ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها دانشگاه آزاد اسلامی اراک

دانشگاه آزاد اسلامی اراک

به اشتراک گذاری

دانشگاه آزاد اسلامی اراک در این بخش معرفی شده است. دانشگاه آزاد اسلامي اراك به عنوان دانشگاه جامع داراي 148 رشته تحصيلي و 22 هزار دانشجو در 6 دانشكده شامل دانشكده هاي فني و مهندسي (با سه شاخه الكترونيك و كامپيوتر ، نساجي و شيمي و شاخه مكانيك ،عمران و صنايع )، علوم ، علوم پزشكي ، مديريت ، علوم انساني و دانشكده كشاورزي مي باشد.

همواره نياز به مراكز آمرزشي عالي در مناطق جغرافيايي مختلف با ويژگيهاي خاص آن منطقه رابطه داشته و دارد ،چه ويژگيهاي خاص يك منطقه در بروز شرايط اجتماعي ،فرهنگي آن تاثير گذار است. از همين رو استان مركزي به عنوان مهد پرورش فرهيختگان ،علما و بزرگان عرصه هاي علم و ادب و سياست و دين جايگاه نخبه پروري بوده و از ديگر سوي جايگزيني بسياري از صنايع بزرگ ،متوسط و كوچك كشور در اين استان به آن ويژگي ديگري بخشيده كه از آن به عنوان يكي از قطبهاي صنعتي كشور نام برده مي شود. همه اين ويژگيها شرايطي را در استان مركزي ايجاد نموده كه با ضرورت وجود مراكز آموزش عالي در سطحي گسترده پيوند خورده است ، به خصوص شهر اراك به عنوان مركز اين استان در اين زمينه از جايگاه خاصي برخوردار است .با همين رويكرد دانشگاه آزاد اسلامي كه از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامي است با نگاهي كارشناسانه نياز استان مركز ي و شهر اراك را به وجود يك مركز آموزش عالي علاوه بر دانشگاه دولتي كه پاسخگوي اين نياز نبود دريافت و در سال 1364 دانشگاه آزاد اسلامي اراك تاسيس شد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: معرفی مرکز تربیت معلم شهید باهنر اراک

مهر ماه سال 1364 اين دانشگاه با پذيرش 600 دانشجو در 10 رشته تحصيلي مهندسي عمران ،مهندسي برق ، مهندسي نساجي ،مهندسي مكانيك ، مهندسي كشاورزي ، كارشناسي زبان و ادبيات فارسي ،معارف اسلامي ،مديريت صنعتي ، حسابداري و زبان و ادبيات انگليسي فعاليت خود را در مجتمع آموزشي امام حسين (ع) واقع در كوي شهرصنعتي اراك آغاز كرد.

دانشگاه آزاد اسلامي اراك به سرعت روند توسعه را در برنامه خود قرار داد و از فروردين ماه سال 1365 احداث ساختمان مركزي دانشگاه را در شمال شرقي شهر اراك در زميني به مساحت 34 هزار و 350 متر مربع آغاز كرد كه در حال حاضر از آن به مجتمع آموزشي فني و علوم پايه نام برده مي شود.

هم اكنون كه 20 سال از تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي اراك مي گذرد اين دانشگاه بخش گسترده اي از برنامه توسعه اي خود را پيش برده است و در 7 سايت آموزشي – تحقيقاتي فعاليت مي كند.


پیشنهاد می شود مقاله آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد را هم بخوانید.

شهرك دانشگاهي – تحقيقاتي امیرکبیر ، مجتمع آموزشي قائم مقام (فني و علوم پايه) ، مجتمع آموزشي امام حسين (ع) ،مجتمع آموزشي امير المومنين (ع) (آموزشكده عالي سما) ، مجتمع آموزشي كارگاهها و آزمايشگاههاي رشته هاي كارداني ، مزرعه تحقيقاتي راهزان و مركز تابعه كميجان ،مراكزي هستند كه فعاليتهاي علمي ، آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي اراك در آنها انجام مي شود.

