ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی فروش پیامکی دیپلم و تعیین ورزش تخصصی ششم ابتدایی (16 شهریور 91)

فروش پیامکی دیپلم و تعیین ورزش تخصصی ششم ابتدایی (16 شهریور 91)

توزیع رایگان لوازم التحریر در میان دانش آموزان مناطق زلزله زده، افتتاح بیش از 1500 مدرسه همزمان با مهرماه، آغاز توزیع کتابهای درسی در سراسر کشور، تشکیل نخستین جلسه سند تحول بنیادین، فروش دیپلم و جعل مدرک، ابهام در استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم و... از مهمترین اخبار آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.


به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین روزهای هفته جاری اعلام شد که بزودی بسته های ویژه لوازم التحریر به صورت رایگان میان دانش آموزان مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی توزیع می شود. این خبر البته همزمان با بازدید وزیر آموزش از مناطق زلزله زده پس از گذشت بیش از سه هفته بود.

21 مردادماه سال جاری زلزله 6 ریشتری شهرهای ورزقان، هریس و اهر از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند که 306 کشته و 1800 زخمی بر جای گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش در بازدیدش اعلام کرد که مدارس این مناطق در اول مهرماه بازگشایی خواهد شد.

افتتاح بیش از 1500 مدرسه در ابتدای مهر ماه

11 شهریور همزمان با اعلام افتتاح بیش از 1500 مدرسه در سال تحصیلی جدید در سراسر کشور بود.

این خبر را علی فرهادی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: زنگ شکوفه ها و غنچه ها به صورت همزمان در همه مدارس ابتدایی کشور زده می شود و وزیر آموزش و پرورش زنگ امسال را در یکی از مدارس زلزله زده به صدا در خواهد آورد.

اعلام قیمت کتابهای درسی و توزیع 131 میلیون جلد کتاب

12 شهریورماه اما مسئولان توزیع کتاب به قول خود وفا کرده و کتاب ها را براساس زمانبندی پیش بینی شده در سراسر کشور به جز استان های تهران و البرز توزیع کردند.

به گفته مدیر کل نشر و توزیع کتابهای درسی برای سال تحصیلی جدید، 131 میلیون جلد کتاب درسی از طریق پنج هزارو 400 کتاب فروشی در سراسر کشور توزیع می شود که البته استان تهران و البرز از 18 شهریور ماه توزیع می شود.

قیمت کتابها به تفکیک پایه های تحصیلی بدین شرح است: کتابهای پایه اول و دوم ابتدایی 4500 تومان، سوم ابتدایی 6300 تومان، چهارم ابتدایی 5900 تومان، پنجم ابتدایی 6200 تومان، ششم ابتدایی 6700 تومان، دوم راهنمایی 7400 تومان ، سوم راهنمایی 8100 تومان، پیش دانشگاهی تجربی، ریاضی و انسانی 6100 تومان است.

ابهام در استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم

12 شهریور باز هم خبری دیگری دیگر از فارغ التحصیلان تربیت معلم ورودی 88 منتشر شد مبنی بر اینکه با وجود مصوبه مجلس همچنان استخدام این افراد در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.بسیاری از این فارغ التحصیلان با نزدیک شدن به مهرماه نگران وضعیت استخدامی خود هستند.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت استخدامی فارغ التحصیلان تربیت معلم که مشکل سربازی داشتند، گفت: فارغ التحصیلان تربیت معلم ورودی سال 1388 همانند متعهدین به خدمت هستند و باید این افراد به استخدام آموزش و پرورش دربیایند.

ساماندهی آزمونهای مدارس

اما در 13 شهریور رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش کشور از ساماندهی آزمون های مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: دستورالعمل ساماندهی آزمونها را تدوین و به تمامی استان ها ابلاغ کرده ایم و از امسال تنها موسساتی که مجوزهای لازم را داشته و آزمونهای آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اجازه برگزاری آزمونها را در مدارس دارند.

به گفته وی، با ابلاغ دستور العمل به استانها، تنها موسساتی اجازه برگزاری ازمون در مدارس را دارند که آزمونهای آنها از جهت کیفیت در راستای اهداف آموزش و پرورش باشد، همچنین زمان برگزاری آزمونها نباید تداخلی با برنامه های مدارس داشته باشد.

فروش دیپلم با پیامک

یکی از خبرهای مهم این هفته اعلام فروش پیامکی دیپلم با مجوز آموزش و پرورش بود که البته با واکنش وزیر آموزش و پرورش مواجه شد.

آموزشگاههایی که مدعی اند مجوز خود را برای این کار از آموزش و پرورش دریافت کرده اند و امروز با خیالی آسوده، تبلیغات فروش مدارک مختلف از جمله سیکل و دیپلم را تنها با یک اس ام اس انجام می دهند. پیامکهایی با مضمون فروش دیپلم و سیکل برای افراد کم سواد جامعه به ازای تنها دریافت یک میلیون و 400 هزار تومان.

