ارتباط مستقیم با 30708 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بانک‌ها برای اعطای تسهیلات عمره دانشجویی همکاری نمی‌کنند (7 بهمن 92)

بانک‌ها برای اعطای تسهیلات عمره دانشجویی همکاری نمی‌کنند (7 بهمن 92)


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اعتراض نسبت به درصد بالای سود وام‌های بانکی، گفت: بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات به دانشجویان عمره‌گزار همکاری نمی‌کنند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اعلام این مطلب افزود: رایزنی با بانک‌های عامل نسبت به وام دانشجویی برای حج انجام شده است، اما هنوز موفق به اخذ تسهیلات نشده‌ایم.

وی ادامه داد: درصد سود وام‌های بانکی بسیار بالاست و دانشجویان توان بازپرداخت آن را ندارند و در صورت کاهش آن، نسبت به اخذ وام اقدام خواهد شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به عدم همکاری بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات به دانشجویان عمره گزار، گران شدن هزینه‌های عمره و عدم اختصاص وام با سود پایین را از مهم‌ترین آسیب‌هایی نام برد که عمره دانشجویی را در بعد اجرایی تهدید می‌کند.

وی افزود: متاسفانه بانک‌ها همکاری نداشته و وام پرداخت نمی‌کنند که این امر ستاد را با چالش مواجه کرده‌است.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه بانک‌ها وام با سود 17 درصد پرداخت می‌کنند که دانشجویان توان بازپرداخت آن را ندارند، ادامه داد: با 16 بانک وارد مذاکره شدیم اما جواب مثبت نگرفته‌ایم و هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده‌است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بانک ملت به دانشجویان وام پرداخت کرد که در حال رایزنی برای اعطای مجدد این تسهیلات به همه دانشجویان هستیم، خاطر نشان کرد: بانک‌ها درخواست سرمایه گذاری و پس انداز مبلغی را دارند که این امر برای ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مقدور نیست.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پایان خاطر نشان‌کرد: این ستاد تسهیلات و خدماتی را برای دانشجویان عمره گزار در نظر گرفته‌است که از جمله آن می‌توان به تخفیف 150 هزار تومانی هزینه‌های عمره دانشجویی اشاره کرد.

آمار بازدید: 276 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image