ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی راه‌اندازي رشته كارشناسي ارشد معماری در دانشکده هنر دانشگاه تهران (12 شهریور 91)

راه‌اندازي رشته كارشناسي ارشد معماری در دانشکده هنر دانشگاه تهران (12 شهریور 91)

دبیر کارگروه زیباسازی کلانشهرهای کشور از راه‌اندازی رشته فوق لیسانس معماری در دانشکده هنر دانشگاه تهران خبر داد.


به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ایسنا)، سید محمد جواد شوشتری در بیست و نهمین نشست کمیته معاونان خدمات شهری کلانشهرهای کشور که به میزبانی کرج در محل باشگاه میلاد شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: بحث زیباسازی موضوعی است که از ابتدا در دستور کار شهرداری‌های مختلف قرار گرفته و هم اکنون به یکی از دغدغه‌های مهم مدیران ارشد شهری تبدیل شده است.

شوشتری ادامه داد: یکی از اهداف عمده و مسائلی که برای زیباسازی در سطح کلانشهرها مشاهده شده، تبادل تجربیات است تا از هر آورده ای در کشور در خصوص مسائل زیباسازی استفاه شود.

دبیر کارگروه زیباسازی کلانشهرهای کشور ادامه داد: زیباسازی پدیده جدیدی است که باید برای نهادینه کردن آن دوره های آموزشی برگزار تا بسترهای لازم برای ایجاد منظر شهری زیبا همراه با هویت ایرانی اسلامی فراهم شود.

شوشتری تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 40 درصد از فضاهای تجاری شهر تهران به فضاهای فرهنگی تبدیل شد که در این زمینه شهرداری بالغ بر 47 درصد افزایش درآمد داشت که این اقدام علاوه بر زیبایی چهره شهر موجب افزایش درآمد شهرداری نیز شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران اضافه کرد: برای استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان در زمینه زیباسازی شهری، طی هماهنگی های به عمل آمده از سوی شهردار تهران با وزارت علوم مقرر شد که از مهرماه سال جاری اولین رشته فوق لیسانس معماری در دانشکده هنر ارائه شود که با این اقدام فارغ التحصیلان و کارشناسان توانمندی برای معماری شهرها تربیت و آموزش داده می شوند.

وی از احداث سه هزار سرویس بهداشتی در شهر تهران خبر داد و گفت: این تعداد تا آذرماه سال جاری احداث و بهره برداری می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان به ارتقای کیفیت منظر شهری اهمیت ویژه دهند، گفت: در واقع باید در موضوع زیباسازی کشور به استانداردهای مطلوبی دست یابیم.

دبیر کارگروه زیباسازی کلانشهرهای کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تبلیغات فرهنگی یکی از موضوعاتی است که در شهر تهران مورد توجه قرار گرفته به نحوی که 40 درصد از حجم تبلیغات تجاری به تبلیغات فرهنگی تبدیل شد.

وی در پایان از اجرای طرح ساماندهی تابلوهای اصناف در شهر تهران خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر هزار و 600 تابلوساز وجود دارد که تنها 300 نفر از آنها عضو صنف هستند که باید با تخلفات شهری در این بخش نیز برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه زیباسازی فرآیندی متنوع و دارای ابعاد مختلف است، افزود: یکی از مسائلی که در زیباسازی مطرح می‌شود، تنوع کاری است که با مسائل هویتی، تاریخی، مدرن و موضوعات مختلف و متنوع سر وکار داریم.

این مسئول از زیباسازی شهری به عنوان فرصت و تهدید یاد کرد و بر ارتقای کیفیت منظر شهری تاکید کرد و گفت: این مهم وظیفه اصلی سازمان زیباسازی است که سایر مدیران نیز باید به آن توجه داشته باشند.

کلمات کلیدی: دانشگاه تهران، دانشکده هنر دانشگاه تهران، دانشکده هنر، رشته كارشناسي ارشد معماری، رشته جدید دانشکده هنر دانشگاه تهران

آمار بازدید: 962 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image