ارتباط مستقیم با 30662 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 50 دانشجوی دستیار تخصصی کهگیلویه و بویراحمدی آماده خدمت به استان

50 دانشجوی دستیار تخصصی کهگیلویه و بویراحمدی آماده خدمت به استان

دبیر کارگروه مشورتی بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی 50 دانشجوی دستیار تخصصی کهگیلویه و بویراحمدی مشغول به تحصیل در دانشگاه شیراز برای خدمت به استان خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر سید بصیر هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که متاسفانه تعداد زیادی از افراد بیمار جهت درمان به خارج از استان مراجعه می‌کنند اظهار کرد: عمده این افراد به استان فارس و شهر شیراز مراجعه می‌کنند و این مراجعه هزینه زیادی برای بیماران دارد.

دکتر هاشمی افزود: بنابراین بار زیادی از درمان استان به دوش استان‌های همجوار گذاشته شده که به همین خاطر برداشت ما این است باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا پزشکان متخصص بومی به استان سفر کرده و به رفع مشکلات درمانی مردم هم‌استانی خود کمک کنند.

وی یادآور شد: بخش دیگر پزشکانی هستند که شخصیت‌های شناخته شده در سطح کشور می‌باشند که این‌ها را می‌خواهیم با اجرای این برنامه‌ها به مردم منطقه شناسانده شوند و عملا تشویقی برای نسل جوان باشند که بدانند با تلاش و فعالیت می‌توانند در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی به چهره‌های شاخص کشوری و حتی بین‌المللی تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: به همین خاطر جلساتی را تشکیل دادیم و در جمع‌بندی صحبت‌های دوستان، قرار گذاشتیم که کارگروه مشورتی بهداشت و درمان با توجه به همجواری شیراز با مرکز استان و تعداد زیاد پزشکان بومی استان مستقر در این شهر، تشکیل تا با مشخص شدن راه‌حل‌هایی بتوان به استان کمک کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به این سؤال که به راه حلی تاکنون رسیده‌اید، اظهار کرد: تقویت بیمارستان‌های آموزشی و دولتی در شهرهای استان، کمک به تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به نحوی که در هر یک از شهرهای استان شاهد راه‌اندازی یک بیمارستان خصوصی باشیم از جمله آنان است.

هاشمی افزود: موضوع دیگر که مورد توجه بوده، استفاده از ظرفیت و اختیارات هیئت امنای دانشگاه، بالاخص در زمینه راه‌اندازی بخش‌های ویژه است که با هماهنگی‌ای که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان داشته‌ایم، مقرر شد این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی به استفاده از ظرفیت خیرین سلامت نیز اشاره و تاکید کرد: این تجربه موفق را در استان فارس به خوبی شاهد هستیم؛ بنابراین تلاش ما این است که با همکاری دوستان، خیرین خارج از استان و یا داخل استان را جذب کنیم که در این زمینه به ما یاری برسانند.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: البته بحث فرهنگی هم در این میان مهم است؛ متاسفانه در استان ما همه در بخش بهداشت و درمان دخالت می‌کنند و گهگاهی شاهد اظهارنظرهای عجیبی هستیم، دخالت و تصمیم‌های نابه‌جا کمکی به توسعه بهداشت و درمان استان نمی‌کند که در این بخش روحانیت معزز و ائمه محترم جمعه می‌توانند کمک شایان توجهی به رفع این مشکل کنند.

وی با بیان اینکه با این اهداف و رویکرد این کارگروه مشورتی راه‌اندازی شد، موضوع دیگری را هم یادآوری و تصریح کرد: در تلاش هستیم پزشکان و جراحان بومی خارج از استان را شناسایی و با آنان ارتباط برقرار کرده تا به صورت نمادین در استان ارائه خدمت کنند و علاقه و عشق خود را به استان نشان دهند تا جوانان بدانند فعالیت خارج از کهگیلویه و بویراحمد به معنی قطع ارتباط آنان با استان نیست.

گردهمایی بزرگ متخصصین و تحصیل‌کردگان پزشکی استان برگزار شود

وی با ارائه پیشنهادی افزود: پیشنهاد ما این است که استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هر 6 ماه یک‌بار و یا سالی یک‌بار، گردهمایی بزرگی با حضور متخصصین خارج از استان تشکیل داده تا مشکلات و نیازهای استان را از نزدیک ببینند؛ این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز همیاری و کمک بیشتر آنان به سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد شود.

این پزشک کهگیلویه و بویراحمدی تصریح کرد: برای جذب دانشجویان علوم پزشکی بومی در حال تحصیل، ظرفیت‌سازی کنیم همچنان که نزدیک به 50 دانشجوی دستیار تخصصی در شیراز مشغول به تحصیل هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشجویان بومی در حال تحصیل در رشته‌های دستیاری تخصص و علوم پزشکی در کشور بسیار زیاد هستند، عنوان کرد: به عنوان مثال در شیراز قریب به 50 دانشجوی دستیار تخصصی بومی در حال تحصیل داریم و ضرورت دارد مسئولین استان در فکر ظرفیت‌سازی برای جذب این تعداد متخصص باشند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: اکنون از کمبود پزشک و متخصص در استان می‌نالیم در حالی که در آینده نزدیک با جذب این تعداد می‌توانیم شاهد توسعه و بالندگی پزشکی استان باشیم؛ به شرطی که شرایط مناسب جهت جذب آنان را نیز در برنامه و اولویت کار قرار دهیم.

وی به نسل جوان هم‌استانی توصیه کرد که با امیدواری و با پشتکار فراوان مسئولیت خود که همان درس خواندن و کسب علم است را ادامه دهند تا جوانان موفقی در رشته‌های مختلف بالاخص گروه پزشکی شوند و در نهایت نیز تاکید کرد به اندازه‌ای تلاش کنید که موفق به کسب جوایز ارزشمند و بزرگ علمی شوید.

به گزارش فارس، تاکنون دو جلسه از جلسات کارگروه مشورتی بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در شیراز تشکیل شد و قرار است 23 فروردین با حضور آیت‌الله ملک حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از پزشکان بومی کهگیلویه و بویراحمد در شیراز برگزار شود.

آمار بازدید: 223 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image