ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه تهران دربها را به روی دانشجویان استعداد درخشان نبسته/ ادعاها صحیح نیست (6 آذر 92)

دانشگاه تهران دربها را به روی دانشجویان استعداد درخشان نبسته/ ادعاها صحیح نیست (6 آذر 92)

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در سال تحصیلی 93-92 بیش از 340 دانشجوی استعداد درخشان پذیرش شده است که اکثریت آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند . دکتر سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه تهران در مهر سال جاری 67 نفر دکتری استعداد درخشان و بیش از 250 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و تعداد محدودی هم در مقطع کارشناسی دانشجوی پذیرش کرده است.


وی ادامه داد: در مجموع می توان گفت دراین سه مقطع بیش از 340 دانشجوی استعداد درخشان در سال 92 وارد دانشگاه تهران شدند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: حال 20 دانشجو که شرایط آنها با ضوابط و آیین نامه‌ها تطبیق نداشته پذیرش نشده اند، اگر دانشگاه تهران به گفته این دانشجویان قصد داشت درب های دانشگاه را بر روی دانشجویان استعداد درخشان بسته نگاه دارد هرگز بیش از 340 دانشجوی استعداد درخشان تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی 93_92 پذیرش نمی کرد.

وی با بیان این مطلب که ادعای این دانشجویان صحیح نیست افزود: دانشگاه تهران حتی اگر لازم باشد تک به تک تعداد دانشجویان پذیرش شده استعداد درخشان در دانشکده های این دانشگاه را اعلام می کند.

قمصری با اشاره به این مطلب که دانشگاه تهران براساس ضوابط وزارت علوم دانشجو پذیرفته است، افزود: اشکال از آنجا به وجود آمد که معاونت آموزشی وزارت علوم در دوره مدیریت قبل برای حل مساله دانشجویان استعداد درخشان در فواصل کوتاه دو یا سه اصلاحیه هایی را ابلاغ کرد اما دیگر دانشگاه تهران براساس آیین نامه اول وزارت علوم دانشجویان را پذیرفته و پرونده دانشجویان استعداد درخشان را بسته بود دانشگاه نمی تواند هر لحظه بخشنامه جدیدی را اجرا کند.

به گزارش مهر، در سال تحصیلی جدید برخی از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دلیل اینکه شرایط آنها با ضوابط و آیین نامه‌های وزارت علوم تطبیق نداشته پذیرش نشدند و همین مساله اعتراض این دانشجویان را به همراه داشت.

کلمات کلیدی: دانشگاه تهران، دانشجویان استعداد درخشان

آمار بازدید: 335 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image