ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس استخدام سایر استخدام برگزاری نخستین آزمون سراسری کارآفرینی با همکاری دانشگاه تهران

برگزاری نخستین آزمون سراسری کارآفرینی با همکاری دانشگاه تهران

نخستین آزمون سراسری کارآفرینی که در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و خانواده‌هایشان است و به منظور شناسایی و تقویت ویژگی‌های کارآفرینانه در دانش‌آموزان طراحی شده است.




به گزارش ایسنا، روز گذشته، نشست خبری طرح ملی کآشف در دانشگاه تهران برگزار شد. به گفته مجری طرح ملی کآشف این طرح که با مشارکت دانشگاه تهران و موسسه کار و تامین اجتماعی و همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و حمایت وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، قرار است نخستین آزمون سراسری سنجش ویژگی‌های کارآفرینی را برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول، در هفته نخست دی ماه سال جاری برگزار کند.



رضا زعفریان افزود: ثبت نام این آزمون که در مرکز آزمون سازمان سنجش نیز بررسی خواهد شد، از روز 13 آبان آغاز می‌شود.



رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی که یکی از سخنرانان این نشست بود، با اشاره به این موضوع که در دهه آینده اهمیت به دست آوردن صندلی در دانشگاه جای خود را به اهمیت صندلی کار خواهد داد در رابطه با این طرح گفت: طرح کآشف به دنبال ایجاد مدل بومی برای ارزیابی ویژگیها و شایستگیهای فردی و افزایش مهارتهای کسب و کار در دانش‌آموزان است.



سپهری افزود: این طرح که در کنار سایر برنامه‌های وزارت کار برای حل معضل اشتغال دنبال میشود، دارای اهداف بلند مدت است و با توجه به اثربخشی بیشترآموزشها در دوران کودکی و نوجوانی، گروه دانش‌آموزان در تمام مقاطع را هدف قرار داده است.



آزمونی بدون قبولی و ردی



مجری طرح ملی کآشف گفت: انتظار ما این است که حداقل دستاورد اجرای این طرح را در 10 سال آینده شاهد باشیم و هدف از اجرای آن نه فقط اشتغال بلکه ترویج فرهنگ و آموزش کارآفرینی به نسل جوان آینده است.

رضا زعفریان در ادامه افزود: در دو سال گذشته، 100 نفر متشکل از کارشناسان و پژوهشگران دانشگاهی، بر اساس مطالعه زندگی 50 کارآفرین موفق، 15 ویژگی شخصیتی را که به عنوان عوامل موفقیت این افراد استخراج کرده‌اند که کآشف با برگزاری این آزمون درصدد ارزیابی این ویژگیها و سپس تقویت آنها در دانش‌آموزان است.

مجری طرح کآشف در پاسخ به این سوال که قبول و رد در این آزمون به چه صورت است، گفت: در این آزمون قبول و رد معنایی ندارد و تنها ویژگیهای شخصیتی فرد شرکت کننده بررسی میشود.

به گفته زعفریان، والدین نیز میتوانند به همراه فرزندان خود در این آزمون ثبت نام کنند و در سالن جداگانه مورد آزمون قرار بگیرند.

ایران نزدیک به میانگین منطقه‌ای

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران هدف این کار را کمک به تقویت فرهنگ کارآفرینی در خانواده‌ها و جایگزین شدن آن با فرهنگ موجود رضایت به «آب باریکه کارمندی» عنوان کرد.

محمد رضا زالی افزود: در دنیا، کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، برای رفع معضل بیکاری به تقویت کارآفرینی و آموزش آن به عنوان نوعی رفتار و شایستگی روی آورده‌اند.



وی همچنین در ادامه گفت: دیده‌بان جهانی کارآفرینی که بررسی شایستگیها و رفتارهای کارآفرینانه در کشورها میپردازد، شاخص درک قابلیت کارآفرینانه در ایران را در سال 2012، 54 درصد اعلام کرده است.



به گفته زالی این شاخص اعلام میکند که چند درصد مردم یک کشور فکر میکنند میتوانند در آینده کارآفرین شوند. رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: شاخص درک فرصت کارآفرینی در ایران در همین سال، 39 درصد اعلام شد که در قیاس با شاخص متوسط خاورمیانه، هر دوی این شاخصها به میانگین نزدیک است.



جذب نمایندگی در 27 استان کشور



در ادامه نیز مجری طرح ملی کآشف، علت العلل ویژگیهای کارآفرینان موفق را در پژوهشهای صورت گرفته در طول طرح، مثبت اندیشی عنوان کرد و گفت: این ویژگی در کنار 14 ویزگی دیگر از چمله پشتکار، خلاقیت، منبع کنترل درونی و خودباوری در آزمون سراسری کآشف مورد بررسی قرار میگیرد.



رضا زعفریان همچنین اعلام کرد: طرح کآشف تا کنون توانسته است در 27 استان نمایندگی جذب کند که در آینده نیز این نمایندگیها را در تمامی استانها گسترش خواهد داد.



وی افزود: پیش از آزمون اصلی که در هفته اول دی ماه با همکاری و نظارت سازمان سنجش کشور برگزار خواهد شد، در چند استان کشور از جمله تهران به صورت آزمایشی برگزار شده است.

کلمات کلیدی: استخدام آبان 92، آگهی استخدام آبان 92، استخدام 1 آبان 92، استخدام 2 آبان 92، استخدامی های جدید آبان 92، آزمون سراسری کارآفرینی، آزمون سراسری کارآفرینی در سال 92، اولین آزمون سراسری کارآفرینی

آمار بازدید: 240 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image