ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بازگشت اساتید اخراج شده و دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه عین عدالت است/اجازه توهین به دانشجو را نمی‌دهم

بازگشت اساتید اخراج شده و دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه عین عدالت است/اجازه توهین به دانشجو را نمی‌دهم

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بازگشت اساتید اخراج شده و دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه عین عدالت و قانون است، چه کسی خوشش بیاید یا نیاید.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در نشست با دانشجویان این دانشگاه پیرامون مطالبات دانشجویان و خواسته‌های آنان از رئیس دانشگاه گفت: یکی از ابعاد شخصیتی که سعی می‌کنم به آن متکی باشم اصل صداقت صد در صدی است و کاری را انجام نمی‌دهم برای اینکه کسی خوشش بیاید و این موضوع در زمان خودش به اثبات خواهد رسید.

برخورداری ادامه داد: من بین دانشجویان احساس راحتی می‌کنم و روبرو شدن با دانشجویان و گفت‌وگو با آنها را دوست دارم و هیچ دانشجویی برای من با دیگری فرق نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه دانشجویان مثل فرزندان وی هستند، تصریح کرد: با توجه به همه محدودیت‌ها و گرفتار‌ی‌ها هر کاری که بتوانم برای فرزندانم انجام می‌دهم و بعضی وقت‌ها متأسفانه بین دانشجویان و مدیران ذهنیت‌هایی پیش می‌آید که احساس می‌کنند باید از همدیگر حق خود را بگیرند و امیدوارم در مورد ما چنین مسئله‌ای پیش نیاید.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان احساساتی هستند و ممکن است احساسی عمل کنند و یا اینکه خواسته‌های احساسی داشته باشند ولی من قرار نیست به حرف‌های غیرمنطقی عمل کنم ولی باید برخوردهای دانشجویان را تحمل کنیم و با آنها مدارا کنیم.

برخورداری اظهار داشت: اجازه نخواهم داد دانشجویان به علت انتقاد کردن یا حتی درخواست کردن بی‌مورد مورد توهین قرار گیرند.

وی تصریح کرد: هر کسی حق دارد به شخص من تهمت بزند و توهین کند و من تعهد می‌دهم هیچ برخوردی با آن نکنم و در مورد من معاف هستند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه دانشجو نباید فقط درس بخواند، افزود: دانشجو وظایف دیگری هم غیر از درس خواندن دارد و باید تحرک سازنده داشته باشد و فعالیت‌های مذهبی، هنری، ورزشی و سیاسی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث امنیتی ما باید از دانشجویان در بحران‌ها حمایت کنیم ولی به شرطی که کاری نکنند که ما نتوانیم از آنها حمایت کنیم و با توجه به بحران‌هایی که در 18 تیر داشتیم یک نفر دانشجو را حتی یک ترم از تحصیل محروم نکردند ولی دانشجویان هم باید رعایت شئونات اسلامی و انسانی را داشته باشند.

براساس این گزارش، دانشجویان مطالباتی همچون برگزاری جلسات با رئیس دانشگاه به طور منظم، ضرورت وجود تشکل‌های مختلف و بازشدن فعالیت انجمن اسلامی، برگزاری انتخابات برای هیأت مؤسس انجمن اسلامی، مد نظر قرار دادن قانون و جلوگیری از سیاسی کاری و سیاسی بازی در دانشگاه، رسیدگی به وضع خوابگاه‌ها، حمایت از دانشجویان کم بضاعت،‌ احیای شورای صنفی و ایجاد دفاتر این شورا در مکان‌های مختلف دانشجویی را مطرح کردند.

شفاف‌سازی مسئله کانون موسیقی، عمل کردن طبق قانون و اسلام، افزایش کیفیت غذا و رسیدگی به هزینه غذا و خوابگاه‌ها، بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها و جلوگیری از عملکرد حراست نیز از مواردی بود که دانشجویان در این جلسه مطرح کردند.

برخورداری پس از بیان مطالبات دانشجویی گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب ما این است که افکار مختلف حرف‌های متضاد خود را می‌زنند و این موضوع باعث پیشرفت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مخالفت نباید با کلماتی که مناسب و قشنگ نیست انجام شود و با زور و تهدید حرف کاربرد ندارد.

برخورداری تصریح کرد: استفاده از فضاهای دانشگاه مثل سالن و ... متعلق به همه است و همه باید به صورت یکسان از آن استفاده کنند.

وی در رابطه با بازگشت اساتید اخراج شده و دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه افزود: اجرای این کار عین عدالت و قانون است چه کسی خوشش بیاید یا نیاید.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: قانونی که لازم‌الاجراست باید اجرا شود و هیچ ملاحظه‌ای در این رابطه نداریم و اساتیدی که مراجع قانونی رأی به بازگشت آنها داده‌اند، باید به دانشگاه بازگردند.

وی ادامه داد: دانشجو باید امانت را رعایت کند و صادقانه‌نویسی داشته باشد و نباید خبری بی‌ربط منتشر شود ولی فضا باید باز باشد و هر کس حرف دلش را بنویسد.

برخورداری در رابطه با بحث حراست دانشگاه تأکید کرد: حراست دانشگاه به دستور رئیس دانشگاه کار می‌کند و خارج از آن هیچ اقدامی ندارد و حراست باید باعث امنیت دانشگاه شود و کسی نباید با وجود حراست احساس ناامنی کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: در رابطه شورای صنفی برنامه‌ریزی می‌کنیم و شورای صنفی نماینده دانشجویان است و وظیفه انعکاس خواسته‌های آنها را دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در بحث انتخابات برای انجمن اسلامی خودم وارد می‌شوم تا کسی اعمال نفوذ نکند و آزاد بودن انتخابات را تضمین می‌کنم و در تصویب اساسنامه هم اجازه نمی‌دهیم گروهی بخواهد نظر شخصی خود را اعمال کند.

وی گفت: تضمین می‌کنم برای تأیید صلاحیت‌ها در دانشگاه دل بخواهی عمل نشود. همه کسانی که در دانشگاه هستند محترم هستند و هیچ کس محترم‌تر نیست.

برخورداری در خاتمه افزود: برای بحث کانون موسیقی هم کارهایی شده و مورد بررسی است و در صورتی که صلاح مملکت و رضایت دانشجو باشد راه‌اندازی می‌شود.

آمار بازدید: 269 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image