ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی گسترش روابط علمی و تبادل دانشجو بین همدان و ایکاترین‌بورگ روسیه

گسترش روابط علمی و تبادل دانشجو بین همدان و ایکاترین‌بورگ روسیه

استاندار همدان با اشاره به اهمیت تبادلات همه‌جانبه تجاری، گردشگری و کشاورزی بین همدان و روسیه خواستار گسترش روابط علمی و تبادل دانشجو بین دو استان همدان و ایکاترین‌بورگ روسیه شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در دیدار با سفیر روسیه در ایران ضمن خیر مقدم به وی و همراهانش حضور ایشان را گامی ارزشی در راستای ارتباط بیشتر اقتصادی، تعاملات توسعه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های استان همدان و استان ایکاترین‌بورگ روسیه به عنوان خواهرخوانده عنوان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌های این دو استان خطاب به سفیر روسیه در ایران گفت: با توجه به حضور شما در ایران و با عنایت به اشراف و توجهی که نسبت به این کشور بر اساس ارتباط با این کشور دارید امید است با عنایت بر اینکه سفیر ایران در روسیه نیز از فرزندان همدان است، امیدواریم ارتباطات بیشتر بین همدان و روسیه را نیز شاهد باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه «مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه از فرزندان همدان است که بر اساس علاقه‌مندی زیادی که به کشور روسیه داشت حاضر به چشم‌پوشی از سمت نمایندگی مجلس ایران شد تا خدمات متقابل بیشتری داشته باشد، افزود: با مذاکرات اخیر هیئت‌های تجاری همدان و روسیه امیدواریم این تعاملات سیر افزایشی بگیرد.

وی همچنین ضمن تشریح سابقه 3 هزار و 500 ساله تاریخی و سبقه گردشگری استان همدان گفت: همدان طی 500 سال به عنوان پایتخت امپراطوری وقت ایران بوده و امکانات بسیار مناسبی از نظر گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و کشاورزی دارد.

نیکبخت به ظرفیت‌های همدان در بخش کشاورزی اشاره کرد و در این زمینه اظهار داشت: همدان در بخش کشاورزی رتبه ششم کشوری را دارد اما در برخی محصولاتی چون سیر، گردو و سیب‌زمینی به لحاظ کمی و کیفی رتبه نخست کشوری را دارا است.

وی با اشاره به شرایط آب‌ و هوایی استان همدان نیز گفت: این استان بر مبنای این شرایط ظرفیت بسیاری خوبی در راستای تولید محصولات با کیفیت و افزایش راندمان در حوزه کشاورزی دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان به لحاظ گردشگری جزو سه استان اول کشور محسوب می‌شود، افزود: یک‌هزار و 800 آثار ثبت شده تاریخی در همدان وجود دارد، همچنین این استان دارای آثار باستانی شگرف، آثار طبیعی و بزرگترین غار آبی جهان است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای تنها شهر سفال در دنیا است به وجود معادن مختلف در این استان اشاره کرد و گفت: وجود سلیس، گرانیت، آهک صنعتی، سنگ آهن، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و معادن سنگ‌های ساختمانی از جمله این معادن ارزشمند است.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نوپا بودن بخش صنعت استان همدان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر کارخانجات مناسبی چون فولاد، سیمان، پتروشیمی، فروسیلیس و واحدهای بزرگ در شیشه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط صنعتی و سرمایه‌گذاری ضروری استان همدان احصا شده و طی جزوه‌ای به سفیر روسیه ارائه خواهد شد، عنوان کرد: این جزوه به زبان روسی است.

استاندار همدان با بیان اینکه آمادگی‌های استان برای سرمایه‌گذاری‌های مورد نظر در اختیار قرار داده می‌شود گفت: با پیگیری‌های خوب سفیر ایران در روسیه و حضور سفیر روسیه در همدان امیدوار هستیم مراودات بین دو استان همدان و ایکاترین بورگ روسیه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سفیر روسیه در ایران اصرار دارد که ارتباط بین همدان و ایکاترین‌بورگ به نحو احسن و شایسته انجام شود، اضافه کرد: بر این اساس می‌توانیم استفاده مناسبی از ظرفیت‌های بالقوه هر دو استان داشته باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه استان همدان استعداد سرمایه‌گذاری‌های خارجی خوبی را داراست گفت: همدان موقعیت خوبی در کشور دارد که از جمله آن همجواری آن با 9 استان و فاصله ارتباطی یک و نیم تا سه ساعت با استان‌های همجوار است که بر این مبنا می‌تواند مرکز غرب کشور باشد.

وی با بیان اینکه گاز سراسری کشور از استان همدان می‌گذرد به وجود دو راه‌آهن در همدان اشاره کرد و گفت: یکی از این دو راه‌آهن اجرایی شده و دیگری نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار همدان با بیان اینکه مسیر دسترسی از مرکز کشور به استان همدان مناسب است به تأکید رهبری در نامگذاری امسال در مباحث اقتصاد و فرهنگ و همچنین امر اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: رهبری در اقتصاد مقاومتی بر استفاده از امکانات و تعاملات اقتصادی خارج از کشور نیز تأکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین توجهات دولت جدید در گسترش تعاملات با دنیاست بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در دنیا برای سرمایه‌گذاری با کشورهای دوست و همجوار صحه گذاشت.

نیکبخت ابراز داشت: در حال حاضر با وجود شرایط و مناسبت‌هایی که حکم می‌کند بیشتر و بهتر از گذشته برای استفاده از امکانات و برقراری مراودات با کشور روسیه به عنوان یک کشور دوست و همسایه، وارد عمل شده‌ایم.

وی تأکید کرد: علاوه بر صنعت، بخش گردشگری و کشاورزی استان همدان آمادگی کاملی برای تبادل دانشجو و گسترش روابط علمی با روسیه را دارد چراکه پایه علمی بسیار بلندی در این استان هست که شاهد آن وجود 110 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان همدان است.

استاندار همدان با اشاره به وجود برخی مشکلات تجاری با روسیه نیز اذعان داشت: با تعاملات جدید امیدواریم بتوانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تبادل گردشگران ایران و روسیه تأکید دوباره‌ای بر گسترش روابط علمی و تبادل دانشجو بین دو استان همدان و ایکاترین بورگ روسیه گذاشت.

آمار بازدید: 263 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image