ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایران رتبه نخست رشد تولیدات علمی پژوهشی خاورمیانه را دارد (26 آذر 92)

ایران رتبه نخست رشد تولیدات علمی پژوهشی خاورمیانه را دارد (26 آذر 92)

رئیس دانشکده بهداشت کشور گفت: ایران طی سال‌های اخیر در زمینه رشد تولیدات علمی و تعداد مقالات در رتبه نخست خاورمیانه قرار داشته است.


به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی اکبری ساری عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته با کسب یک‌هزار و 826 درصد تولید علمی در زمینه شتاب تولید مقالات علمی پژوهشی رتبه نخست خاورمیانه و کشورهای کره جنوبی با 614 درصد، تایوان با 542 درصد، ترکیه با 468 درصد و چین با 395 درصد رتبه‌‌های دوم تا پنجم دنیا را کسب کرده‌اند.

وی افزود: هرچند در زمینه رشد تولیدات علمی پژوهشی رتبه اول خاورمیانه را داریم اما در عین حال میانگین ارجاع به مقالات ایرانی در مقایسه با ارجاع به مقالات خارجی رضایتبخش نبوده و رتبه خوبی نداریم.

وی یکی از چالش‌های بزرگ در بخش تولیدات علمی پژوهشی کشور را نافع نبودن تولیدات این بخش اعلام و تصریح کرد: تولیدات علمی پژوهشی داخلی به گونه‌ای است که خود ایرانی‌ها نیز تمایل ندارند به مقالات ایرانی ارجاع بدهند و بیشتر به مقالات خارجی ارجاع می‌دهند.

اکبری ساری همچنین میزان ارجاع به برخی از مجلات داخلی را صفر اعلام و عنوان کرد: یکی از مجلات خوب داخلی به دلیل عدم ارجاع در سال گذشته از لیست ISI خارج شد.

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت یادآور شد: مجلاتی که دو یا سه سال ارجاع نگرفته باشند هرچند از کیفیت خوبی برخوردار باشند از لیست ISI خارج می‌شوند لذا باید تلاش کرد تا ارجاع به مجلات داخلی افزایش داشته باشد تا از تعداد مجلات ایران در ISI کاسته نشود.

وی، همچنین ناصحیح نوشتن نام مجلات و مقالات را سبب کاهش ارجاع و یا حتی عدم ارجاع به مقالات دانست و خواستار رفع این مشکل با صحیح نوشتن اسم‌ها شد.

این مقام مسئول ادامه با اشاره به سیاست‌های معاونت جدید وزارتخانه مبنی بر توجه به کیفیت مقالات علمی پژوهشی کشور گفت: رویکرد معاونت جدید وزارت از سمت کمیت مقالات علمی پژوهشی به سمت کیفیت و تلاش برای ارتقای کیفیت مجلات و مقالات موجود است لذا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این پس بر اساس کیفیت، ارجاع و مقالات کاربردی‌تر ارزیابی می‌شوند.

وی همچنین بر اخلاق‌مداری در انتشارات تأکید کرد و اظهار داشت: در بحث انتشارات مقالات و مجلات، مباحثی چون سرقت ادبی، علمی، تصرف مقالات دیگران، استفاده از مقالات دیگران و دیتاسازی است که برای جلوگیری از آن هشت تا 10 آئین‌نامه در همه بخش‌ها نوشته شده است و از طریق وزارتخانه کنترل و پیگیری می‌شود.

در ادامه این مراسم غلامعلی حمیدی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد و در پایان از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان تقدیر و تجلیل شد.

آمار بازدید: 317 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image