ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ماموریت اصلی دانشگاه آزاد مشارکت فعال در فرآیند اقتصاد مقاومت است

ماموریت اصلی دانشگاه آزاد مشارکت فعال در فرآیند اقتصاد مقاومت است

ماموریت اصلی دانشگاه آزاد مشارکت فعال در فرآیند اقتصاد مقاومت است


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، مشارکت در رفع نیازهای ملی، منطقه‌ای و توسعه اقتصادی به ویژه مشارکت فعال در فرآیند اقتصاد مقاومت به همان نحو که رهبر معظم انقلاب فرمودند، است.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر حمید میرزاده در دیدار با رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ظرف شش ماه گذشته سازو کارهای لازم برای تدوین نقشه راهکار دانشگاه با تکیه بر اسناد بالا دستی و مصوبات هیات موسس و هیات امنا دانشگاه و تعیین چالش‌های اصلی آن فراهم شد.


وی افزود: طی دو جلسه مهم و طولانی هیات امنای مرکزی، سازمان و تشکیلات جدید دانشگاه برای چابک سازی سیستم اداری بر اساس اصل عدم تمرکز و واگذاری اختیارات به واحدهای دانشگاه به تصویب رسید.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که هیات‌های امنای 31 استان با 492 عضو تکمیل و هیات‌های امنای استانی و کمیسیون‌های دائمی و نظارت در استانها شکل گرفته و با اختیارات تفویضی مشغول فعالیت هستند، گفت: نمایندگان تام الاختیار دانشگاه در استانها و معاونان هماهنگی آنها تعیین و مشغول فعالیت شده‌اند.


میرزاده با اشاره به تشکیل شورای دانشگاه به عنوان یکی از ارکان اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: براساس مصوبه هیات امنای مرکزی، شورای دانشگاه تشکیل و آیین نامه، شرح وظایف و تشکیلات آن به تصویب رسیده است.


وی با بیان این که شوراهای راهبردی به عنوان کمیسیون‌های تخصصی شورای دانشگاه به شمار می روند، افزود: در این شوراها بیش از 250 نفر از دانشمندان، فرهیختگان و صاحب نظران داخل و خارج از دانشگاه در حوزه‌های تخصصی مختلف در امر برنامه ریزی، هدایت و سیاست گذاری با دانشگاه به صورت مشاوره یا ناظرهمکاری دارند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان، شورای راهبردی فرهنگی، شورای راهبردی علوم پزشکی، شورای راهبردی بانوان فرهیخته دانشگاه، شورای راهبردی فناوری اطلاعات، شورای عالی ارتباطات واطلاع رسانی، شورای راهبردی امور حقوقی و سایر شوراها شکل گرفته و باقی مانده شوراها در حوزه هر معاونت در حال تشکیل است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی به برنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: ماموریت اصلی دانشگاه مشارکت در رفع نیازهای ملی و منطقه‌ای، توسعه اقتصادی مخصوصا مشارکت فعال در فرآیند اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان به همان نحو که رهبر معظم انقلاب فرمودند، است.


وی افزود: مشارکت فزاینده در توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور همزمان با ارتقای فعالیت و سهم دانشگاه در تولید جهانی علم از دیگر اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود.


میرزاده با بیان این که بودجه سال 93 دانشگاه آزاد قبل از پایان سال و پس از تصویب در هیات‌های امنای استانها به تصویب هیات امنای مرکزی رسید، افزود: بودجه امسال بودجه ریزی عملیاتی دارد و متضمن برنامه ریزی مبتنی بر واقعیات دانشگاه است که دارای مختصات و ویژگی‌های نو در ساختار بودجه دانشگاه است.


وی با بیان این که برای اولین بار 12 در صد درآمدهای دانشگاه از منابعی به غیر از شهریه تامین خواهد شد، گفت: افزایش چشمگیر اعتبارات حوزه‌های پزشکی، فرهنگی، پژوهشی، عمرانی و ورزشی همراه با اتخاذ روش‌ها و سازو کارهای جدید از دیگر نقاط قوت بودجه سال 1393 دانشگاه به شمار می رود.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ارائه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال جدید پرداخت و گفت: برنامه‌های وسیعی، با سیاست‌ها و منابع مختلف و در حوزه‌های متنوع در دست اجراست.


وی افزود: تدوین و اصلاح برنامه مصوب 5 ساله و برنامه راهبردی دراز مدت دانشگاه با همکاری شوراهای راهبردی و نهایتا تصویب شورای دانشگاه و تایید هیات امنا مرکزی یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه به شمار می‌رود.


