ارتباط مستقیم با 30672 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی تنها 10 درصد دانشجویان مهارت‌محور هستند (4 دی 92)

تنها 10 درصد دانشجویان مهارت‌محور هستند (4 دی 92)

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تا سال 1404 باید 70 درصد دانشجویان مهارت‌محور و 30 درصد دانش‌محور باشند اما در حال حاضر تا رسیدن به این چشم‌انداز فاصله زیادی وجود دارد و تنها 10 درصد دانشجویان مهارت‌محور هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیرحمزه مهرابی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه پژوهش، اشتغال و توسعه کارآفرینی استان قم ضمن تبریک انتخاب حجت‌الاسلام صالحی‌منش به عنوان استاندار قم گفت: بسیار خوشحالیم که نخستین دیدار رسمی استاندار از این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 18 مرکز علمی کاربردی در قم فعال هستند، عنوان کرد: از نظر تعداد دانشجو، وسعت و گستره جغرافیایی، دانشگاه علمی کاربردی بزرگ‌ترین دانشگاه استان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم با اشاره به حضور فعال دانشجویان در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده بخشی از دستاوردهای دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه بوده که متناسب با فرهنگ بومی شهر قم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور بیش از 85 درصد دانشجویان در عرصه‌های اشتغالزایی پس از اتمام تحصیلات گفت: تا سال 1404 باید 70 درصد دانشجویان مهارت‌محور و 30 درصد دانش‌محور باشند اما در حال حاضر تا رسیدن به این چشم‌انداز فاصله زیادی وجود دارد و تنها 10 درصد دانشجویان مهارت‌محور هستند.

مهرابی ایجاد انگیزه کارآفرینی را مهمترین عامل در راستای تحقق این اهداف برشمرد و تصریح کرد: باید در دانشجویان در راستای تقویت کارآفرینی و حضور در عرصه‌های صنعتی، انگیزه و رغبت ایجاد کنیم و دانشجو را به مرز خودباوری و خوداتکایی برسانیم.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی بر اساس نیازسنجی گفت: با ایجاد رشته‌های کاربردی توانسته‌ایم در این امر موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم اگرچه دانشگاه علمی کاربردی اثبات کرده که در ساختار نیز با کمترین نیروی انسانی، پویا و چابک بوده و پتانسیل‌های مهمی در تبیین جایگاه اشتغالزایی و توسعه روحیه کارآفرینی ایجاد کرده است.

آمار بازدید: 312 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image