ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی تعیین تکلیف رشته های سلامت دانشگاه علمی کاربردی/ وزارت بهداشت ناظر شد

تعیین تکلیف رشته های سلامت دانشگاه علمی کاربردی/ وزارت بهداشت ناظر شد

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، به مهمترین دلایل ورود این دانشگاه به حوزه های مرتبط با سلامت اشاره کرد و گفت: قرار شد کارگروه مشترکی میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص این رشته ها شکل گیرد.

رجبعلی برزویی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: از دو سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی با معاون آموزشی وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسات مختلفی برگزار و در یک یا دو جلسه شورای برنامه این وزارتخانه نیز شرکت کرد؛ در واقع آنچه دانشگاه جامع به آن وارد شده بخش مشاغل مورد نیاز خدمات سلامت است نه حوزه های سلامت و پزشکی و مباحث مرتبط با تخصصی پزشکی.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به نیاز جامعه و پیشنهاد برخی دانشگاههای علوم پزشکی کشور دوره هایی را در حوزه مشاغل خدمات سلامت به عنوان مثال دارو یاری و مراقبت از سالمندان که مباحث خدماتی به شمار می آیند، طراحی کرده است. این دوره ها با کمک برخی دانشگاههای علوم پزشکی طراحی و روی عناوین این دوره ها قید شده که صرفاً در مراکز آموزشی وابسته به وزارت بهداشت قابل اجراست و مجری این دوره ها نیز در حال حاضر 3 دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کوار و قم همچنین دو بیمارستان خاتم الانبیاء و ابن سینا هستند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اضافه کرد: با توجه به اینکه حساسیتی در برخی حوزه ها ایجاد شده بود هفته گذشته، جلسه ای با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و امیرحسین ضیایی - معاون آموزشی و مدیران حوزه آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد و موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته برزویی، طرفین بر ضرورت ورود به بخش خدمات حوزه سلامت تاکید کردند و مقرر شد کارگروه مشترکی میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گیرد تا مشاغل حوزه خدمات سلامت استخراج و بعد از تدوین برنامه ها، اجرای این دوره ها توسط مراکز اموزشی وزارت بهداشت یا مراکز علمی کاربردی دانشگاه جامع و با نظارت وزارت بهداشت اجرا شود.

برزویی، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی درخواست کرده وزارت بهداشت این حوزه از آموزش مشاغل خدمات سلامت را مدیریت کلان کند، مشاغلی که به طور واقعی در جامعه وجود دارند ولی آموزشهای این مشاغل در حال حاضر متولی ندارد یا به صورت غیر رسمی در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع با هماهنگی و مجوز وزارت علوم، آمادگی اجرای این دوره ها را زیر نظر وزارت بهداشت بر عهده دارد بار دیگر، تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به هیچ وجه تاکنون به صورت مستقیم به حوزه های مرتبط با حوزه سلامت وارد نشده، بلکه در امور خدماتی مرتبط با حوزه سلامت فعالیت می کند و وزارت علوم هم با این سیاست دانشگاه جامع موافق است.

آمار بازدید: 553 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image