ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 8 هزار دانشجو در دانشگاه قم تحصیل می‌کنند (9 آذر 92)

8 هزار دانشجو در دانشگاه قم تحصیل می‌کنند (9 آذر 92)

سرپرست دانشگاه قم گفت: در حال حاضر 8 هزار دانشجو در بیش از 100 رشته و 6 دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تاریخچه دانشگاه قم اظهار داشت: این دانشگاه با هدف پاسخگویی به نیازهای انقلاب در دهه 60 تاسیس شد؛ نیازهای عمده فرهنگی ایران در آن زمان تربیت دبیران دینی و قضات متعهد بودند.

وی افزود: مدرسه عالی تربیتی و قضایی برای نخستین بار با حمایت حوزه علمیه و شهیدان بهشتی و باهنر و با همراهی آیت‌الله مومن در آن سال‌ها تاسیس شد و پایه دانشگاه قم را تشکیل داد.

سرپرست دانشگاه قم با بیان اینکه در سال 78 مدرسه عالی به عنوان دانشگاه جامع استان ارتقا یافت گفت: از آن زمان تاکنون این مرکز دانشگاهی در خدمت نظام اسلامی، جامعه و مردم قم است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های جامع استان پاسخگوی نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باید باشند و دانشگاه قم هم در این مسیر حرکت کرده است.

دیرباز با بیان اینکه روسای این دانشگاه همواره به ورود رشته‌های مورد نیاز تاکید داشته‌اند عنوان داشت: در حال حاضر در کنار پردیس دانشگاهی، شش دانشکده هم با 100 رشته مختلف پذیرای دانشجویان در مقاطع گوناگون هستند؛ ادبیات و علوم انسانی، حقوق، علوم پایه، فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد و معارف اسلامی شش دانشکده موجود هستند و هم اکنون 8 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و 250 نفر هیئت علمی و 350 استاد مدعو کار آموزش را انجام می‌دهند ضمن اینکه 300 کارمند مرد و 100 نفر کارمند زن هم در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

سرپرست دانشگاه قم با بیان اینکه پردیس خواهران دانشگاه قم به صورت مستقل کار خود را انجام می‌دهد گفت: از این نظر می‌توان دانشگاه قم را الگویی برای سایر مراکز آموزش عالی دانست.

وی با تاکید بر تلاش برای کاهش کاستی‌های موجود در دانشگاه قم بیان داشت: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه دست به دست هم داده‌اند تا در این مسیر حرکت کنند.

دیرباز تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد، فنی، غیر انتفاعی و پیام نور هم در قم فعال هستند و ارتباط خوبی میان دانشگاه قم با آنها برقرار است؛ تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و خلاق برای قم و ایران به عنوان کارآفرینانی موثر در ارتقای نظام جمهوری اسلامی هدف اصلی دانشگاه‌هاست.

سرپرست دانشگاه قم با بیان اینکه بنیان این دانشگاه پیشگامی در زمینه علوم اسلامی بوده است، گفت: در زمینه حقوق، فلسفه و حقوق اسلامی و نیز فقه و مبانی آن کتاب‌های پژوهشی مختلفی توسط اساتید این دانشگاه تالیف شده که مورد استفاده دیگر دانشگاه‌ها هم قرار دارد.

وی اضافه کرد: در مورد تحول در علوم انسانی و اسلامی‌سازی آن در زمینه حقوق و فلسفه اسلامی گام‌هایی را از سال‌ها قبل برداشته شده است؛ در این بخش در دانشکده حقوق و الهیات پژوهشگران مشغول به کار هستند.

دیرباز رشته‌های مجازی دانشگاه قم را مورد توجه قرار داد و افزود: بیشتر این رشته‌ها در گرایش‌های مختلف حقوق و IT هستند؛ در مورد افزایش رشته‌ها نیز در مقاطع کوتاه مدت بخش مجازی دانشگاه بسیار فعال است و به زودی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم دانشجو پذیرش خواهد شد.

کلمات کلیدی: دانشجو، دانشگاه قم، تعداد دانشجویان

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image