ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها معرفی دانشگاه کاشان

معرفی دانشگاه کاشان

به اشتراک گذاری

معرفی دانشگاه کاشان در این بخش ارائه شده است و در رابطه با دانشکده ها، اعضا هیئت علمی، پژوهشکده های و ... دانشگاه کاشان توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: زندگینامه دانشمندان ریاضی

«باید قدری درباره فرزند دیگر خود که مدرسه عالی علوم کاشان نام دارد صحبت کنم . اولا به لطف خداوند و با کمک افراد زیادی به خصوص مرحوم اللهیار صالح و مرحوم سیدمهدی پورسیدی و همراهی جناب آقای سیدعباس احدیت و همکاری دکتر فضل الله احدیت، دکتر سیداحسان احدیت، دکتر احسان اسدزاده و دکتر ناصر اردوخانی و تعدادی از اساتید بسیار شریف و فداکار به ابتکار اینجانب مدرسه مزبور یعنی دانشکده علوم کاشان پایه گذاری شد.

اکنون حدود 10 سال از عمر او می گذرد و تاکنون از گزند تحولات مصون بوده است. از علما عظام و از معتمدین کاشان و بویژه مسئولین دانشکده می خواهم که اولا به کیفیت دانشگاه توجه نموده و ثانیا در جهت ایجاد یک دانشکده در زمینه بهداشت و پزشکی هر چه زودتر اقدام نمایند.

انجام چنین عملی باعث رضای خدا و خلق خدا و روح این بنده خواهد بود.»

پیشنهاد می شود مقاله
معرفی دانشگاه علوم پزشکی کاشان را هم بخوانید.


ششم آبانماه سال 62 که زنده یاد مرحوم دکتر محمود اسلامی جمله های بالا را در بند هشتم وصیت نامه – درست دو سال پیش از مرگش – می نوشت شاید گمان نمی برد فرزندی که 10 سال پیش از آن پرورده بود به بلوغ امروز برسد. در آن ایام (سال 1352) او جوانی سی ساله اما آینده بین ، از دیزچه فین برآمده و از فرنگ برگشته بود و مهمترین رسالت خود را پس از اخذ دکتری اقتصاد از دانشگاه سوربن فرانسه در راه اندازی یک دانشگاه در موطنش می دید اما در آن موقع کمتر کسی از دوستان و همدوره هایش تصور می کرد آن ایده، به دانشگاهی جامع، با پنج دانشکده ، 175 عضو هیات علمی تمام وقت، 7600 دانشجو و 51 رشته گرایش از مقطع کارشناسي تا دکتری تبدیل شود. هر چند در فکر مرحوم دکتر محمود اسلامی – بنیانگذار فقید دانشگاه کاشان – چنین آینده ای متصور بود و شاید هم بسیار بیشتر از اینها را در ذهن می پروراند و چه بسا که بعضی از خوابهایش برای این مرکز علمی هرگز تعبیر نشود «می خواهم دانشگاهی دایر کنم که برای خودش یک فرودگاه اختصاصی داشته باشد.»

دانشگاه كاشان به اهتمام مرحوم دكتر محمد اسلامى، به عنوان اولين موسسه آموزش عالى منطقه با نام مدرسه عالى علوم كاشان در سال 1352 مجوز تأسيس گرفت و در مهر 1353 با پذيرش 200 دانشجو در دو رشته رياضى و فيزيك در مقطع كارشناسى آغاز به كار كرد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: راه های افزایش معدل در دانشگاه

يك سال بعد اين مدرسه عالى زير نظر مستقيم آموزش و پرورش به كار خود ادامه داد تا اينكه پس از پيروزى شكوهمند انقلاب اسلامى و از سال 1358 مدرسه عالى علوم كاشان تحت نظارت دانشگاه اصفهان به مجموعه وزارت فرهنگ و آموزش عالى پيوست. در سال 1362 و پس از انقلاب فرهنگى و بازگشايى مجدد دانشگاه‌ها؛ اين مركز با تغيير ماهيت رشته‏هايش به رشته‏هاى دبيرى و گسترش رشته‏هاى علوم انسانى به دانشگاه تربيت معلم تهران وابسته شد. در سال 1368 با گسترش رشته‏هاى دانشگاهى به عنوان دانشگاه تربيت معلم كاشان مستقلاً و مستقيماً با وزارت علوم فعاليت خود را ادامه داد تا اينكه با راه اندازى رشته‏هاى مهندسى در سال 1373 جامعيت دانشگاه كاشان به تصويب شوراى گسترش دانشگاه‌هاى وزارت علوم رسيد. يك سال بعد دانشكده معمارى و هنر نيز با تاكيد بر ضرورت‌ها، نيازها و هنر و صنايع منطقه بنيان نهاده شد و در سال 1387 دانشكده شيمي نيز به جمع دانشكده‌هاي دانشگاه اضافه شد.

هم‌اكنون دانشگاه كاشان با 80هزار مترمربع زيربناي فضاهاي كالبدي، علاوه بر فضاي آموزشي، برخوردار از امكانات رفاهي، خدماتي، مجموعه خوابگاه‌ها، امكانات ورزشي، مجموعه سلف سرويس‌ها، آمفي‌تئاتر‌ها، فضاي سبز مناسب، مسجد، سالن‌هاي مطالعه و مركز ارائه خدمات بهداشتي و درماني است.

در كنار پنج دانشكده ذكر شده، سه پژوهشكده علوم و فناوري نانو، اسانس‌هاي طبيعي و انرژي و سه مركز پژوهشي كاشان‌شناسي، فرش و نجوم نيز در اين دانشگاه فعالند كه اين امر موجب شده دانشگاه كاشان در چند سال اخير از نظر رتبه پژوهشي همواره در بين 10 دانشگاه برتر كشور باشد.

اين دانشگاه با قريب هفت هزار و 600 دانشجو و بيش از 50 رشته گرايش در سه مقطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد ودكترا و با بهره‌گيري از قريب 175 عضو هيأت علمي تمام وقت، پويا و پرتحرك به سوي افق‌هاي روشن آينده گام بر مي‌دارد.

مقاله
موفقیت در زندگی دانشجویی و درس و تحصیل در مقطع دانشگاه هم مفید است.

کلمات کلیدی: دانشگاه کاشان، معرفی دانشگاه کاشان، آشنایی، دکتر محمد اسلامی، دانشکده ها، اعضا هیئت علمی، پژوهشکده

منبع: وب سایت دانشگاه کاشان



چگونه در آموزش و یادگیری دروس دانشگاهی موفق تر عمل کنیم؟


آمار بازدید: 1516 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image