ارتباط مستقیم با 30857 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار فرصت بزرگ آموزش پزشکی با ابلاغ سیاست های سلامت/ تشکیل کارگروه اجرایی سند

فرصت بزرگ آموزش پزشکی با ابلاغ سیاست های سلامت/ تشکیل کارگروه اجرایی سند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این سند فرصت بسیار بزرگی برای وزارت بهداشت ایجاد کرده و تولیت وزارت بهداشت را به رسمیت شناخته است و به همین دلیل در جلسه مدیران وزارت بهداشت کارگروهی به همین منظور تشکیل شده است که زودتر اجرایی شود.




دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حوزه آموزش در جای جای این سند مشخص است و بندهایی هم که بار درمانی و بهداشتی آن بیشتر است بر آموزش صحیح جامعه و فراگیران تاکید دارد.

وی افزود: در بند اول این سند ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی- ‌اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه مطرح شده است و این نشان می دهد که آموزش پزشکی به عنوان سرلوحه کاری وزارت بهداشت در همه زمینه ها نقش دارد.

ضیایی اظهار داشت: تدوین راهنماهای بالینی و آموزش هدفمند و سلامت محور از دیگر تکالیف این سند برای حوزه آموزش پزشکی است که نشان می دهد همانطور که پیش از این ما برای برنامه های هدفمند آموزشی برنامه ریزی کردیم باید آن را ادامه دهیم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: این سند فرصت بسیار بزرگی برای وزارت بهداشت ایجاد کرده و تولیت وزارت بهداشت را به رسمیت شناخته است. از این رو تمام قوانین و مقررات و جهت گیری آینده به این سو خواهد بود و به همین دلیل در جلسه مدیران وزارت بهداشت کارگروهی به همین منظور تشکیل شده است که زودتر اجرایی شود.

وی افزود: برخی از برنامه ها نیاز است که تبدیل به قانون شود و برخی دیگر هم قوانین مجزایی دارد که در قالب برنامه آمده است. بسیاری از آنها در برنامه دیده می شود.

ضیایی گفت: در آستانه سال جدید و با توحه به اینکه موضوع سلامت از سوی دولت و مجلس مورد توجه قرار گرفته است وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت می تواند با همکاری سایر ارگان ها به این موضوع به صورت جدی بپردازد.

وی تاکید کرد: این سند همچنین بر این نکته تاکید دارد که آموزش پزشکی به جای دیگری نمی رود و در درون وزارت بهداشت می ماند. در واقع این وزارتخانه ابتدا متولی آموزش است و زمانی که آموزش جامعه و آموزش عالی به درستی انجام گیرد می تواند بهداشت درست انجام دهد و پس از آن درمان به درستی صورت گیرد.

به گزارش مهر، بند 13 سیاست‌های کلی سلامت به صورت مشخص به موضوع آموزش پزشکی پرداخته است و عنوان می دارد: " 13- توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی به صورت هدفمند، سلامت محور، مبتنی بر نیازهای جامعه، پاسخگو و عادلانه و با تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد به اخلاق اسلامی حرفه‌ای و دارای مهارت و شایستگی‌های متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور."

آمار بازدید: 191 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image