ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه شرایط جذب هیأت علمی حق التدریس در دانشگاه فنی حرفه ای (18 شهریور 91)

شرایط جذب هیأت علمی حق التدریس در دانشگاه فنی حرفه ای (18 شهریور 91)

دانشگاه فنی و حرفه ای شرایط جدید جذب هیأت علمی و غیرهیأت علمی حق التدریس را به همراه جدول میزان واحد موظف تدریس اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، از آنجا که در برخی دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای تامین کادر آموزشی مجرب به تعداد کافی امکانپذیر نبوده و یا ساعت تدریس برخی از دروس در حدی نیست که برای آن احتیاج به استخدام عضو جدید باشد در این گونه موارد مراکز می توانند از بین اعضای هیأت علمی شاغل، بازنشسته یا اعضای غیرهیأت علمی رسمی و بازنشسته همچنین نیروهای آزاد که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده و یا کسانی که در رشته های خاص صلاحیت، مهارت و تجربه کافی داشته ولی مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند، برای انجام امور آموزشی تئوری و یا عملی، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز را بر اساس این آیین نامه و به صورت مدعو از میان افراد واجد شرایط تامین کنند.

برخی شرایط جذب هیأت علمی و غیرهیأت علمی به صورت حق التدریس در ادامه اشاره شده است.

شرایط عمومی جذب

در ذکر شرایط عمومی جذب اعلام شده که استفاده از نیروهای خبره با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و دیپلم صرفاً جهت تدریس دروس عملی و در شرایطی که تامین نیروی واجد شرایط با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر وجود نداشته باشد با مجوز معاونت آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه امکانپذیر است.

امتیاز ارزشیابی کمیت و کیفیت تدریس مدرسان مدعو که فاقد سابقه تدریس هستند حداکثر تا سقف 50 امتیاز قابل اعمال است.

شرایط جذب هیأت علمی به صورت حق التدریس

میزان واحد موظف تدریس اعضای هیأت علمی رسمی تمام وقت و نیمه وقت شاغل در دانشکده یا آموزشکده به میزان 8 تا 13 واحد موظف تدریس در هفته و بر مبنای جدول ذیل تعیین می شود:

ردیف - مرتبه - تعداد واحد موظف تدریس در هفته
1 مربی آموزشیار 13
2 مربی آموزشی 12
3 استادیار آموزشی 10
4 دانشیار آموزشی 9
5 استاد آموزشی 8

میزان سقف مجاز پرداخت حق التدریس به اعضای هیأت علمی رسمی قطعی، رسمی - آزمایشی، پیمانی شاغل و بازنشسته در سایر دانشگاههای دولتی و آزاد حداکثر تا سقف 16 ساعت تئوری و یا 24 ساعت عملی در هفته است.

شرایط همکاری با اعضای غیرهیأت علمی

پرداخت حق التدریس به اعضای غیرهیأت علمی رسمی شاغل در دانشکده/آموزشکده (مدرس، هنرآموز، دبیر، استاد کار) بر اساس این آیین نامه و تنها در ازای ساعات تدریس مازاد بر ساعت موظف قانونی تدریس آنان (روزانه - شبانه) در هفته مجاز خواهد بود.

با توجه به ابلاغ آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و صدور احکام کارگزینی بر اساس مقررات جدید، اعمال مقررات وزارت آموزش و پرورش در خصوص تقلیل ساعت نیروهای آموزشی در سنوات گذشته که بر مبنای سابقه محاسبه و اعمال می شد از اول مهرماه سال جاری فاقد وجاهت قانونی است.

به کارگیری نیروی حق التدریس به هر نحو جهت اشتغال در سمتهای اداری همچنین پرداخت حق بیمه و پاداش پایان سال جهت نیروهای حق التدریس ازاد ممنوع است.

کلمات کلیدی: شرایط جذب هیأت علمی حق التدریس، جذب هیأت علمی حق التدریس، استخدام هیأت علمی حق التدریس، هیأت علمی دانشگاه فنی حرفه ای، شرایط جدید جذب هیأت علمی

آمار بازدید: 1732 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image