ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مجتمع‌های گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی واگذار می‌شود (26 دی 92)

مجتمع‌های گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی واگذار می‌شود (26 دی 92)

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مجتمع‌‌های گلخانه‌ای و دامپروری این استان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی واگذار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه واحدهای زیربنایی در اردبیل اظهار داشت: امسال بیش از 40 میلیارد تومان با هدف حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌برداران و 90 میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش به عنوان کشت پاییز به این زیربخش اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون 0.11 درصد از میانگین کشوری بالاتر است که این فرایند همچنان با قوت و قدرت بیشتر ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از برنامه‌های مهم دیگر ما حمایت از بخش خصوصی با واگذاری مجتمع‌های گلخانه‌‌ای و دامپروری به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تشکل‌های بخش خصوصی است که تاکنون برخی از این مجتمع‌ها واگذار و برخی نیز در حال واگذاری است.

عبد‌ایمانی گفت: کشت اقتصادی هر محصول کشاورزی اقلیم خود را می‌طلبد و بدیهی است کشت هر نوع محصول در هر منطقه امکان‌پذیر است و این به معنای اقتصادی بودن آن نخواهد بود در حالی که هدف از کشت محصول تامین نیازهای ضروری و اقتصادی کردن آن است.

این مسئول به مسئله مدیریت منابع آبی استان اشاره کرد و یادآور شد: مهار آب‌های جاری و سیلاب که عمدتاً ‌وظیفه شرکت آب منطقه‌ای جزو اولویت‌ها است هر چند در راستای استفاده بهینه از منابع آب استان تا سال 88 مجموع طرح‌های تامین آب حدود 500 هزار مترمکعب بوده است در حالی بین سال‌های 88 تا 92 این حجم به سه هزار و 864 هزار مترمربع رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: در حال حاضر 11 سد معیشتی با سطح پوشش 2 هزار و 840 هکتار در دست مطالعه است و هفت سد خاکی با سطح اراضی یک هزار و 625 هکتار در حال اجرا است.

عبد‌ایمانی بیان داشت: در سال‌جاری 184 هکتار از طرح‌های آبیاری تحت فشار در دست اقدام است که احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی طی سال‌های 88 تا 92 بیش از 12 هزار و 300 هکتار از این میزان عملیاتی شده است و 2 هزار هکتار نیز در حال اجراست.

وی افزود:‌ سطح اراضی مطالعه شده برای آبیاری تحت فشار اراضی آماده در مرحله اجرا در سطح خرد یک هزار هکتار و برای احداث شبکه فرعی نیز 6 هزار و 51 هکتار است به طوری که شبکه‌های در دست مطالعه 4 هزار هکتار بوده و از شبکه‌های احداث شده جدید نیز در دهه فجر 6 هزار هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد ظرفیت دامپروری استان اردبیل نیز ادامه داد: تولید گوشت سفید به صورت صنعتی و نیمه صنعتی از 18 هزار تن در آخر سال 88 به بیش از 32 هزار تن در پایان سال جاری رسیده که این موفقیت ناشی از تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و فعال کردن تمامی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال استان و نیز برنامه‌ریزی‌های احداث واحدهای جدید در این زیربخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در راستای حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان نیز در سال‌های اخیر از محل تسهیلات یارانه‌دار طرح توسعه بخش کشاورزی برای طرح‌های دام، طیور و زنبور‌ عسل در مجموع 85 میلیارد تومان تسهیلات با اشتغالزایی بیش از یک هزار و 800 نفر پرداخت شده است.

عبد‌ایمانی خاطر‌نشان کرد: با اجرایی شدن و بهره‌برداری این طرح‌ها در گوشت قرمز افزایش تولید ما به 3 هزار و 710 تن، در شیر 33 هزار و 500 تن، در گوشت مرغ 10 هزار تن و در عسل یک هزار تن بوده است که فراتر از برنامه پنجم توسعه است.

وی در مورد صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی نیز گفت: تا زمانی که متولی امر سازمان صنعت، معدن و تجارت بود و جهاد کشاورزی تنها در زمینه 600 عنوان در صنایع کوچک دخالت کرده و برنامه‌ریزی داشت توان جذب ماده خام صنایع تبدیلی و تکمیلی استان به یک میلیون و 260 هزار تن رسید که با تحقق برنامه‌های در حال اجرا افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش تا یک میلیون و 960 هزار تن ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود میانگین ضریب تبدیل مواد خام در کشور را 28 درصد و این میانگین را در استان 33 درصد بیان کرد و اذعان داشت: با حمایت‌هایی که از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی داشتیم بیش از 37 میلیارد تومان با اشتغالزایی بیش از 300 نفر طرح‌های جدید صنایع تبدیلی و تکمیلی اجرا شده که امیدواریم ظرفیت تا 700 هزار تن در این زمینه افزایش یابد.

آمار بازدید: 202 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image