ارتباط مستقیم با 30744 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی امکان ادامه تحصیل دانشجویان هوشبری پیگیری می‌شود

امکان ادامه تحصیل دانشجویان هوشبری پیگیری می‌شود

دبیر هیات برد تخصصی هوشبری تقاضای اساتید و دانشجویان برای امکان ادامه تحقیق در سطوح بالاتر از کارشناسی را تقاضایی کاملا علمی و آموزشی دانست و قول داد تا این موضوع را در برد مطرح و حمایت کند.



به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس‌زاده در همایش بزرگداشت تکنولوژیست‌های بیهوشی با بیان این که احیای یک انسان با ارزش‌ترین امر ممکن است، افزود: احیای یک انسان مانند حیاط بخشیدن به همه انسان‌هاست. اگر همه ارزش‌های این رشته را منحصر در این ویژگی بدانیم می‌بینیم که رشته هوشبری ارزش صرف وقت و زندگی دانشجویان را دارد.


وی ادامه داد:‌ باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم که جایگاهی را که مورد خطاب خداوند است را بدست بیاوریم و راه دستیابی به آن را نیز اساتید نشان خواهند داد.


عباس زاده با تاکید بر نیت انسان دوستانه بیان کرد: رسیدن به این جایگاه تنها در صورتی محقق می‌شود که احیاگری و سلامت بخشی به جامعه واقعا با نیت انسان‌دوستانه و خیرخواهانه باشد اگر این نیت در وجود دانشجویان باشد باید تقویت شود و در این صورت راه‌های پیشرفت برای دانشجویان گسترده خواهد شد.


رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که مقایسه انسان‌ها و رشته‌ها با هم کار اشتباهی نیست ولی باید در ملاک‌ها دقت شود، گفت: برترین ملاک برای ارزیابی رشته‌ها میزان درآمد و محبوبیت ظاهری آن رشته می‌تواند باشد. در واقع باید ملاک‌های خدمت به مردم مطرح باشد که در رشته بیهوشی با توجه به این که مددجو حتی قدرت مدد خواستن ندارد خدمت در این رشته ارزش ویژه‌ای دارد.


عباس‌زاده درک قله‌های علم را بهترین راه برای پیشرفت عنوان کرد و افزود: با استفاده از ایمان و علم می‌توان در آسمان خدمت به مردم پرواز کرد و در درجه اول رضایت وجدانی افکار را کسب کرد. این رضایت فقط با توکل به خداوند در طی کردن راه علمی میسر می‌شود.


وی اظهار امیدواری کرد که سیستم سلامت بتواند از دیدگاه‌های اساتید بیهوشی بهره لازم را ببرد.


به گزارش ایسنا، یلداشخان مدیرگروه هوشبری در دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی خطاب به دانشجویان حاضر در همایش بزرگداشت تکنولوژی‌های بیهوشی، گفت: خداوند انسان‌هایی مثل شما را دوست دارد به این دلیل که فرصت کمک به اشخاص بیمار را به شما می‌دهد و افراد آشنا به این رشته می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.


وی یکی از مسائلی که ذهن دانشجویان این رشته درگیر آن است را پیشرفت رشته دانست و افزود: پیشبرد این رشته امکان‌پذیر است و در موقعیت فعلی نزدیک به 28 رشته وجود دارد که فرصت پیشرفت را در اختیار ما قرار می‌دهد. در دنیا نیز رشته‌های بسیاری وجود دارد که با پایه بیهوشی و پرستاری در حال رشد است.


وی با اشاره به این که دانستن اصول مراقبتی اولیه برای پزشکان امری بدیهی است،‌گفت: به افرادی که می‌خواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند توصیه می شود که چند واحد پرستاری نیز بگذارنند چرا که مراقبت جزو اصول اصلی برای کلیه رشته‌های پزشکی است و در طرز تفکر پزشک برای تشخیص تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: ما باید امید داشته باشیم که وضعیت تحصیلی بهتر می شود در چند سال اخیر نیز پیشرفت زیادی در رشته هوشبری انجام شده فقط باید مطالب علمی روز را دنبال کنیم.


به گزارش ایسنا در ادامه مراسم معروفی مدیرگروه هوشبری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز اظهارکرد: در حال حاضر 7 هزار دانشجو و بیش از 50 مرکز در کشور وجود دارد که مشغول تربیت دانشجوی هوشبری در دو مقطع هستند که برای مقاطع بالاتر معمولا رشته‌های دیگری را ادامه می‌دهند.


