ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی جدیدترین اخبار استخدامی های دولتی

جدیدترین اخبار استخدامی های دولتی

بلاتکلیفی استخدامی های استانداری اردبیل/ وعده شیرین یک معاون و کتمان یک معاون دیگر

با گذشت بیش از یک سال از گزینش 850 نیروی استخدامی ادارات اردبیل، این افراد همچنان بلاتکلیف بوده و از هیچ نهاد متولی پاسخ قطعی نمی گیرند. چنانچه خبر خوش معاون رئیس جمهور در سفر اخیر به استان مبنی بر استخدام این افراد تا پایان سال، پس از دو روز و با اظهارات مسئولان استانی دوباره با ابهام روبرو شد.
به گزارش خبرنگار مهر، استخدام نیروهای جدید آخرین میراث دامنه دار دولت دهم در استان اردبیل بود که در طول یک سال گذشته به بهانه های مختلف از به کار گماری آن ها خودداری شده و این تعداد با وجود سپری کردن تمامی دوره های گزینشی همچنان بیکار هستند.
اعتراضات پی در پی، انعکاس و پیگیری رسانه ها، طرح سوال و درخواست پاسخ از مسئولان و در نهایت سفر رئیس جمهور به اردبیل هیچ کدام نتوانست گرهی که به دست مدیران وقت دولت دهم بسته شده را حتی به دندان باز کند.
تا جایی که حتی گردهمایی چند باره استخدامی ها در مقابل استانداری اردبیل هم بی پاسخ ماند و هیچ یک از معاونان استاندار و خود وی را به پاسخ گویی در مقابل مطالبه به حق این گروه مجبور به پایین آمدن از پله ها و صحبت رودررو با معترضان نکرد.
در نهایت سفر اخیر معاون برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور جرقه ای امید بخش در دل استخدامی های بلاتکلیف ایجاد کرد تا مسافت45 کیلومتری اردبیل- عنبران را طی کنند و در حاشیه های چند ثانیه ای دیدار با محمد باقر نوبخت بزرگترین خوش شانسی زندگیشان را که به یک بدبیاری تبدیل شده است، طرح کنند.
البته این دیدار و اصرار خبرنگاران برای پاسخگویی با وعده قاطع نوبخت شیرین شد و امیداوری برای تحقق آن در دل این تعداد جوانه زد.
صدور اولین فیش حقوق استخدامی ها در فروردین
سخنگوی دولت در آن مقطع به صورت قطعی اعلام کرد که مشکل استخدامی های قانونی حل می شود و دولت برنامه دارد این تعداد را تا پایان امسال در دستگاه های دولتی به کار گیرد.
محمد باقر نوبخت حتی به این موضوع اشاره کرد که استخدامی ها نباید نگران باشند و اولین فیش حقوق خود را در فروردین ماه دریافت خواهند کرد.
اما در حالیکه در مسجد جامع عنبران و بازدید از سد عنبران این اظهارات به صورت قطعی عنوان شده بودیکی از 20 نیروی استخدامی که به عنبران سفر کرده بود به خبرنگار مهر گفت: این نظرات بر خلاف اظهارات مسئولان استانی است.
در واقع معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در پاسخ به اینکه اظهارات معاون رئیس جمهور تا چه حد اجرایی می شود به استخدامی ها پاسخ قطعی نداده و از تائید اجرا شدن این اظهارات خودداری کرده بود.
استخدام از محل صرفه جویی
درست چند روز بعد از درج خبر طلایی جذب استخدامی های اردبیل در سایت های خبری اقبال عباسی صراحتا اعلام کرد استخدام به شرط توان دستگاه اجرایی در تامین اعتبار از محل صرفه جویی هاست.
وی افزود: در غیر این صورت استخدام به سال بعد واگذار می شود و دستگاه اجرایی باید اعتباری برای آن اختصاص دهد.
در واقع هر دوبند اظهارات معاون استاندار بدون قطعیت بوده و بار دیگر موجب استیصال نیروهای استخدامی در پیگری مطالبه خود شده است.
سوال اینجاست اگر بنا به تامین اعتبار از محل صرفه جویی بود چرا این موضوع تا به امروز طرح نشده و حتی به نظر می رسد از دستگاه ها خواسته نشده است؟ و در واقع طرح این موضوع چه تفاوتی در اصل قضیه ایجاد کرده است و آیا اظهارات معاون استاندار را باید یک راه حل تلقی کرد؟
عباسی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: اینکه گفته شده معاون رئیس جمهور به فیش حقوق اشاره کرده برداشت غلط رسانه ها است و بنده هم در زمان صحبت های این مقام مسئول در کنار وی حضور داشتم و به فیش حقوق اشاره نشد.
تفسیر دلبخواه رسانه ها مشکل را حل نمی کند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در آن مقطع سخنگوی دولت اعلام کرد که به دستگاه ها استخدامی ابلاغ شده و هر دستگاهی بتواند نیروی خود را به کار گیرد ما کاملا موافقیم.
به گفته عباسی معنی این جمله معاون رئیس جمهور که "مشکل استخدامی ها را حل کردیم" تفاسیر نادرست داشته است.
