ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس دانلود دانلود جزوه کنکور دانلود رایگان جزوه بسیار مفید فصل سوم زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با تست کنکور

دانلود رایگان جزوه بسیار مفید فصل سوم زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با تست کنکور

در این بخش دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید فصل سوم زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با تست کنکور متعدد ارائه شده است. این جزوه بسیار خوب نوشته شده است و برای یادگیری فصل 3 زیست شناسی پایه 11 می تواند بسیار مفید باشد.
جزوه حاضر توسط یکی از بهترین مدرسین زیست شناسی ارائه شده است. بخشی از جزوه را در ادامه می توانید مشاهده کنید. استخوان ها بخشی از اسکلت انسان را تشکیل می دهند. اسکلت انسان شامل دو بخش محوری و جانبی است. بخش محوری همان طور که از نامش مشخص است، محور بدن را تشکیل می دهد و از ساختار هایی مانند مغز و قلب حفاظت می کند؛ گرچه بخش هایی از آن هم در جویدن، شنیدن، صحبت کردن و حرکات بدن نیز نقش دارند. استخوان های دست و پا از اجزای اسکلت جانبی اند. این استخوان ها نسبت به اسکلت محوری، نقش بیشتری در حرکت بدن دارند.
اعمال استخوان ها: استخوانها علاوه بر حفاظت و پشتیبانی اندام ها، اعمال دیگری هم انجام میدهند؛ مثلاً استخوان های کوچک گوش در شنیدن دقیق مؤثرند. همچنین استخوان ها به کمک ماهیچه ها موجب حرکت بدن می شوند. اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های خصوصی زیست کمک بگیرید.
انواع استخوان: استخوان ها اشکال مختلفی دارند. استخوان ران و بازو از انواع استخوان های درازند، در حالی که استخوان های مچ از انواع استخوان های کوتاه اند. استخوان جمجمه از استخوان های پهن هستند. استخوان های ستون مهره از نوع استخوان های نامنظم اند. استخوان های بدن اندازه های متفاوتی دارند، از استخوان های کوچک گوش میانی تا استخوان بزرگ لگن.
انتهای برآمدۀ استخوان ران از بافت اسفنجی پر شده است. بافت استخوانی اسفنجی، از میله ها و صفحه های استخوانی تشکیل شده است که بین آنها حفره هایی وجود دارد که توسط رگ ها و مغز استخوان پر شده اند. مغز استخوان در دو نوع زرد و قرمز وجود دارد. مغز زرد بیشتر از چربی تشکیل شده است و مجرای مرکزی استخوان های دراز را پر می کند. مغز قرمز استخوان در بافت استخوانی اسفنجی دیده می شود. در کم خونی های شدید، مغز زرد می تواند به مغز قرمز تبدیل شود.
برای دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید فصل سوم زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با تست کنکور بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 3444 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه بسیار مفید فصل سوم زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با تست کنکور(حجم فایل: 5542 کیلو بایت)
ارسال شده توسط دکتر محسن نوائی (مدرس مدارس هدف تهران)(مشاهده پروفایل مدرس) تدریس خصوصی زیست شناسی و شیمی کنکور و پایه توسط فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image