ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تلاش دوباره تایوان برای جذب دانشجوی خارجی

تلاش دوباره تایوان برای جذب دانشجوی خارجی

تایوان سال جدید میلادی (2014)‌ را با یک اقدام جدید و جدی دیگر برای جذب تعداد بیشتری دانشجویان خارجی و چینی در دانشگاه‌های خود آغاز کرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت این کشور همچنین قصد دارد با ترغیب دانشگاه‌های خارجی به احداث دانشکده در تایوان، این کشور جزیره‌ای را به قطب آموزشی در شرق آسیا تبدیل کند.

هدف از اجرای این طرح افزایش وجهه بین‌المللی دانشگاه‌های تایوان و همینطور جذب دانشجویان خارجی به این کشور است تا بلکه تاثیر کاهش جمعیت دانشجویان خود را جبران کند.

«ما یینگ – جئو»، رئیس جمهور تایوان که اوایل ماه جاری در جمع روسای دانشگاه‌های این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: استعداد مورد نیاز برای احیای دوباره اقتصاد از دل دانشگاه بیرون می‌آید. از آنجا که دانشگاه‌های جهان شدیدا در حال رقابت برای جذب دانشجویان نخبه هستند، ما نیز تلاش می‌کنیم تا سال 2020 میلادی 150 هزار دانشجوی خارجی را جذب کنیم که این رقم 10 درصد از کل جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، «ما یینگ – جئو» این اقدام را در راستای تعهد به وعده انتخاباتی خود در سال 2008 میلادی مبنی بر افزایش تبادلات دانشجویی تایوان به منظور تحکیم روابط بین‌المللی این کشور به عنوان «قدرت نرم» یاد کرد.

وزارت آموزش تایوان نیز اخیرا از تسهیل و افزایش همکاری‌ها با دانشگاه‌های خارجی و احداث دانشکده‌های خارجی تحت مقررات جدید خبر داد.

آمار بازدید: 219 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image