ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی رشد 39 درصدی بودجه جاری دانشگاه علوم پزشکی در سال 93

رشد 39 درصدی بودجه جاری دانشگاه علوم پزشکی در سال 93

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان از رشد 39 درصدی بودجه جاری دانشگاه در سال 93 خبر داد.


رشید حیدری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: ارتقای بودجه جاری دانشگاه برای نخستین بار در سال 93 با رشد 39 درصدی همراه بود.

وی در تشریح این مطلب گفت: بودجه جاری در سال 92 از 171 میلیارد تومان به 238 میلیارد تومان در سال 93 رسیده که حدود 67 میلیارد تومان در یکسال افزایش بودجه را نشان می‌دهد و امید است این افزایش بودجه نقش موثری در ارتقای کمی و کیفی دانشگاه داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در اصلاح فرآیند تخصیص بودجه حقوق کارکنان دانشگاه با اقدامات‌ انجام شده بین بیست و هفتم تا سی‌ام هر ماه پرداخت می‌شود.

وی تنظیم و ارائه بودجه پیشنهادی سال 93 را از دیگر اقدامات موثر دانست و افزود: بودجه دانشگاه در زمان مناسب به وزارت متبوع و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد.

حیدری‌مقدم گفت: این دانشگاه به دلیل ارسال بودجه عملیاتی علمی و به‌ موقع از طرف وزارت بهداشت مورد تشویق قرار گرفته است.

وی در خصوص به‌روز کردن تمام مطالبات پرسنلی و غیرپرسنلی گفت: جزئیات تمام معوقات توسط نرم‌افزار معرفی شده از طرف وزارت متبوع ارزیابی شد و مورد تایید وزارت قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در صورت پرداخت کسورات به دانشگاه تمام مستندات آن به‌روز شده است.

وی در حوزه مالی به ارائه گزارش حسابرسی در جلسه هیئت امنا و اعلام رضایت هیئت امنا از عملکرد این حوزه پرداخت و اظهار کرد: به روز کردن صورت‌های مالی، ‌انبارگردانی تمام انبارهای استان، استقلال مالی 40 واحد دانشگاه طبق روال سال‌های گذشته، یکپارچه کردن حقوق بازنشستگان و رفع نارضایتی‌ها، به روز‌رسانی تمام مطالبات پرسنلی، اجرای حسابداری تعهدی و ساماندهی اموال از‌ جمله اقدامات مهم در حوزه مالی است.

حیدری‌مقدم گفت: در حوزه اداری یا حوزه توسعه ارزیابی کلی از وضعیت نیرو‌ها در کل بخش‌ها انجام شد و تمام پست‌های بلاتصدی و وضعیت کارکنان در تمام بخش‌ها ارزیابی شد.

بودجه وزارت بهداشت خوب است؛ سرانه بهداشت کم

وی استخراج واحد‌های فعال بدون چارت را از دیگر اقدامات دانست و افزود: به طور مثال، تعداد 40 واحد فوریت‌های پزشکی در استان وجود دارد که 28 مورد فاقد چارت است و دانشگاه باید اعتبارات و نیروهای انسانی آن‌ها را فراهم کند.

این مقام مسئول طراحی و اجرای سامانه متمرکز آزمون‌های ارتقای شغلی را از اقدامات موثر این حوزه ذکر کرد که موجب صرفه‌جویی حدود 500 میلیون تومان در سال شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم سطح‌بندی مکاتبات اداری گفت: به روز کردن سیستم ارزشیابی کارکنان در حوزه تحول اداری انجام و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارزیابی‌های سال 92 تا اردیبهشت‌ماه 93 انجام می‌شود.

حیدری‌مقدم تلاش‌های انجام شده در حوزه امور عمومی را قابل تقدیر خواند و گفت: سالن همایش‌ها دانشکده بین‌الملل و دانشکده داروسازی ساختمان غذا و دارو و خرید لوازم و تجهیزات بیمارستانی، دریافت 500 میلیون تومان از واحد‌های مسکونی مراجعین جنگی و تعیین تکلیف اغلب آنان، ساماندهی منازل سازمانی، سنددار کردن برخی از واحد‌های ملکی دانشگاه از‌ جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در حوزه ساختمان گفت: 15 پروژه دانشگاه تحویل موقت شد که از مهمترین این موارد خوابگاه 500 نفره ریحانه، سالن همایش‌ها، اورژانس مرکز آموزشی درمانی فاطمیه، ساختمان غذا و دارو، مرکز بهداشتی درمانی روستای مهاجران و دانشکده داروسازی بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به 21 پروژه در دست احداث گفت: امسال 21 پروژه در دست احداث وجود دارد که مهمترین آن بیمارستان قلب فرشچیان، بخش سوختگی بیمارستان بعثت با 36 تخت بیمارستانی، احداث ساختمان ستادی دانشگاه، ساختمان 14 واحدی پزشکان ملایر و پزشکان ستادی اسدآباد است.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه در حوزه IT سامانه‌های مختلفی در یک سال گذشته راه‌اندازی شد، گفت: سامانه جامع کتابخانه و منابع دیجیتال،‌ پرونده الکترونیکی سلامت، سامانه آزمون الکترونیکی، سامانه مدیریت حامل‌های انرژی، برقراری اتصال مراکز درمانی شهری و روستایی به اینترنت، اتصال 350 نقطه در قالب شبکه ملی سلامت (شمس)، اتصال واحد‌ی دانشگاه فیبرنوری و ارتقای فضای ذخیره‌سازی اطلاعات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حق جذب کارکنان در سال آینده در قالب بند واو پرداخت می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه از اعتبارات اختصاصی به طور میانگین حدود 40 میلیارد تومان در کل استان برای هزینه‌کرد در موضوع حق جذب کارکنان پرداخت می‌کرد و با روند جدید این مبلغ برای رفع نیاز‌های خود نیازهای دانشگاه هزینه می‌شود.

این مقام مسئول اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت و در نظر گرفتن نزدیک پنج هزار میلیارد تومان از بحث هدفمندی یارانه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی را بسیار کمک‌کننده دانست.

حیدری‌مقدم ابراز امیدواری کرد که سال آینده سال خوبی برای کل کشور و دانشگاه باشد و گفت: بودجه کنونی وزارت بهداشت به نسبت سال گذشته خوب است اما سرانه بهداشت و درمان بسیار کم است به طوری که از سال 91 و 92 بسیاری از مطالبات پرسنلی باقی مانده است.

آمار بازدید: 316 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image