ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برنامه دانشگاه تهران برای توانمند سازی اساتید / افزایش رشته های بین رشته ای

برنامه دانشگاه تهران برای توانمند سازی اساتید / افزایش رشته های بین رشته ای

معاون آموزشی دانشگاه تهران یکی از شاخص های ارتقاء آموزش دراین دانشگاه را بکارگیری اساتید توانمند عنون کرد و گفت: اساتید بعد از جذب در دانشگاه، ملزم به شرکت در کارگاه های روش تدریس هستند.

دکتر سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های دانشگاه تهران برای ارتقاء آموزش در این دانشگاه گفت: در حوزه آموزش، بحث محوری اعضای هیات علمی هستند که در این حوزه دانشگاه سعی کرده در فرایند جذب ، ضمن دقت به فعالیت‌ پژوهشی و تحقیقاتی اساتید، به توانمندی اساتید در تدریس نیز توجه کند. از همین رو در سال های اول کارگاه‌های روش تدریس برای این اعضا برگزار می شود و اساتید برای تکمیل قرارداد ملزم هستند برای بدست آوردن مهارت تدریس، در این گارگاه ها شرکت کنند.

وی فراهم کردن امکانات آموزشی برای دانشجویان و بازنگری محتوای دروس را از دیگر شاخص ها برای افزایش کیفیت آموزش عنوان کرد و افزود: دانشگاه تلاش کرده در این سال ها با استفاده از سیستم های جدید، امکانات دانشگاه را ارتقا دهد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران به تاسیس رشته های جدید و مورد نیاز دانشگاه اشاره کرد و افزود: رشته های سنتی سال‌هاست راه اندازی شده و درحال حاضر نیاز کمتری به این رشته ها وجود داشته و باید رشته های جدید مورد نیاز جامعه ایجاد شود که در آن راستا دانشگاه اقدام به راه اندازی رشته های بین رشته ای کرده است که در این سال ها این رشته ها در دانشگاه تهران افزایش خوبی داشته و اگر با 5 سال گذشته مقایسه شود رشته های بین رشته ای افزایش چشمگیری داشته است .

وی عدم افزایش ظرفیت کارشناسی را از دیگر برنامه های دانشگاه در راستای ارتقاء آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه چندان تلاشی برای افزایش ظرفیت در مقطع کارشناسی ندارد و ظرفیت ها به نفع تحصیلات تکمیلی تغییر کرده که این تغییر از نظر ما یعنی افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه، ضمن اینکه معتقدیم مقطع وجود کارشناسی در یک حداقلی برای دانشگاه‌های بزرگ ضروری است چرا که پایه بوده و این دانشگاه‌ها می تواند برای ورود به مقاطع بالاتر دانشجویان با کیفیت تربیت کنند.

قمصری از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه تهران به منظم کردن دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید سنوات را در چهارچوب قوانین رعایت کنند و این مساله باعث شده دانشجو خود را ملزم کند تا در زمان مقرر پروژه خود را شروع کرده و از تاخیر در فارغ التحصیلی وی جلوگیری شود.

وی به پایان نامه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: بخش محتوایی پایان نامه دانشجویان برعهده معاونت پژوهشی است ودر آن بخشی که بر عهده حوزه آموزشی است تا اندازه ای توانسته ایم ارتقا کیفی خوبی ایجاد کنیم که نتیجه آن نیز استخراج مقالات خوبی است که موجب افتخار دانشگاه شده است.

آمار بازدید: 142 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image