شهرك دانشگاهي تحقيق امیرکبیر

ايجاد سايت شهرك دانشگاهي –تحقيقاتي از برنامه هاي كلان دانشگاه آزاد اسلامي اراك در راستاي توسعه خود بود. سال 1379 كه اين واحد دانشگاهي شانزدهمين سال تاسيس خود ار پشت سر نهاده بود و تجربه هاي بسيار ارزشمندي را در كارنامه كاري خود داشت ورود به هفدهين سال حيات خود را با احداث فاز اول شهرك دانشگاهي – تحقيقاتي آغاز كرد.

اين شهرك دانشگاهي با هدف گسترش زمينه هاي انجام فعاليتهاي تحقيقاتي در زميني به مساحت 100 هكتار و در پنج فاز طراحي شد.

اكنون در بيست و يكمين سال تاسيس واحد دانشگاهي اراك ،اين دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع با اجراي دو فاز از شهرك دانشگاهي - تحقيقاتي بزرگترين شهرك دانشگاهي را در مركز كشور در اختيار دارد. فاز اول اين مجموعه ي بزرگ شامل ساختمان دانشكده كشاورزي و منابع طبيعي ،مجتمع ورزشي پورياي ولي ،محوطه سازي، اجراي بلوار و جاده سازي ،ديوار كشي و ايجاد تقاطع هم سطح با مساحتي بالغ بر 8 هزار متر مربع زير بنا ، يك هكتار فضاي سبز و 12 هزار متر مربع محوطه سازي و آسفالت در سال 1379 به بهره برداري رسيد. پس از آن فاز دوم شهرك دانشگاهي شامل ساختمان مسجد ، دانشكده علوم قرآني ،دانشكده علوم انساني ، ساختمان اداري مالي ،ساختمان سلف سرويس با شش سالن مجزا جهت استادان ، كارمندان و دانشجويان ، مجتمع تحقيقات علوم دام و موتور خانه با مساحتي بالغ بر 20 هزار متر مربع زير بناي آموزشي – اداري و 3 هكتار فضاي سبز مورد بهره برداري قرار گرفت. اكنون نيز فاز سوم اين مجموعه شامل يك ساختمان آموزشي ، مجموعه استخر ورزشي ، خوابگاه ورزشي ، سالن آمفي تئاتر ،محوطه سازي و فضاي سبز و... در حال اجرا است و پيش بيني مي شود پروژه هاي آن تا پايان سال 84 13به بهره برداري برسند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

مجتمع آموزشي قائم مقام

ساختماني كه پيش از احداث شهرك دانشگاهي – تحقيقاتي به عنوان ساختمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي اراك از آن استفاده مي شد با افزايش رشته هاي فني و مهندسي و علوم پايه به اين رشته ها اختصاص يافت و مجتمع آموزشي فني و علوم پايه نام نهاده شد.اين مجتمع در زميني به مساحت 34 هزار و 350 متر مربع و زير بنايي بالغ بر 25 هزار و 254 متر مربع دانشكده هاي فني و مهندسي ، علوم علوم پزشكي را در برگرفته است.

پنج ساختمان امام خميني (ره)، آيت الله العظمي اراكي ، شهيد مفتح ،مرحوم دكتر شريف و ساختمان فني و مهندسي با كاربرد آموزشي ، ساختمان شهيد دكتر بهشتي (آزمايشگاهها و كارگاهها) ،ساختمان شهيد علم الهدي (اداري) ، مجموعه فرهنگي و تفريحي پرديس دانشجو ،سالنهاي سلف سرويس و ساختمان استاد سرا ،تالار هاي ولايت ،مير جعفري و مرحوم دكتر شريف و زمين فوتبال از جمله ساختمانها و فضا هاي مجتمع آموزشي فني و علوم پايه است.

مطالعه مقاله
معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد هم پیشنهاد می شود.

منبع: وب سایت دانشگاه آزاد اسلامي اراك



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مشاهده مدرسین تدریس خصوصی اراک



تدریس خصوصی دروس دانشگاهی


آمار بازدید: 1770 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image