وی تاکید کرد: بودجه سال جاری کاملا مشخص و شفاف است و توان دستگاه اجرایی برای جذب جز با صرفه جویی معنی دیگری ندارد و نباید به شکل دیگری معنی شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار افزود: اگر دستگاه اجرایی نتواند، در بودجه سال 94 تکلیف خواهد شد و در وضعیت فعلی نمی توان هیچ دستگاهی را ملزم به این کار کرد و استانداری با وجود برگزاری این آزمون از نظر قانونی نمی تواند دستگاه اجرایی را ملزم به جذب کند.
عباسی تاکید دارد که در جریان استخدامی ها رسانه ها به ویژه صدا و سیما تفاسیری بر خلاف واقعیت داشته اند و با چنین تفاسیر سلیقه ای نمی توان مشکل را حل کرد.
جذب 150 نفر در سکوت خبری
اظهارات این معاون در حالی است که به گفته خود وی از هزار نفر استخدامی تعدادی از طریق بنیاد شهید و نزدیک به 150 نفر از طریق سایر دستگاه ها از جمله امور اقتصادی و دارایی جذب شده و این جذب در سکوت کامل خبری آن هم زمانی که رسانه ها به صورت مداوم خواستار پاسخگویی مدیران بوده اند انجام شده است.
به گفته عباسی در حال حاضر نزدیک به 700 نفر نیروی جذب نشده وجود دارد و این بسته به خود اداره است که بتواند مدیریت هزینه کند و نیروی خود را به کار گیرد.
ادارات با مشکل کمبود اعتبارات جاری مواجه اند
اما در حالی که مسئولیت استخدام از مسئولان استان به مدیران دستگاهی معطوف شده مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل بر این باور است که بسیاری از ادارات به دلیل محدودیت اعتباری عملا نخواهند توانست نیرو جذب کنند.
ایوب بهتاج تصریح کرد: درست است که اعتبارات عمرانی ادارات اردبیل امسال با 11 برابر رشد همراه است اما ریالی از اعتبار عمرانی را نمی تواند در بخش جاری هزینه کرد.
وی تاکید کرد: در وضعیت فعلی نیز اغلب ادارات حتی در پرداخت مطالبات بخش جاری با مشکل مواجه اند و تا بودجه مناسبی اختصاص نیابد با وجود نیاز اغلب ادارات از جمله ورزش و جوانان به نیروی انسانی نمی توان نیرو جذب کرد.
نیروهایی که بدون استخدام می آیند و می روند
در حالی که اظهارات بهتاج به نظر می رسد در تناسب با امکانات دستگاه های اجرای است اما صرفه جویی در اعتبارات جاری به این معنی است که دستگاه اجرایی از محل تجهیز و تعمیر خود صرفه جویی کند.
در واقع دستگاه اجرایی می تواند به جای تجهیز، خرید سخت افزار، رنگ آمیری دیوارها، افزایش فضای فیزیکی به بار منفی و آسیب اجتماعی بیکار ماندن یک نیروی گزینش شده بیندشد و نسبت به اهمیت موضوع تصمیم گیری کند.
از سویی به کار گیری نیروها در قالب قراردادی، ساعتی و حق الزحمه موجب شده است ساماندهی نیروی انسانی در ادارات نه با رنگ و بوی رسمی بلکه سلیقه ای باشد.
رفت و آمدهای بی قاعده در حالی به اسم پروژه مشارکتی و پیمانی شکل و فرم می گیرد که در وضعیت فعلی 700 نفر نیروی کار در اردبیل با گذشت 1.5 سال از زمان استخدام خود متحمل آسیب های اجتماعی و اقتصادی قابل توجه شده اند.
برخی به دلیل استخدام شدن از کار قبلی دست کشیده و برخی به بهانه استخدام ازدواج کرده اند و امروز هیچ مسئولی را در مقابل وعده های داده شده پاسخگو نمی بینند.
نمایندگان وعده ندهند، عمل کنند
هر چند اصلی ترین بهانه جذب این تعداد عدم تامین اعتبار و استخدام بدون در نظر گرفتن ظرفیت های بودجه عنوان می شود اما به عقیده برخی استخدامی ها در این خصوص حتی نمایندگان وعده می دهند و به گفته های خود عمل نمی کنند.
تا جایی که با اظهارات معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار به نظر می رسد وعده های قطعی به کار گماری استخدامی ها که از سوی دو تن از نمایندگان اردبیل طرح شده است روی زمین مانده و حتی نمایندگان مجلس نیز کاری از پیش نمی برند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز طی آخرین اظهارات خود به تبعیت از دو نماینده دیگر اردبیل استخدام را قطعی عنوان کرد و گفت: اینکه گفته می شود اعتبار نداریم پس استخدام نمی کنیم درست نیست.
مصطفی افضلی فرد افزود: گفته شده استخدامی ها در سال 93 مصوب شده و در سال 94 آغاز به کار خواهند کرد و اگر می خواهیم اجرایی شود نیازمند همکاری و تعامل است.
با وجود اینکه این آزمون در دولت دهم برگزار شده است اما امروز نحوه برخورد با استخدامی ها و پاسخگویی به مطالبه به حق آن ها با توجه به قانونی بودن آزمون استخدامی به دولت یازدهم رسیده و انتظار می رود به جای اظهارات مقطعی وضعیت شغلی این تعداد تا پایان امسال نهایی شود.
................................
گزارش: ونوس بهنود
------------------------------------------------------

