ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پشت پرده عدم تغییر در دانشگاهها چیست؟

پشت پرده عدم تغییر در دانشگاهها چیست؟

هفته گذشته سمینار روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه شهید بهشتی بر گزار شد. در جلسه افتتاحیه این اجلاس رئیس‌جمهور روحانی سخنانی به زبان آورد که نشان می‌دهد موانعی بر سر راه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد. ایشان گفت "در کار وزیر علوم دخالت نکنید". به نظر می‌رسد مدیرانی که از دوره‌های قبل مدیریت دانشگاه‌ها را به عهده داشته‌اند به کمک نیروهای بیرون از دانشگاه در برابر تغییراتی که می‌باید در دانشگاه‌ها رخ دهد مقاومت نشان می‌دهند.


به گزارش ایسنا، یکی از بییندگان تابناک در مطلبی با بیان نکته بالا افزوده است: جلسه هفته گذشته در حالی برگزار شد که رئیس بزرگترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران غایب بود و تعداد زیادی از روسای قبلی که چندان رابطه قابل قبولی با دولت روحانی ندارند، در جلسه حضور داشتند ولی احساس می‌کردند هنوز نیروی لازم برای تغییر آنها به وجود نیامده است و این احساس خود را با نگاه به یکدیگر و لبخندهای معنی‌دار بروز می‌دادند.

در این دولت بر خلاف دولت‌های گذشته به تعداد انگشتان یک دست هم رئیس دانشگاه استعفا نکرده است و گویی به همگی آنها پیام این بوده است که در برابر تغییر مقاومت کنند.

در ابتدای دوره کوتاه‌مدت سرپرستی دکتر توفیقی در وزارت علوم، هیات‌هایی برای ارزیابی وضعیت دانشگاه‌ها تشکیل شد و در زمان وزارت دکتر فرجی دانا این روند ادامه یافت اما علیرغم استقبال گرمی که از این هیات‌ها به عمل آمد درخواست هیات‌ها مبنی بر تغییر روسای دانشگاه‌ها، به همان دلیل که رئیس‌جمهور گفته‌اند به کندی صورت می‌پذیرد.

اگر در کنار این کندی، عدم تغییر رئیس دانشگاه تهران که از اساس با اعزام هیات نیز مخالفت کرده است و عدم تغییر رئیس دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر را اضافه کنیم که هر کدام خود را در استراتژی مقاومت می‌دانند، معنای سخن روحانی را بهتر می‌توان درک کرد.

البته سخنان مدبرانه رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی بارقه‌ای از امید در دانشگاه‌ها خصوصا در دانشگاه‌هایی که پیام 24 خرداد 92 به آنها نرسیده است ایجاد کرده است و همه به امید اینکه به زودی دوربین‌های مداربسته برای شناسایی استاد و دانشجو برچیده می‌شوند و دانشگاهیان از خاموشی بیرون می‌آیند، لحظه‌شماری می‌کنند؛ به امید آنکه به زودی گره از کار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گشوده شود.

آمار بازدید: 244 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image