ارتباط مستقیم با 30661 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایران با تولید ۳۲ هزار و ۸۴ مقاله مقام شانزدهم دنیا را دارد (26 آذر 92)

ایران با تولید ۳۲ هزار و ۸۴ مقاله مقام شانزدهم دنیا را دارد (26 آذر 92)

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به آخرین وضعیت تولید علم کشور گفت: ایران با تولید ۳۲ هزار و ۸۴ مقاله در حال حاضر مقام ۱۶ تولید علم جهان را در دست دارد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، گفت: شاخص‌های تولید علم در رتبه بندی کشورها، دانشمندان و پژوهشگران، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، رشته‌های موضوعی و نشریات علمی یکی از عمده‌ترین شاخص‌ها است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته جهان که از بخش عمده‌ای از مقالات تحقیقاتی در فرایند تجاری سازی ایده‌ها و تحقیقات استفاده کرده و به ثروت و رفاه مردم می‌انجامد به عنوان معیار رشد و توسعه یافتگی نیز استفاده می‌شود.

مهراد گفت: اکنون در هفته پژوهش و فناوری جا دارد که از آخرین اخبار تولید علم استفاده شود و به درجه پیشرفت علمی کشور نیز در مقایسه با سایر کشورها اشاره شود.

وی خاطر نشان کرد: گرچه ماه پایانی سال میلادی رو به اتمام است اما بهتر است برای رعایت دقت در بیان میزان تولیدات علمی ایران به سال 2012 میلادی بسنده کرد. با این حال به آمار سال 2013 نیز اشاره خواهم کرد.

مهراد افزود: با تلاش و مجاهدت‌های علمی استادان و پژوهشگران در سال 2012 میلادی، میزان آمار تولید علم ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس 37 هزار مقاله بوده است. این رقم در سال جاری میلادی به بیش از 32 هزار مقاله رسیده که پس از ثبت و نمایه سازی نشریات معتبر بین المللی قطعا میزان تولیدات علمی ایران به بیش از رقم سال 2012 خواهد رسید.

ایران با تولید 32 هزار و 84 مقاله در حال حاضر مقام 16 تولید علم جهان را در دست دارد.

رئیس مرکز منطقه‌ای تصریح کرد: این تعداد مقاله نشان دهنده بخشی از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی پژوهشگران و اعضای هیئت علمی جمهوری اسلامی ایران است. گرچه تلاش دولت بر تجاری سازی علم استوار است اما باید به یاد داشته باشیم که در ملاقات‌هایی که با مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، مقام معظم رهبری بر تولید علم نیز تاکید دارند و ضمن اشاره بر شتاب تولید علم می‌فرمایند: مشارکت کشور ما در پیشرفت علمی و تولید علم در دنیا بیش از 11 درصد است در حالی که ما بیش از 1 درصد مردم دنیا هستیم. این خیلی پیشرفت است. بنابراین بایستی کار کرد و کار کنید و فکر کنید. حتما تاثیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه ایران رتبه اول منطقه و 16 تولید علم جهان را در دست دارد کشورهایی مانند فدراسیون روسیه، سوییس،ترکیه و سوئد هر کدام به ترتیب با تولید 31 هزار و 425 مدرک، 30 هزار و 385 مدرک، 29 هزار و 396 مدرک و 26 هزار و 495 مدرک رتبه‌های 17، 18، 20،19 تولید علم جهان را در اختیار دارند.

مهراد گفت: در همین بازه زمانی یعنی سال 2013 میلادی از کشورهای در حال توسعه و نوظهور علمی تنها هندوستان، کره جنوبی، برزیل و تایوان نسبت به جمهوری اسلامی ایران پیشی دارند.

به گفته مهراد میزان تولیدات علمی هندوستان 81 هزار و 908 مدرک (رتبه 7 جهان)، کره جنوبی 56 هزار و 178 مدرک (رتبه 12 جهان)، برزیل 43 هزار و 851 مدرک (رتبه 13 جهان) و تایوان 32 هزار و 770 مدرک (رتبه 15 جهان) است.

آمار بازدید: 436 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image