ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ایجاد ستاد فناوری‌های نرم در راستای تدوین اولویت‌های نقشه علمی کشور

ایجاد ستاد فناوری‌های نرم در راستای تدوین اولویت‌های نقشه علمی کشور

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری از ایجاد ستاد فناوری‌های نرم در راستای تدوین اولویت‌های نقشه علمی کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد صاحبکارخراسانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز رشد فناوری‌های فرهنگ و زیارت که با حضور فعالان عرصه دانش و فناوری و مسئولان استانی و کشوری در پارک علم و فناوری خراسان در مشهد برگزار شد اظهار کرد: معاونت علمی فناوری رئیس جمهور از سال 85 تشکیل شده و از جمله فعالیت‌های این بخش در طی این سال‌ها می‌توان به تدوین نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نقشه توجه به اولویت‌ها با در نظر گرفتن منابع محدود است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: از اولویت‌های اساسی در این نقشه به فناوری‌های فرهنگی و فناوری‌های نرم می‌توان اشاره کرد که به عنوان اولویت‌های ملی باید مورد توجه قرار گیرند.

صاحبکار در ادامه با اشاره به لزوم مطرح کردن صنایع فرهنگی گفت: متأسفانه صنایع فرهنگی در کشور ما کمتر از کشورهایی است که زمینه این صنایع را ندارند.

وی با بیان اینکه صنایع فرهنگی ترکیبی از فعالیت‌های سینمایی، تلویزیونی، مد و لباس، موسیقی، گردشگری، معماری، تبلیغات و... است گفت: باید بستر صنایع فرهنگی در کشور ارتقاء یابد.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: طبق آمار ایران در این زمینه بسیار عقب مانده و امید می‌رود مرکز رشد فناوری‌های فرهنگ و زیارت باعث ایجاد طلیعه‌ای در این زمینه شود.

وی در خاتمه بیان کرد: با توجه به مقتضیات مشهد باید برروی ظرفیت‌های صنایع فرهنگی آن بیشتر کار شده و برای اولویت‌های اساسی نقشه جامع علمی کشور ستادهایی مانند ستاد فناوری‌های نرم ایجاد کنیم.

آمار بازدید: 151 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image