ارتباط مستقیم با 30708 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت روبات جراح برای انجام عمل لاپاراسکوپی (3 دی 92)

ساخت روبات جراح برای انجام عمل لاپاراسکوپی (3 دی 92)

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر روباتی را برای کمک به عمل‌های جراحی لاپاراسکوپی ساختند که با استفاده از این روبات عمل جراحی با دقت بیشتر و حتی از راه دور انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، وحید طالبی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری این طرح اظهار داشت: این روبات هم اکنون در آزمایشگاه ساخته شده است و تا دو سال دیگر به بازار می‌آید.

وی گفت: در سال‌های اخیر اعمال جراحی به سمت روش‌هایی با کمترین تهاجم پیش رفته و دراین روش با ایجاد 2 حفره در شکم، ابزارهای جراحی و دوربین برای مشاهده نحوه انجام عمل وارد بدن بیمار می‌شود که این ابزارها و دوربین توسط پزشک جراح هدایت می‌شود.

وی افزود: این روش درمانی برای انجام جراحی‌های لاپاراسکوپی در شکم و برداشتن بخش هایی از طحال، کلیه و صفرا یا تومورهای شکمی و دیگر موارد انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد مزایای استفاده از اعمال جراحی با کمترین تهاجم گفت: علاوه بر ایجاد دوره نقاهت کوتاه مدت، امکان انجام اعمال جراحی به صورت سرپایی و ایجاد خونریزی کمتر از جمله ویژگی‌های این نوع روش عمل جراحی است.

طالبی خاطرنشان کرد: با استفاده از این روبات کمک جراح، ابزارها توسط روبات و با هدایت پزشک جابه جا می‌شود. همچنین پزشک می‌تواند بدون دخالت دست این روبات را هدایت کند و نیز امکان انجام اعمال جراحی لاپاراسکوپی از راه دور برای پزشک ایجاد می‌شود که برای انجام اعمال جراحی در نقاط صعب‌العبور کاربرد دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دستگاه هم اکنون به صورت آزمایشگاهی تولید شده و در مرحله آزمایش بر روی حیوانات است و در مرحله بعدی قرار است روبات جراح وارد تست انسانی شود.

آمار بازدید: 213 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image