ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رئیس دانشگاه خواجه نصیر : نقش دانشگاه‌ها در بخش فرهنگ و اقتصاد پررنگ است

رئیس دانشگاه خواجه نصیر : نقش دانشگاه‌ها در بخش فرهنگ و اقتصاد پررنگ است

رئیس دانشگاه خواجه نصیر، وزارت علوم را یکی از بسترهایی که مدیریت جهادی در آن حکمفرماست دانست و گفت: اکثر افرادی که در وزارت علوم مسئولیت دارند با مدیریت ایثارگرایانه در جهت اهداف آموزش عالی گام بر می‌دارند و نگاه مالی به کار آموزشی ندارند.



علی خاکی صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: نقش دانشگاه در بخش فرهنگ و اقتصاد پررنگ است و در بعد فرهنگ باید با تنظیم رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای که بخشی از آن مربوط به اخلاق مداری و تعهد است را تبیین کنیم و دستور العمل‌هایی برای اجرای موازین آموزش عالی داشته باشیم. همچنین در بحث تولید علم به ثروت که یکی از اهداف می‌باشد، اقتصاد وظیفه خود را به خوبی نشان می‌دهد. در این میان دانشگاه در تلاش است با پرورش کارآفرینان و تولید ایده‌ها و طرح‌های جدید و تربیت افراد کارآمد به روند تولید علم به ثروت کمک کند.


وی مدیریت جهادی را دارای چندین مولفه دانست و اظهارکرد: یکی ازمهمترین آنها مدیریت ایثارگرایانه است به عبارت دیگر فرد به خاطر اهداف نظام و سازمان بخش‌های مختلف را برای رسیدن به نقطه مطلوب مدیریت می‌کند و نمود این نوع از مدیریت درآموزش عالی به خوبی دیده می‌شود؛ چرا که اکثر افرادی که در وزارت علوم حضور دارند با همین رویکرد مسئولیت پذیرفته‌اند و هدف‌های مالی در مدیریت خود ندارند.


رئیس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه یکی دیگر از مولفه‌های جهادی تعهد کاری است، افزود: اصولا افراد کاری را اگر نتوانند انجام دهند نباید بپذیرند؛ اما وقتی مدیریتی را به عهده گرفتند باید تعهد کاری داشته باشند. محور دیگر مدیریت نظم است. کارها باید کامل، با نظم و مطابق برنامه با هدف اجرای طرح انجام شود و نیز در بحث مدیریت رعایت اصول اخلاقی و رعایت حقوق دیگران باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.


خاکی صدیق با اشاره به برنامه‌های دانشگاه خواجه نصیر برای تحقق این شعار گفت: در دانشگاه خواجه نصیر در بخش تولید علم در جهت کسب منافع کارهایی در بخش پژوهش در حال انجام است، اما از آنجایی که هنوز عناوین آن تنظیم و قطعی نشده است نمی‌توان مطرح کرد. در بعد فرهنگی نیز از ابتدا شعار دانشگاه رعایت اخلاق حرفه‌ای و مهندسی بوده تا با تدوین و آموزش اصول حرفه‌آی خود را موظف به رعایت آن بدانیم.


وی در پایان با بیان اینکه در مدیریت جهادی باید کمک حال دولت و وزارت علوم باشیم، اظهار کرد: در بحث بودجه قطعا محدودیت‌هایی در کشور وجود دارد و آنچه که در بودجه دانشگاه مورد انتظار ما بوده حاصل نشده است. اما مدیریت جهانی به همین معناست که تمام دستگاه‌ها کمک حال وزارت علوم و دولت باشند، چرا که شرایط اقتصادی دولت به گونه‌ای است که نمی توان از دولت از این بابت گله داشت.

آمار بازدید: 220 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image