ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار وزیر علوم: نیازسنجی باید اساس توسعه آموزش عالی باشد

وزیر علوم: نیازسنجی باید اساس توسعه آموزش عالی باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع نمایندگان مردم استانهای اردبیل، قزوین و زنجان " نیازسنجی" را اساس توسعه آموزش عالی در دولت یازدهم دانست.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا در نشست آمایش علوم، تحقیقات و فناوری، حضور نمایندگان استانهای اردبیل، زنجان و قزوین را در این نشست، بسیار دلگرم کننده دانست و از حضور آنها تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه آموزش عالی کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دارای درخشان ترین دستاورد بوده افزود: حاصل تلاش برای رفع بعضی محرومیت‌ها، به توسعه نامتوازن در آموزش عالی منجر شده است.

وی توسعه متوازن را پیش درآمد توسعه پایدار دانست و گفت: بهترین افراد برای رایزنی و تبادل نظر در جهت رسیدن به توسعه پایدار، نمایندگان مردم هستند.

وزیر علوم در بحث بودجه آموزش عالی به سرانه‌ای شدن بودجه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: وزارت علوم بسیار تلاش کرد که "سرانه ای شدن"، مبنای بودجه آموزش عالی قرار گیرد؛ اما متأسفانه این مسئله برای سال 93 محقق نشد.

وی افزود: سرانه‌ای شدن یک شاخص جهانی است و کاملاً قابل دفاع است.

فرجی دانا با ذکر محدودیت منابع کشور، تاکید کرد: واقعیت این است که منابع اختصاص یافته به آموزش عالی کشور نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات باشد.

وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد که سند آمایش علوم، تحقیقات و فناوری پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان استانها و با حضور رؤسای دانشگاههای مربوط آماده شده و پس از بحث و مشورت مجدد با نمایندگان به اجرا گذاشته شود.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان مردم در استانهای اردبیل، زنجان، قزوین مسائل و خواستهای حوزه انتخابیه خود را با وزیر علوم و معاونان وی در میان گذاشتند.

آمار بازدید: 170 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image