ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی افزایش همکاری‌های آموزشی هند و آفریقای شمالی

افزایش همکاری‌های آموزشی هند و آفریقای شمالی

هند در راستای توسعه سیاست‌های خود مبنی بر زیر نظر داشتن بازار آموزشی در خاورمیانه از اجرای طرح افزایش همکاری‌های آموزش عالی با سه کشور آفریقاییِ مراکش،‌ تونس و سودان خبر داد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این تصمیم در پی بازدید «سلمان خورشید»، وزیر امور خارجه هند از این سه کشور آفریقایی - عربی که ارتباط تنگاتنگی با هند در مسایل غذا، انرژی و امنیتی دارند، علنی شد. از سوی دیگر هند دومین صادرکننده بزرگ به سودان محسوب می‌شود و چند کمپانی هندی نقش فعالی را در بخش انرژی این کشور دارند. این مسئله باعث شد تا «سلمان خورشید» از طرح احداث مرکز اطلاعات و فن‌آوری ارتباطات در مراکش خبر دهد. وی همچنین اعلام کرد که کشورش قصد دارد تحت چندین طرح دولتی، برنامه‌های اعطای اعتبار و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان مراکش ارائه دهد.


به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، «خورشید» همچنین اعلام کرد برای سودان نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد و قصد دارد در کنار آموزش برای دانشجویان سودانی کمک هزینه‌های تحصیلی نیز اختصاص دهد. در حال حاضر کشورهای مراکش و تونس تحت برنامه همکاری اقتصادی و صنعتی (ITEC) از سوی هند برنامه‌های آموزشی دریافت می‌کنند.


روزنامه تلگراف نیز از بهبود همکاری‌ها میان نظام آموزش عالی هند و کشورهای آفریقایی طی پنج سال اخیر خبر داده و هند را به عنوان مقصد محبوب تحصیل برای این کشورها معرفی کرده است. در حال حاضر بیش از 10 هزار و 400 دانشجو از هفت کشور آفریقایی در هند تحصیل می‌کنند که 13 درصد از کل جمعیت دانشجویان خارجی این کشور را تشکیل می‌دهند.

آمار بازدید: 191 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image