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 91 جذب می‌شوند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 91 در این استان تا پایان سال جاری جذب می‌شوند.
سیامک سلیمانی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: در آزمون سال 91 در مجموع 170 نفر پذیرفته شدند که از این تعداد 35 نفر از ایثارگران کد استخدامی و ردیف اعتباری گرفتند و مشغول به کار شدند.
وی افزود: 35 نفر دیگر از ایثارگران و 121 نفر از سایر شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی سال 91 به دلیل عدم تامین اعتبار تا امروز مشغول به کار نشده‌اند.
سلیمانی دشتکی بیان داشت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده که تا پایان سال جاری این تعداد از عزیزانی که منتظر جذب در دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند بکار گرفته شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 92 گفت: در این آزمون مقرر شده بود که 307 نفر از طریق آزمون و 167 نفر دیگر از ایثارگران که در مجموع 450 نفر می‌شدند در این استان جذب دستگاه‌های اجرایی شوند.
وی تصریح کرد: اسامی سه برابر ظرفیت این عزیزان اعلام شده و هفت دستگاه اجرایی نیز مصاحبه‌های خود را انجام داده‌اند و تمام تلاشمان را بکار خواهیم بست تا در پایان سال 94 نیز زمینه بکارگیری این عزیزان را نیز فراهم کنیم.
-------------------------------------------------------

ابلاغ قانون تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی
قانون تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این قانون به شرح زیر در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است:
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
عطف به نامه شماره ۹۵۳۲۱/۴۸۸۳۰ مورخ ۲۵/ ۴/ ۱۳۹۲ در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۵/ ۶/ ۱۳۹۳ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌گردد.
رییس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی
وزارت کشور
در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پنجم شهریور ماه یکهزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۹/ ۶/ ۱۳۹۳ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۴۴۰۱۴/۳۳۶ مورخ ۲/ ۷/ ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجرا ء ابلاغ می‌گردد.
رییس‌جمهور حسن روحانی
------------------------------------------------------------

آمار بازدید: 699 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image