ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سالم‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز عمومی قزوین (6 بهمن 92)

سالم‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز عمومی قزوین (6 بهمن 92)

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مراکز دانشگاهی و عمومی قزوین از لحاظ رعایت عفاف و حجاب سالم‌سازی می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسن کاشی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی عفاف و حجاب اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند و به عنوان قشر فرهیخته در بین جامعه الگوپذیری از آنها زیاد است در خصوص رعایت عفاف و حجاب از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: در ستاد صیانت از حقوق شهروندی دو موضوع حقوق شهروندی و عفاف و حجاب مورد عنایت قرار گرفته است و اگر درخصوص عفاف و حجاب بتوانیم نتیجه‌ای داشته باشیم در مراکز عمومی باید این امر ترویج یابد و مورد توجه قرار گیرد.

کاشی در ادامه تصریح کرد: مراکز درمانی، فروشگاه‌های بزرگ و دستگاه‌های اجتماعی، محیط‌های عمومی هستند که از حیث رعایت عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرند و سالم‌سازی شوند.

وی افزود: دو عامل ظرفیت‌های قانونی و مباحث فرهنگی، فرهنگ سازی و اقناعی در این رابطه مد نظر است که می‌توانیم در صورت عدم رعایت این امور مهم یکی از آن دو عامل را اجرایی کنیم.

کاشی افزود: طبق نظراتی که بین مردم مطرح می‌شود برای رضایت بخش شدن این امر در بین جامعه اعم از مراکز دانشگاهی و عمومی باید تدابیری صورت گیرد.

وی افزود: توانمندی‌های فرهنگی به عنوان یک ظرفیت باید در خصوص امتناع و انتقال یک فرهنگ صحیح، اصلاح خرده فرهنگ‌ها و تقویت باورهای صحیح به خصوص در مراکز آموزش عالی تأثیرگذار باشد.

مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری قزوین افزود: برای برخورد صحیح عدم رعایت با پوشش مناسب در اماکن عمومی باید ضوابط و قوانین تعریف شده‌ای وجود داشته باشد و در دانشگاه‌ها نیز مسئولیت اصلی این امر به ریاست دانشگاه‌ها برمی‌گردد و معاونان امور فرهنگی نیز در مراکز آموزش عالی وظایف فرهنگ سازی را بر عهده دارند که باید در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند.

کاشی افزود: کنترل عفاف و حجاب در جامعه قابل مدیریت است و غفلت در فضای مدیریت فرهنگی زمینه‌ساز توسعه رفتارهای ناهنجار در جامعه می‌شود.

وی در خاتمه بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص رعایت عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.

در استان قزوین 120 هزار نفر دانشجو در مراکز دانشگاهی به تحصیل می‌پردازند که یک دهم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

آمار بازدید: 203 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image