ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جوانان در مدرسه و دانشگاه مبانی فکری و عقلی را بشناسند

جوانان در مدرسه و دانشگاه مبانی فکری و عقلی را بشناسند

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور مرکز خرم‎آباد گفت: آموزش فرهنگ اسلامی از دوره ابتدایی تا دانشگاه به صورت فهمی باشد نه حفظی.


مسعود سعادت‎مهر در گفت‎وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، بیان کرد: به جای تأکید بر حفظ قرآن باید معانی قرآن در سطوح مختلف تحصیلی مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در جامعه باید تأکید بر اسلام مبتنی بر تفکر باشد نه اسلام مبتنی بر وراثت؛ در حال حاضر هر کسی که متولد می‎شود ناخودآگاه بر دین والدینش است به عبارت دیگر چه شیعه و چه سنی و... جنبه ارثی پیدا کرده که باید به صورت تفکر و تعقل درآید.

سعادت‎مهر یادآور شد: بایستی جوانان چه در مدرسه و چه دانشگاه مبانی فکری و عقلی را بشناسند و بفهمند تا اگر در مکانی شبهه‎ای وارد شد بتوانند از فرهنگ خود دفاع کنند.

معاون اجرایی دانشگاه پیام‎نور مرکز خرم‎آباد در ادامه با اشاره به فضای فعلی دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای دانشگاه با فرهنگ اسلامی فاصله زیادی دارد و چندان مناسب نیست دلیل آن به همان مبانی فکری برمی‎گردد که در نزد جوانان خوب پرورش نیافته است، در حالی که فرهنگ‎های دیگر از دنیای الکترونیک دائماً تبلیغ می‎شوند.

وی ادامه داد: نمی‎توان یک شاخص را به صورت عددی بیان کرد و می‎توان گفت اگر در جامعه افراد حقوق دیگر را به درستی رعایت کنند و نظم‎پذیر باشند، به همدیگر احترام بگذارند و دروغ و تهمت در جامعه نباشد فرهنگ اسلامی مناسب به وجود می‎آید.

انتهای پیام

آمار بازدید: 215 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image