ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ کلاس کنکور خوب است یا نه ؟

کلاس کنکور خوب است یا نه ؟

آیا کلاس های کنکوری و آزمون های آزمایشی برای موفقیت در کنکور خوب است یا خیر؟ شاید شما دانش آموز و یا اولیا باشید که نگران آینده فرزند تان باشید و با توجه به هزینه زیاد این کلاس ها این سوال برای تان مطرح باشد که با وجود صرف هزینه مالی و زمانی. آیا این کلاس ها کنکور مفید است یا خیر؟
در جواب این پرسش باید از چند جهت به قضیه نگاه کنیم:
۱- اول از همه این به خود شخص دانش آموز بستگی دارد که آیا او در کلاس بیشتر مباحث را یاد میگیرد و تمرکز دارد و یا در خانه بوسیله کتاب. اغلب کلاس های کنکوری و معلمان این کلاس ها دقیقا سخنگو و خوانندگان همین کتاب های کمک درسی و آموزشی هستن. در واقع اگر شما مباحث درسی را از طریق کتاب درسی و کتاب های کمک آموزشی مفید درک می کنید و به راحتی می توانید با خواندن این کتاب به تست ها پاسخ دهید. نیازی به کلاس های کنکوری نیست. اما عده ای برحسب عادت حتما می بایست استاد به آنها توضیح دهد تا یک مبحث را متوجه شوند و حتی اگر چند ساعت در خانه روی آن مبحث تمرکز کنند باز هم نمیتوانند مبحث مورد نظر را درک کنند. کلاس کنکور برای این دست از افراد مفید می باشد. از طرفی عده ای هستند که در خانه و کتابخانه ها طاقت نشستن پشت درس و کتاب را ندارند و آنقدر اراده آنها قوی نیست که بتوانند در خانه درس بخوانند و مباحث را به صورت خودآموز با کتاب ها کمک آموزشی یاد بگیرند. بنابراین کلاس های کنکور می تواند برای این افراد مفید باشد.
۲- این کلاس های کنکور تنها زمانی مفید و موثر می باشد که توام با تمرین و مطالعه در خانه باشد . یعنی پس از اتمام کلاس ۲ ساعته در آموزشگاه شما حتما می بایست حداقل به میزان ۴ ساعت در خانه وقت بگذارید. ۲ ساعت در همان روز و یا روز بعد برای مرور مبحث فوق، حل مجدد مثل ها و تست هایی که در کلاس توسط استاد حل شده است و به انجام چند تست و تمرین جدید بپردازید و ۲ ساعت هم قبل از شروع کلاس فوق جهت اتمام تمامی تست های مبحثی که تدریس شده و تکمیل روند یادگیری آن مبحث.
۳- کلاس های کنکوری برای کسانی که هم اکنون دانش آموزان سال سوم (سال آخر) که هنوز فارغ التحصیل نشده اند زمانی مفید می باشد که تعداد این کلاس ها زیاد نباشد. به آن علت که شما حدود چهار روز از هفته را از صبح تا ظهر به مدرسه می روید و این وقت و انرژی زیادی رو از شما می گیرد. چنانچه بخواهید اکثر کلاس های کنکوری را هم بروید وقتی و انرژی ای برای مطالعه و تمرین در خانه نخواهید داشت. بنابراین شما حداکثر ۲ و یا ۳ کلاس را ثبت نام کنید. از طرفی شما به مرور متوجه خواهید شد که کدام کتاب کمک آموزشی و تست برای تان مفید است و در کدام درس کتاب جوابگوی نیازتان نیست و حتما می بایست معلم داشته باشید.(برای اینکه بدانید کدام کتاب را بخوانید و یا اینکه کدام کتاب مفید است اینجا کلیک کند.)
۴-کلاس های کنکور برای فارغ التحصیلانی که پشت کنکوری محسوب می شوند یعنی مدرسه نمی روند می تواند مفید باشد. چراکه در یک سالی که قرار است برای کنکور آماده شوند یک مقدار از مدرسه و کلاس های گروهی و جمع دوستان فاصله گرفته اند بنابراین به مرور زمان پس از یکی دو ماه با توجه به اینکه تعدادی از دوستانشان هم اکنون دانشجو هستن حس سرخوردگی و افسردگی و کاهش انرژی به آنها دست خواهد داد که با رفتن به این کلاس ها اندکی این حس برطرف می شود. دوم اینکه شما پس از دو سه روز درس خواندن انرژی تان کم می شود و رفتن به کلاس می تواند انرژی تان را برگرداند و انگیزه دهد.
۵- کلاس هایی را انتخاب کنید که پس از یک و یا دوجلسه حضور متوجه شوید این کلاس به شما انگیزه خواندن و رقابت می دهد. یعنی بعد از اتمام کلاس پرانرژی تر و پر انگیزه تر باشید و وقتی در خانه هستید برای شروع بعدی کلاس فوق لحظه شماری کنید. یعنی به قدری جو کلاس و نحوه تدریس خوب باشد که شما مفید بودن این کلاس را حس کنید.
۶- اینکه می گویند بدون کلاس کنکور و بدون روش های کنکوری ای که در این کلاس ها گفته می شود نمی شود در کنکور موفق شد سخنی گزاف است. ما نفرات برتر کنکور زیادی داشته ایم که نه کلاس کنکور رفته اند و نه مدرسه قوی و معتبری داشته اند. ما چیزی تحت عنوان روش کنکوری و یا فرمول های کنکوری و… نداریم بله نداریم چون در جلسه کنکور استرس به قدری هست که شما نتوانید آن همه فرمول را به خاطر بیاورید. بنابراین در برخی مواقع و یا حتی برخی از درس ها ممکن است موجب سردرگمی و گیجی شما شود. اغلب این روش ها در زمان تحلیل سوالات در کلاس های کنکور و بدون استرس حل می شوند که این شرایط در جلسه کنکور متفاوت خواهد بود.
نوشته شده توسط سهیل زارعی (۰۹۱۲۱۹۰۸۳۴۲)

آمار بازدید: 209 بار