وی با بیان این که دانشجویان هوشبری رتبه‌های اول علوم پایه را کسب کرده‌اند، افزود: رسالت ما این نیست که دانشجویان هوشبری با موفقیت وارد رشته‌های دیگر شوند. البته ما از این دانشجویان قول گرفته‌ایم که در صورت ورود به رشته‌های دیگر نیز در حوزه هوشبری تحقیق و مطالعه خود را ادامه دهند.


معروفی کمبود نیروی انسانی در دانشکده‌ها را یکی از چالش‌های رشته هوشبری دانست و افزود: ما در این حوزه نیاز به نیروهای متخصص بیشتری برای امور آموزشی داریم. همچنین در آموزش بالینی کاستی‌های زیادی وجود دارد که برای رفع آن پیشنهادهایی مطرح کردیم که از جمله آن آموزش رزیدنت‌ها برای دانشجویان سال سوم کارشناسی هوشبری بود.


وی به جذب بی‌رویه دانشجو در مراکز آموزشی به عنوان یکی دیگر از چالش‌های رشته هوشبری اشاره کرد و افزود: ما استانداردهایی را برای این مراکز آموزشی تعریف کردیم و در دو ماه اخیر پنج دانشگاه را لغو امتیاز کردیم. همچنین بروکراسی که از وزارتخانه به دانشکده‌ها دیکته می‌شود باعث بروز برخی مشکلات می‌شود. به طور مثال مرکزی که صلاحیت ندارد تعداد زیادی دانشجو می‌گیرد. سیاست وزارتخانه باید به سمتی برود که تعداد افراد این رشته مشخص باشد.


به گزارش ایسنا، در ادامه همایش بزرگداشت تکنولوژیست‌های بیهوشی، دکتر رضوی دبیر هیات برد تخصصی هوشبری بیان کرد: دانشجویان این رشته باید حق و حقوق خود را طلب کنند. یکی از دغدغه‌های من نیز حق و حقوق فارغ‌التحصیلان پرستاری و پزشکی است، چرا که من به عنوان متخصص بیهوشی زمانی می‌توانم در محیط ایمن اتاق عمل فعالیت کنم که همکاران پرستار هوشبر نسبت به حقوق خود رضایت نسبی داشته باشند.


وی خطاب به دانشجویان حاضر در این همایش گفت: به موازات اهمیت و لزوم مسائل مهارتی باید بر مهارت‌های اخلاقی نیز تاکید شود و اهمیت اخلاق در رشته‌های این چنینی زمانی درک می‌شود که عزیزان ما نیاز به این تخصص داشته باشند.


رضوی در رابطه با اظهارات دانشجویی که عنوان می‌کرد متخصصین بیهوشی مخالف ارتقاء کیفیت و دانش هوشبر هم هستند گفت: اگر برخی از افراد چنین دیدگاهی دارند متوجه نیستند که هر چه دانش کارشناسان بیشتر باشد بیمار آن‌ها نیز ایمن‌تر است.


دبیر هیات برد تخصصی هوشبری در رابطه با تقاضای اساتید و دانشجویان برای امکان ادامه تحقیق در سطوح بالاتر از کارشناسی اظهار کرد:‌ این درخواست‌ کاملا علمی و آموزشی است و من حتما این موضوع را در برد مطرح و حمایت می‌کنم. نظر مثبت اعضای برد را جلب و به شورای گسترش اعلام خواهم کرد.


وی ادامه داد: در اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، آی سی یو و آمبولانس برای نیروی انسانی مشکلات زیادی داریم که می‌توانیم با تغییر در برنامه آموزشی از کارشناسان این رشته در این زمینه‌ها به طور موثر استفاده کرد.


رضوی در رابطه با نارضایتی دانشجویان هوشبری در رابطه با تفویض اختیار و روابطشان با رزیدنت‌ها گفت: ما موضوع تعریف شده‌ای برای روابط متخصصین و کارشناسان نداریم و به هیچ عنوان مطرح نمی‌شود که ارزش یک استاد بیهوشی یا یک مربی رشته پرستاری کمتر از اساتید رشته جراحی و تخصصی است. من به شخصه بهترین آموزش‌ها از مربیان کاردان و کارشناس آموخته‌ام.


به گفته وی یکی از مسائلی که دامنگیر رشته‌های پزشکی شده است سیستم کارانه‌ ای پزشکان است که باعث شده برخی از متخصصین به فکر تعداد بیشتری از بیماران باشند که بستری و یا مورد جراحی قرار می‌گیرند و به تیم خود توجه زیادی نکنند.


در ادامه بیانیه دانشجویان این رشته خطاب به وزارت بهداشت توسط یکی از دانشجویان قرائت شد که در آن با اشاره به اهمیت رشته هوشبری در کشورهای دیگر مشکلات این رشته در ایران ازجمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی و کمبود اساتید متخصص مطرح شده بود.

آمار بازدید: 312 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image