ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی دانشجویان روسی زبان فارسی را زبان خارجه دوم می‌دانند

دانشجویان روسی زبان فارسی را زبان خارجه دوم می‌دانند

معاون امور بین الملل دانشگاه دولتی آستراخان با بیان اینکه آموزش زبان روسی در دانشگاه گیلان موفقیت آمیز بوده است، گفت: دانشجویان روسی، زبان فارسی را زبان خارجه دوم می دانند.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، دکتر نیکلای خورچاک امروز دوشنبه در نشست با روسای دانشگاه گیلان با اشاره به تحصیل 15 هزار دانشجو در 19 دانشکده این استان گفت: 600 استاد در این دانشکده ها تدریس می کنند که 30 درصد از این اساتید دارای درجه دکتری هستند.

وی ضمن اعلام آمادگی در زمینه علمی و علوم انسانی یادآور شد: طی سالهای گذشته تنها تبادل دانشجو در رشته زبان و ادبیات میان دو استان صورت می گرفت؛ اما با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه گیلان و دانشگاه‌های آستراخان پیشنهاد می شود در رشته‌های مختلف تبادل استاد و دانشجو صورت گیرد.

دکتر نیکلای خورچاک اضافه کرد: با وجود پارک‌های علم و فناوری و رشته‌های مختلف علمی- تحصیلی در دو استان گیلان و آستراخان می توان شیوه های، پژوهش در زمینه‌های علمی و علوم انسانی را بیش از پیش ارتقاء بخشید.

وی با بیان اینکه آموزش زبان روسی در دانشگاه گیلان موفقیت آمیز بوده است، گفت: دانشجویان روسی زبان فارسی را زبان خارجه دوم می‌دانند.

دکتر نیکلای خورچاک خواستار راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد زبان روسی و فارسی بین دانشگاه گیلان و آستراخان روسیه شد و گفت: راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد زبان روسی و فارسی یکی از مصوبات جلسات سال‌های گذشته بود که به مرحله اجرا نرسید.

یوری پمینوف، رییس دانشگاه دولتی فنی آستراخان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه درحال حاضر50 رشته تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های آستراخان وجود دارد، افزود: زمینه‌های مناسبی برای همکاری میان دانشگاه گیلان با دانشگاه فنی آستراخان روسیه وجود دارد.

وی تصریح کرد: وجود دانشگاه‌های شیمی، کشف منابع نفت، گاز، زمین شناسی، شیلات، حقوق، اقتصاد، تکنولوژی و ارتباطات و منابع دریایی در آستراخان روسیه می تواند زمینه تبادل استاد و دانشجویان را میان این 2 استان حاشیه خزر فراهم کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست هیئت آستراخان از کلاس روسی در دانشکده علوم انسانی، آزمایشگاه‌های دانشکده فنی و کشاورزی و مرکز تحقیقات سلولی و ملکولی دانشگاه علوم پزشکی و آزمایشگاه تربیت بدنی بازدید کردند.

آمار بازدید: 330 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image