در این میان ابراهیم سحرخیز رئیس ستاد مبارزه با جعل اسناد آموزش و پرورش با رد ارائه هرگونه مجوزی برای فروش دیپلم می گوید: هیچ آموزشگاهی مجوز صدور دیپلم و یا مدرک سیکل را برای افراد ندارد و صرفا آموزشگاههایی برای افراد آموزشهای از راه دور دارند که این افراد نیز باید با گذراندن امتحان مدرک خود را کسب کنند.

همچنین حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در این زمینه توضیح داد: سه سال قبل که به عنوان وزیر وارد آموزش و پرورش شدم، مواردی از مدرک فروشی وجود داشت.با وزارت اطلاعات هماهنگی‌هایی را انجام دادیم؛ ضمن اینکه قوانینی را نیز وضع کردیم تا راه‌ فروش مدرک حتی اگر به ندرت نیز هست، بسته شود.

البته وزیر آموزش و پرورش گفته است که «نمی‌توانم تعهد بدهم که دیگر کسی تخلفی در این رابطه انجام نمی‌دهد، اما واقعیت این است که مدرک فروشی از جاهایی ایجاد می‌شود که روزنه وجود دارد و در قوانین جدید سعی کردیم، روزنه‌ها را تقریباً ببندیم.»

امضای تفاهم نامه سرویس مدارس پایتخت

در شرایطی که در 14 شهریور هنوز مصوبه نرخ کرایه سرویس های مدارس به شورای شهر ارائه نشد، رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران از امضای تفاهم نامه سرویس مدارس بین دستگاههای ذیربط در 18 شهریور ماه جاری خبر داد.

به گفته احمدرضا ایمانی تفاهم نامه سرویس مدارس بین معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، پلیس راهور، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و آموزش و پرورش شهر تهران به امضا می رسد تا همزمان با آغاز سال تحصیلی هیچگونه مشکلی برای دانش آموزان در این بخش وجود نداشته باشد.

پیش از این مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از خدمات رسانی 16 هزار تاکسی به عنوان سرویس مدارس خبر داده و گفته بود که تمامی آنها دارای معاینه فنی و بیمه کامل سرنشین هستند.

تشکیل نخستین جلسه ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش

در این روز همچنین نخستین جلسه ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش، با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، معاونین وزیر و سایر اعضای آن برگزار شد.

حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: آموزش و پرورش زیرساخت های لازم را برای اجرای سند تحول بنیادین آماده کرده و در این راستا طرحها و برنامه ها متعدد و متنوع تدارک دیده است که از آن جمله می توان به تغییر ساختار نظام آموزشی اشاره کرد، ساختار را برای محتوا آماده نکرده ایم بلکه محتوایی را آماده کرده ایم که این ساختار را می‌طلبد.

دو و میدانی ورزش تخصصی ششم ابتدایی ها

در سالهای اخیر ورزش دانش آموزی یکی از مباحث مورد توجه مسوولان آموزش و پرورش است و تاکید آنها همواره بر این بوده که دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی یک ورزش را به صورت تخصصی دنبال کنند. با توجه به ایجاد پایه جدیدالتاسیس ششم ابتدایی، قرار است دانش آموزان این پایه دو و میدانی را به عنوان ورزش تخصصی خود انجام دهند. به گفته منیر بکایی مسئول انجمن دو و میدانی مدارس کشور آموزش و پرورش برنامه های ویژه‌ای را در نظر گرفته است و به تدریج در استان‌های مختلف، مدارس تربیت‌بدنی احداث خواهد شد.

نواختن زنگ مهر در جنوب شهر

این روزها تمامی دانش آموزان کشور آماده به صدا درآوردن زنگ مدرسه هستند تا رقابتی دیگر را در سال تحصیلی جدید شروع کنند. امسال نیز همانند سال های گذشته قرار است زنگ مدرسه در یکی از مدارس جنوب کشور به صدا دربیاید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در این زمینه توضیح داد که با حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس جنوب شهر زنگ مهر نواخته خواهد شد.

محمود حسینی تصریح کرد: تمامی مدارس شهر تهران آمادگی کامل را برای آغاز سال تحصیلی جدید دارند و ستادهای بازگشایی مدارس تمامی امکانات لازم را برایشان فراهم کرده است.

کلمات کلیدی: فروش پیامکی دیپلم، ورزش تخصصی ششم ابتدایی، اتفاقات سال تحصیلی جدید، توزیع رایگان لوازم التحریر، استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم، ساماندهی آزمونهای مدارس

آمار بازدید: 426 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image