ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نگرانی سرپرست دانشگاه یزد از کاهش سهم استان در آموزش عالی کشور

نگرانی سرپرست دانشگاه یزد از کاهش سهم استان در آموزش عالی کشور

سرپرست دانشگاه یزد در جلسه اخیر شورای اداری استان یزد با بیان اینکه استان یزد از سابقه خوبی در زمینه‌های آموزشی برخوردار بوده، گفت: توسعه آموزش عالی یکی از محورهای توسعه این استان بوده است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر محمد صالح اولیاء افزود: برای تقویت استان یزد در زمینه آموزش عالی یک عزم جدی و فرابخشی نیاز است تا زیرساختهای مناسب از نظر جذب هیئت علمی توانمند در استان، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، و برقراری شرایط مناسب اجتماعی فراهم شود.


وی افزود: توسعه پایدار استان نمی تواند صرفا با استخراج از منابع معدنی و یا توسعه صنایع به خصوص صنایع آلاینده صورت گیرد و خدمات برتر و گردشگری با توجه به مزیت‌های ویژه استان نیازمند توجه ویژه مسوولان است.


دکتر اولیا با ابراز نگرانی از کاهش سهم استان یزد در آموزش عالی کشور اظهار داشت: در حالی که در سال تحصیلی 86-85 ، دانشجویان استان یزد 2.6 درصد از دانشجویان کل کشور را به خود اختصاص داده بود، در سال تحصیلی جاری این نسبت به 2 درصد کاهش یافته است.


سرپرست دانشگاه یزد پیشنهاد کرد با هدایت استانداری، شورای آموزش عالی استان یزد مجددا فعال شود تا با طرح دغدغه‌های این حوزه، برنامه ریزی لازم برای تقویت همه جانبه آموزش عالی استان انجام گیرد.

آمار بازدید: 233 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image