ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اولویت‌های اجرای سند دانشگاه اسلامی بررسی شد

اولویت‌های اجرای سند دانشگاه اسلامی بررسی شد

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، به ریاست دکتر رضا فرجی دانا وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در ابتدای این جلسه و پیش از ورود به دستور، اعضا بر لزوم اجرایی شدن محورهای پیام رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به تشکل‌های دانشجویی تأکید کردند.


در ادامه جلسه گزارشی از روند فعالیت‌های دبیرخانه شورای اسلامی شدن پیرامون نحوه اطلاع‌رسانی از برگزاری جلسات ارائه شد و در این گزارش که توسط دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ارائه شد، نحوه اجرای آئین نامه شورا از نظر حضور اعضاء، اطلاع‌رسانی از مصوبات و دستور جلسات به اطلاع اعضاء رسید.


بعد از ارائه این گزارش، اعضاء وارد دستور جلسه شدند و موضوع اولویت‌های اجرای راهبردهای سند دانشگاه اسلامی که توسط کمیته فرهنگی تربیتی شورا تهیه شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در گزارشی که پیرامون نحوه تدوین این اولویت‌ها توسط ریاست کمیته فرهنگی تربیتی ارائه شد، مبانی نظری اولویت‌بندی مواردی مانند تبیین نظام جامع فرهنگی - تربیتی، تبیین نقش تربیتی و اخلاقی استادان، آزاداندیشی، افزایش روحیه نشاط، امید و پویایی و ارتقای فرهنگ قرآن و عترت (ع) در میان دانشگاهیان مدنظر قرار گرفته است.


در ادامه این جلسه اعضا به بیان نظرات خود چون تبیین نقش دانشگاه‌ها در ترویج الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، مد نظر داشتن موضوع جنگ نرم در مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها، توجه به پیوستگی موضوع دانشگاه اسلامی با موضوع علم اسلامی در بخش‌های مختلف به ویژه علوم انسانی، لزوم تقسیم کار بین نهادهای بین‌المللی به ویژه با دانشگاهیان کشورهای اسلامی، توجه به تفاوت دانشگاه‌ها از نظر مأموریت، امکانات و... در برنامه‌ریزی‌ها و لزوم ارائه یک الگوی مفهومی واحد در خصوص واژگان به کار رفته در سند مانند نشاط اجتماعی و... پرداختند.

آمار بازدید: 135 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image