ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی افزایش دانشگاه‌های زنان در پاکستان

افزایش دانشگاه‌های زنان در پاکستان

«مجتبی شجاع‌الرحمان»، وزیر آموزش ایالت «پنجابِ» پاکستان از تاسیس دانشگاه‌های جدید مختص زنان در این ایالت خبر داد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شجاع‌الرحمان اعلام کرد: این دانشگاه‌ها در شهرهای «فیصل آباد»، «مولتان»،‌ «بهاولپور» و «سیالکوت» احداث خواهند شد. دانشگاه‌های جدید به هفت دانشگاه فعلیِ ایالت پنجاب که مختص زنان هستند افزوده می‌شوند.

به دنبال افزایش گرایش به تحصیلات عالی در میان زنان پاکستانی، شمار دانشگاه‌های زنان نیز طی دهه اخیر در این کشور افزایش یافته است. از سوی دیگر طی سال‌های اخیر افزایش شمار دانشگاه‌های زنان به افزایش پذیرش زنان پاکستانی در دانشگاه‌های این کشور از رقم 36 درصد به 47 درصد منجر شده است.

«شمینه امین قادر»، معاون دانشگاه زنان «فاطمه جناح» در «راولپندی» پاکستان با بیان مطلب فوق افزود: از آنجا که در این کشور بسیاری از دختران به دلیل تعصبات قومی و قبیله‌ای نمی‌توانند به دانشگاه بروند، احداث این دانشگاه‌ها نقطه عطف و گامی مثبت تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، «صبیحه منصور»‌، معاون دانشگاه زنان لاهور نیز با استقبال از این مسئله می‌گوید: دانشگاه‌های زنان نه تنها هم پایه سایر موسسات آموزش عالی کشور هستند بلکه در بسیاری از موارد نیز نتایج درخشان‌تری را نسبت به دانشگاه‌های مختلط بروز می‌دهند.

با این حال سئوال اساسی اینجاست که آیا با وجود تربیت زنان تحصیلکرده در دانشگاه‌های زنان،‌ این زنان امکان یافتن مشاغل و فضای شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود را در کشورشان خواهند داشت؟

آمار بازدید: 210 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image