میرزاده با بیان اینکه اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار و موثر با همکاری دانشگاهیان، تشکل‌های دانشجویی و توسعه و تقویت نهادهای اطلاع رسانی دانشگاه در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همکاری و تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تقویت امور نظارتی، بازرسی و پیگیری‌های ویژه، حسابرسی و هوشمندسازی امور مالی و اداری دانشگاه و بهینه سازی سیستم ها و کاهش بروکراسی کلیه امور خدماتی مالی و آموزشی و دانشجویی در دانشگاه و تکریم مراجعان و دانشجویان از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی، تنقیح و تطبیق و بازنگری مقررات، بخشنامه‌ها، آیین نامه‌های دانشگاه و شفاف سازی آنها و حفاظت و صیانت از حقوق مادی و معنوی دانشگاه را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: انتصاب مدیران بر اساس شایستگی‌های علمی و اجرایی، فعال شدن طرح‌های عمرانی دانشگاه و اتمام طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد تا پایان سال که زیر بنای آنها به یک میلیون و 600 هزارمتر مربع خواهد رسید، در دستور کار قرار دارد.


وی همچنین گفت: اجرای پنج طرح عمرانی عظیم شامل تجمیع سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی مستقر در تهران که ظرف چهار سال و با زیر بنای حدود 300 هزار متر مربع با منابعی غیر از شهریه‌های وصولی از هم اکنون در دست اجرا قرار گرفته است.


میرزاده از توسعه کیفیت آموزش و راه اندازی رشته های چند نظمی و تقویت واحدهای علوم و تحقیقات و خدمات آموزشی، پژوهشی خبر داد و گفت: اجرای برنامه های گسترده در حوزه علوم پزشکی و درمانی، توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب نخبگان، تکمیل واصلاح هرم هیات علمی و تشکیل هیات های ممیزه استانی برای تسریع امر ارتقا هیات علمی و برنامه آموزش و ارتقای مربیان دانشگاه، توسعه و تقویت واحد مجازی دانشگاه، توسعه کیفی و هوشمند سازی مدارس و آموزشکده های سما، ایجاد واحدهای جدید دانشگاه در خارج به ویژه کشورهای اسلامی و فارسی زبان و توسعه ارتباطات و فعالیت های بین المللی دانشگاه از دیگر مواردی است که در سال جدید به آن پرداخته خواهد شد.


وی با بیان این که مراکز رشد فناوری و تجاری سازی تحقیقات، زمینه مشارکت فعال اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه را در اجرای طرحهای اقتصادی و خدماتی فراهم می سازد، گفت: منابع لازم برای تامین سرمایه راه اندازی شرکت های دانش بنیان و طرحهای تولیدی دانشگاه با کمک منابع سیستم بانکی یا منابع حاصل از تبدیل به احسن اموال مازاد دانشگاه در چارچوب مصوبه هیات امنای مرکزی و نیز منابع حاصل از قرارداد (در دست اقدام) با یکی دیگر از بانک ها فراهم شده است.


میرزاده همچنین از اجرای طرح یکپارچه اتوماسیون اداری سراسری دانشگاه و داشبورد اطلاعات مدیریت، ارتقای خدمات دانشجویی و اجرای طرح اتوماسیون نقل و انتقالات دانشجویی و امور رفاهی دانشجویی خبر داد.


وی درباره اقدامات انجام شده در امور رفاهی، کارکنان و اعضای هیات علمی، گفت: توجه بیشتر به معیشت و امور رفاهی هیات علمی و کارکنان دانشگاه با تامین وام ارزان قیمت یا کمک به تامین مسکن از طریق قراردادهای منعقده با سیستم بانکی که در سال قبل انجام شد .


رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امیدوارم با استعانت الهی و در چهارچوب سیاست های کلی نظام و رهبری معظم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و حمایت و هدایت و نظارت حضرتعالی به عنوان بنیان گذار دانشگاه و اعضای هیات موسس و هیات امنا ومعاونان محترم ونمایندگان ارجمند دانشگاه در استانها، مشاوران گرامی و مدیران دلسوز و اعضای فرهیخته هیات علمی و دانشجویان عزیر و همکاران پر تلاش دانشگاه بتوانیم با تدوین روش ها و منش های نو و استفاده از تجربیات پیشکسوتان دانشگاه به ویژه دکتر جاسبی، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در سطح ملی، منطقه ای و جهانی ارتقا داده و میزان اثر بخشی آن را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور افزایش دهیم.

آمار بازدید: 135 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image