ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی شتاب تغییر کتب درسی کمتر می‌شود

شتاب تغییر کتب درسی کمتر می‌شود

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه جدید مقرر شده بخشی از شتاب ایجاد شده در برنامه‌های آموزش و پرورش کمتر شود، گفت: در تغییر کتب درسی این کاهش شتاب بیشتر اعمال می‌شود.



محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین تغییراتی که در برنامه کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به ویژه پایه جدیدالتالیف چهارم ایجاد می‌شود، گفت: بر اساس برنامه درس ملی، هر ساله کتب دو پایه باید تغییر کند، اما این تغییر نباید همراه با شتاب‌زدگی باشد، بر همین اساس مقرر شده علاوه بر تغییر کتاب‌های پایه هشتم در راستای کتاب‌های پایه هفتم، در پایه چهارم نیز تغییراتی را داشته باشیم.


وی افزود: این تغییرات شامل دو کتاب «ریاضیات» و «مطالعات اجتماعی» می‌شود، چرا که این کتاب‌ها به صورت سلسله مراتب هستند و باید در ادامه کتاب‌های سال قبل تغییر کنند؛ بر همین اساس در سال 93 تنها دو کتاب جدیدالتالیف خواهیم داشت و در سایر کتاب‌ها تغییرات جزئی از لحاظ شکل و متناسب‌سازی در جهت رفع ایرادات صورت خواهد گرفت.


معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این اقدام آموزش و پرورش در جهت کاهش شتاب‌زدگی در تغییرات کتب درسی است، چرا که معتقدیم این تغییرات باید کاملا علمی و بر اساس یافته‌های پژوهشی باشد، لذا طبق ضرورت نسبت به تغییر کتاب‌ها اقدام خواهیم کرد.


دیمه‌ورهمچنین متناسب‌سازی را مهم‌ترین بخش از برنامه‌های محتوایی آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی خواند.

آمار بازدید: 261 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image