ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رشته زبان چینی در دانشگاه سمنان راه اندازی شد

رشته زبان چینی در دانشگاه سمنان راه اندازی شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از ایجاد رشته زبان چینی در مقطع کارشناسی در دانشگاه سمنان از بهمن ماه امسال در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه خبر داد .به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمیدرضا محمدیان سمنانی گفت: با توجه به حجم بالای تبادلات تجاری ایران و چین و نیاز کشور به متخصصین آشنا به زبان چینی این رشته در دانشگاه سمنان ایجاد شده است.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاه سمنان جزء معدود دانشگاه هایی در کشور است که دارای رشته زبان چینی است، افزود: پذیرش دانشجو در رشته زبان چینی از بهمن ماه آغاز شده و ظرفیت پذیرش در این رشته حدود 20 نفر است.

وی همچنین خاطر نشان کرد : دانشگاه سمنان در گروه زبانهای خارجی علاوه بر رشته زبان چینی در مقطع کارشناسی دارای رشته های زبان انگلیسی تا مقطع کارشناسی ارشد و عربی از مقطع کارشناسی تا دکتری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان همچنین از پیگیری برای ایجاد دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی با هدف گسترش رشته زبانهای خارجی در دانشگاه سمنان خبر داد.

حمیدرضا محمدیان سمنانی گفت: موافقت هیئت امنا نیز برای ایجاد دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی در دانشگاه سمنان اخذ شده و پیگیری ها از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تاسیس این دانشکده در حال انجام است .

محمدیان با بیان اینکه این دانشکده به زودی در دانشگاه سمنان دایر می شود گفت : ایجاد این دانشکده به دلیل وجود رشته های زبان و ادبیات فارسی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، رشته ادبیات مقاومت ، رشته زبان شناسی همگانی ، رشته زبان و ادبیات عربی از مقطع کارشناسی تا دکتری ، رشته زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تا مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشگاه سمنان اولین دانشگاه در کشور است که مجوز ایجاد دو واحد از رشته گویش سمنانی را از فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی دریافت کرده است.

آمار بازدید: 311 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image