ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رییس دانشکده علوم اجتماعی تهران: درهای دانشکده برای بین المللی شدن باز است

رییس دانشکده علوم اجتماعی تهران: درهای دانشکده برای بین المللی شدن باز است

نشست بررسی آرای ایمانوئل والرشتاین با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان، اعضای انجمن جامعه‌شناسی ایران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی وارتباطات در تالار ابن‌ خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در همایش بررسی آرای "والرشتاین" که با حصور این جامعه شناس برجسته معاصر و جمعی اساتید جامعه شناسی و دانشجویان علوم اجتماعی برگزار شد، دکتر یونس نوربخش رئیس دانشکده نیز ضمن عرض خیرمقدم به پروفسور والرشتاین و همه شرکت کنندگان در این همایش اعلام کردند: درهای دانشکده علوم اجتماعی برای توسعه ارتباطات بین الملل و بین المللی شدن باز است.

او افزود: دانشکده علوم اجتماعی امروز افتخار دارد که میزبان همه شما به خصوص میهمان ویژه آقای پروفسور والرشتاین و همسرشان باشد .

به گفته نوبخش، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بیش از 4 دهه است که شکل گرفته است و در این مدت توانسته است کتاب ها و مقالات علمی زیادی را در حوزه علوم اجتماعی و به ویژه جامعه شناسی تولید ومنتشر نماید. اساتید بزرگ ایرانی علوم اجتماعی در اینجا تدریس داشته و دارند چندین موسسه تحقیقاتی و انجمن علمی در این دانشکده فعال هستند که این برنامه با همت آن ها برگزار می شود.

وی افزود: امروز برای دانشجویان و اساتید روز خوبی است که یکی از جامعه شناسان معروف و مورد علاقه خودشان را در این جا می بینند و سخنانش را گوش می دهند حتما برای جنابعالی نیز جالب است که از نزدیک با ایران اسلامی و مردم میهمان نواز آن آشنا می شوید مسلماً انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم ایران در راه اهداف انقلابی‌شان یک پدیده اجتماعی و سیاسی مهمی در دنیا تلقی می شود که جامعه شناسان بزرگ غرب را نیز به نظریه پردازی پیرامون آن واداشته است .

پروفسور والرشتاین نیز در بخشی از سخنان خود با عنوان "بحران ساختاری در سیستم جهانی سرمایه داری" گفت : ملت‌ها توسعه پیدا نمی‌کنند بلکه سیستم جهانی می‌تواند توسعه پیدا کند و تفاوت‌های بسیار اساسی میان این دو وجود دارد.

وی با ارایه مقاله خود را درباره کاپیتالیسم و همچنین با اشاره به هژمونی اضافه کرد: هژمونی اقتصادی از هژمونی‌های نظامی و سیاسی بسیار مهم است و کشورها را باید بر اساس ساختار اقتصادی آنها بررسی کرد. هژمونی نظامی دارای برخی مشکلات است. در درجه اول می‌توان به هزینه بالای آن اشاره کرد. زمانی که یک هژمونی هزینه بالایی به همراه داشته باشد در این صورت زیبایی‌های خود را از دست می‌دهد، چیزی که اکنون ایالات متحده با آن روبرو است.

والراشتاین در ادامه به سوالات جامعه شناسان و اساتید پاسخ داد.

در پایان برنامه به رسم یادبود یکی از صنایع دستی ایران به عنوان هدیه و یادبود از طرف ریاست دانشکده تقدیم شد.

آمار بازدید: 241 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image