ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار سلب اختیار پژوهشگاه علوم انسانی از 80 درصد اموال خود/بازنگری در 15 رشته علوم انسانی

سلب اختیار پژوهشگاه علوم انسانی از 80 درصد اموال خود/بازنگری در 15 رشته علوم انسانی

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان این که پژوهشگاه از ادغام 12 موسسه قبل از انقلاب شکل گرفته است، گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها یک پنجم اموال پژوهشگاه دراختیار ما قرار دارد و به دنبال آن هستیم تا با اسناد موجود اموال خود را برگردانیم.


به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر صادق آیینه‌وند امروز در نشستی خبری که در محل پژوهشگاه برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از ساختمان‌ها و اموال را در طول این سالها از پژوهشگاه گرفته‌اند،‌ تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم تا با اسناد موجود اموال خود را برگردانیم.

وی از برنامه تحول بنیادی ساختار فیزیکی پژوهشگاه و همچنین تحول در نگرش و سمت و سوی آن خبرداد و گفت: برنامه بنیادی پژوهشگاه علوم‌انسانی در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد تا با کمک آن بتوان با یک حرکت راهبردی در عرصه تولید علم کشور گام‌های موثری را برداشت.

آیینه‌وند تاکید کرد: در صورتی که اموال پژوهشگاه بازگردانده شود ما با امکانات موجود می‌توانیم سند ملی و کلان خود را اجرایی کنیم.

وی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را یکی از بزرگترین پژوهشگاه‌های کشور درحوزه علوم انسانی خواند و گفت: این پژوهشگاه دارای 11 پژوهشکده و دو مرکز مطالعاتی است و نگاه ما در پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی اتصال به ریشه و انطباق با نیاز و روزآمد کردن آن با علوم اسلامی است واین نکته که بتوانیم معارف بشری را از جهان گرفته و آن را بومی سازی، غنی سازی، روزآمدسازی و اسلامی کنیم.

آیینه‌وند، دو حوزه تولید علم در پژوهشگاه را مربوط به نشریات و مجموعه کتب‌های آن خواند و گفت: پژوهشگاه پتانسیل این را دارد که سالانه هزار و 200 مقاله تولید کند.

وی نگاه پژوهشگاه به علوم انسانی را جامع عنوان و تاکید کرد: نگاه ما به کل علوم نیز نباید بخشی و موضعی باشد.

آیینه وند با بیان اینکه در حال حاضر 91 عضو هیات علمی در پژوهشگاه علوم انسانی مشغول به فعالیت هستند،‌ تصریح کرد: همچنین 382 دانشجو تحصیلات تکمیلی که دو سوم آن دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هستند در گروه‌های پژوهشی فعال در پژوهشکده‌ها مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی از برگزاری مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان پژوهشگاه در شهریور ماه سال آینده خبرداد.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی با اشاره به فعالیت شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی که زیر نظر حداد عادل در شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال است، تصریح کرد: درحال 15 رشته علوم انسانی در این بخش مشغول به تحول و بازنگری است که احتمالا تا پایان سال این 15 رشته اعلام و از مهر ماه سال 93 جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

رییس کارگروه علوم تاریخی شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از بازنگری گروه تاریخ و باستان‌شناسی خبر داد و گفت: سرفصل این دروس نیز به وزارت علوم ابلاغ و از مهر ماه 93 مورد اجرا قرار می‌گیرد که در این گروه 80 تا 100 درصد سرفصل‌ها بازنگری شده‌اند.

به گفته وی همچنین شورای بررسی متون اسلامی در پژوهشگاه علوم انسانی نیز مشغول به فعالیت است که 16 رشته علوم انسانی در این شورا در دست بررسی است که از مهر ماه سال آینده این بررسی‌های صورت گرفته اعمال خواهد شد.

آیینه‌وند تاکید کرد: در بحث متحول کردن علوم انسانی تاکید بر بازنگری علوم انسانی ملموس با انسان‌ها و کاربردی کردن آن در کنار مردم است چرا که در غیر این صورت پژوهشی که در قفسه جا گیرد، ارزشی ندارد.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی اظهارکرد:‌ پژوهشگاه در نظر دارد تا با همکاری وزارت علوم و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بخشی از دامنه وسیع تحول و بازنگری علوم انسانی را بر عهده گیرد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های پژوهشگاه را تولید اندیشه از طریق مناظرات، مباحثه و نقدهای علمی عنوان کرد و گفت: در این راستا در نظر داریم که آزاداندیشی و نظریه پردازی را توسعه دهیم.

آیینه وند همچنین از برنامه دعوت از دانشمندان و محققان مرکز بیت الحکمه به عنوان بزگترین مرکز جهان اسلام جهت تبادل دوطرفه با پژوهشگاه خبر داد.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی از برنامه تاسیس چندین مرکز فروش کتاب توسط پژوهشگاه در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: مد نظر است که کتب ما در این مراکز به دو زبان عربی و انگلیسی نیز ارائه شود.

آیینه‌وند در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت نظریه‌پردازی در حوزه فلسفه در کشور، این حوزه را ضعیف خواند و گفت: باید تلاش کرد که با آسیب‌شناسی این حوزه اقدام به تولید فلسفه نیز داشته باشیم و تنها به نقد فلسفه غرب نپردازیم. در این راستا ما به دنبال آن هستیم که آثار پژوهشکده حکمت معاصر را با ترجمه به خارج از کشور ارسال کنیم.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در خصوص نقش این پژوهشگاه در زمینه اجرای طرح های کلان ملی تصریح کرد: در این راستا کارفرما باید به ما طرح ارائه کند تا بتوانیم آن را اجرا کنیم که باید در این خصوص اعلام کرد که پژوهشگاه علوم انسانی آمادگی دریافت هر گونه طرح کلان ملی را داراست.

آیینه‌وند خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه توسعه وامنیت ملی پژوهشگاه علوم انسانی در زمینه برخی از طرح‌های کلان فعال است که بخشی از آنها چاپ و بخشی نیز امنیتی و چاپ نشده است.

آمار بازدید: 191 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image