ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی برنامه 4 ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران تا پایان اردیبهشت منتشر می شود

برنامه 4 ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران تا پایان اردیبهشت منتشر می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه آماده کردن تجهیزات بالینی بیمارستانی این دانشگاه حدود 120 میلیارد تومان بودجه لازم دارد گفت: علاوه بر مشکلات تجهیزات بیمارستانی، کمبود خوابگاه دانشجویان، نداشتن فضاهای آموزشی مناسب، عدم ماهیت دانشگاهی دانشکده ها، مشکلات سلامت، ورزش و مشاوره دانشجویان از جمله چالش های موجود در این دانشگاه است که رفع آنها نیازمند منابع مالی کافی است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تقدیر از منتخبان هفتمین جشنواره شهید مطهری، نقش شهید مطهری در حوزه تعلیم و آموزش را مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه مجموعه بسیار بزرگی از فرایندهای آموزشی با حضور اساتید و دانشجویان است، شهید مطهری نیز فردی مهم در زمان انقلاب و پس از انقلاب بودند که از مبانی بسیار محکم برای آموزش استفاده کردند، بنابراین لازم است در محیط های دانشگاهی بهره های بیشتری از ایشان صورت بگیرد.

وی در ادامه آموزش را شامل سه فرایند یاددهی، پژوهش محوری و پاسخ به سئولات دانشجویی که تسهیل کننده فرایند یادگیری است برشمرد و گفت: پرورش و آموزش در دانشگاه فقط حوزه تئوریک را شامل نمی شود، بلکه حوزه های تعهد، رفتاری و اخلاق حرفه ای را نیز در بر می گیرد.

جعفریان همچنین به عناوین برنامه چهار ساله در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این برنامه ها به عنوان سند جامع منتشر نشده است و امیدوارم بتوانیم تا پایان اردیبهشت ماه جاری این سند را منتشر کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: احترام به مکارم انسانی و اخلاق، ارتقاء کیفیت، توجه به رشد کمی معقول، افزایش مشارکت همه ذی نفعان، شفاف سازی و برگزاری رابطه دو سویه از جمله برنامه های چهار ساله دانشگاه است که اجرای آن نیازمند زمانی طولانی و داشتن روحیه صبوری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین به طرح مشکلات دانشگاه پرداخت و خاطر نشان کرد: مشکلات فیزیکی از جمله معضلات خوابگاه دانشجویان، نداشتن فضاهای آموزشی مناسب و عدم ماهیت دانشگاهی دانشکده ها به جز دانشکده دندانپزشکی از جمله این مشکلات است که لازم است در زمینه ساختن پردیس دوم دانشگاه، راه اندازی فرهنگ سرا و خوابگاه اقدام های اساسی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر رشد پژوهش‌های هدفمند در دانشگاه اظهار کرد: پژوهش‌های دانشگاهی نیازمند هدفمند شدن هستند و باید هدف آنها در جهت تولید محصول جدید باشد، البته در این زمینه نقطه ضعف هایی نظیر وابستگی به بودجه های پژوهشی دولت وجود دارد که این مشکلات تنها با تامین منابع مالی رفع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در حال حاضر برای آماده کردن تجهیزات بالینی بیمارستانی حدود 120 میلیارد تومان بودجه لازم است در عین حال نیز باید به مشکلات دانشجویان از جمله سلامت، ورزش و مشاوره نیز توجه لازم صورت بگیرد.

جعفریان در پایان در خصوص نقش دانشگاه در مدیریت و استفاده صحیح در پیشرفت کشور افزود: امیدواریم با همکاری اساتید، همکاران دانشگاهی و دانشجویان بتوانیم از پتانسیل های موجود در دانشگاه برای پیشرفت و ارتقاء کشور بهره ببریم.

آمار بازدید: 218 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image