ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پشت پرده بازداشت استاد دانشگاه شريف در آمريكا (25 شهریور 91)

پشت پرده بازداشت استاد دانشگاه شريف در آمريكا (25 شهریور 91)

رئيس دانشگاه صنعتي شريف از ارسال پيامي از سوي دكتر سید مجتبی عطاردی استاد بازداشت شده اين دانشگاه در آمريكا خبر داد.


رضا روستاآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت:‌ دكتر عطاردي در اين پيام كه به خانواده خود ارسال كرده بود، درباره بازداشت خود مطالبي عنوان كرد.

وي افزود: در پیامی که استاد عطاردی تأکید داشت به دست من برسد آمده است:‌ " بنا بر اظهار دادستان، نظر دولت مركزي آمريكا و بخش قضايي اين است كه دانشگاه شريف از مراكز مهم تامين تجهيزات براي ايران است و اساتيد آن در اين امر نقش زيادي دارند. ما شما را به زندان محكوم مي‌كنيم تا درس عبرتي براي ديگران شود."

رييس دانشگاه شريف با تاكيد بر اينكه عزم دانشگاهيان دانشگاه شريف بر گسترش مرزهاي دانش است، گفت: اينگونه اقدامات و تهديدات واهي، تاثيري در تلاش و عزم علمي دانشگاهيان ندارد.

به گزارش ايسنا، دكتر عطاردي دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، در تاريخ 16 آذر ماه سال گذشته در بدو ورود به كشور آمريكا به اتهام خرید و انتقال برخی وسایل آزمایشگاهی و شكستن تحريم‌هاي اين كشور در شهر لس‌آنجلس دستگير شد. وي در حال حاضر در حبس خانگي به سر مي‌برد و در انتظار حكم دادگاه است.

بازداشت دكتر عطاردي درحالي صورت گرفت كه به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف، شرکت در کنفرانس معتبر الکترونیک کالیفرنیا، دیدار با استاد راهنمای دوره دکتری در دانشگاه کالیفرنیا - که دانشگاه محل تحصیل این استاد دانشگاه شریف است - و ادامه معالجات قلبی، مهمترین دلایل مسافرت دکتر عطاردی به آمريكا بود.

همچنين دانشگاهيان دانشگاه شريف چندي پيش با ارسال نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل ضمن تشریح فعالیت‌های علمی دکتر عطاردی به عنوان یک عضو هیأت علمی که صرفاً مشغول فعالیت‌های صلح آمیز علمی بوده و طبعاً در جهت تجهیز آزمایشگاه خود فعال بوده است، خواستار تلاش براي آزادي وي شدند.

کلمات کلیدی: بازداشت استاد دانشگاه شريف در آمريكا، استاد دانشگاه شریف، دانشگاه شریف، دكتر سید مجتبی عطاردی

آمار بازدید: 557 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image