ارتباط مستقیم با 30627 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی دانشگاه‌های دولتی‌وپیام‌نور وارد ماموریتی شده‌اند که متعلق به دانشگاه‌های غیرانتفاعی است (6 آذر 92)

دانشگاه‌های دولتی‌وپیام‌نور وارد ماموریتی شده‌اند که متعلق به دانشگاه‌های غیرانتفاعی است (6 آذر 92)

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به رشد شگرف کمی آموزش عالی، گفت: اگرچه کتمان رشد کیفی در دانشگاه‌ها بی‌انصافی است، اما امروزه خانواده‌ها نگران ادامه تحصیل فرزندانشان نیستند و رقابت بر سر ورود به دانشگاه‌های برتر است.



زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بنابراین، تنوع بخشی به رشته‌ها در هر استان جهت پاسخ دادن به سلایق مختلف داوطلبان ادامه تحصیل و هماهنگی با مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای با اجرای طرح آمایش آموزش عالی مقدور و میسر است.


وی افزود: متاسفانه دانشگاه‌های دولتی و پیام نور وارد ماموریت‌هایی شده‌اند که متعلق به دانشگاه‌های غیردولتی است، به همین دلیل در یک رقابت نابرابر خیلی از واحدهای دانشگاه‌های آزاد در آستانه ورشکستگی هستند، بنابراین برای بقا دست به پذیرش‌های غیر معقول دانشجو زده و عملا علم، آموزش و پژوهش به سخره گرفته شده است، به گونه‌ای که صحبت از شاخص و نسبت استاد به دانشجو و غیره بی‌معنی شده است.


وی افزود: از سویی دیگر کیفیت در دانشگاه‌های دولتی افت جدی داشته است، و ساعات تدریس اساتید به دلیل افزایش سقف حق التدریس چندین برابر شده و کیفیت آموزش و پژوهش آنان پایین آمده است، بنابراین باید توجه جدی به این مسئله در آموزش عالی شود.


زلفی گل با بیان اینکه هیچ توجیهی برای تاسیس رشته‌های کارگاهی، آزمایشگاهی و ورزشی در دانشگاه‌های پیام نورفاقد امکانات نیست، تصریح کرد: چنانچه تخصیص اعتبارات دانشگاهی بر اساس سرانه دانشجویی شود و طرح آمایش آموزش عالی به اجرا درآید، شاهد چنین اقداماتی نخواهیم بود و دانشگاه‌های دولتی می‌توانند با بودجه عمومی و بیت‌المال بر اساس نیاز کشور نیروی متخصص تربیت کنند و دانشگاه‌های غیر دولتی با هزینه شخصی و بر اساس علاقه افراد، عرضه و تقاضا خدمات آموزشی، پژوهشی، علمی و فنی ارائه کنند.


وی یکی از چالش‌های بزرگ در آموزش عالی کشور را عدم استفاده بهینه و هدفمند نبودن تحقیقات دانشجویان در کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 550 دانشجو در مقطع ارشد و دکتری در کشور مشغول به تحصیل هستند که اگر تنها 25 درصد از پایان‌نامه این افراد در جهت نیازهای کشور تدوین شود، قطعا در کشور شاهد تولید عظیم ثروت از طریق علم خواهیم بود.


رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی با ارایه پروژه‌های کاربردی خود می‌توانند شغل مناسبی برای خود ایجاد کنند، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر چنین بهایی به دنشجویان داده نشده و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به طور همدفمند مدیریت نمی‌شوند.


وی به هدایت حداقل بخشی از پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه تحقیقات کاربردی اشاره کرد و افزود: در این طرح دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری برای هر رشته در هر دانشگاه با دو کد رشته پذیرفته می‌شوند و اعضای هیات علمی اکثر رشته‌ها حداقل بخشی از ظرفیت پذیرش خود را به دانشجویان معرفی شده از طریق سازمان سنجش با پایان‌نامه کاربردی اختصاص خواهند داد.


زلفی گل با بیان اینکه شیوه نامه پذیرش، داوری و ادامه تحصیل دانشجویان با کد پایان نامه کاربردی تهیه خواهد شد، اظهار کرد: تکمیل و اجرای طرح آمایش آموزش عالی و تفکیک وظائف دانشگاه‌های دولتی، پیام‌نور، غیردولتی و عدم مجوز ورود به ماموریت‌های یکدیگر انجام می‌شود.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های دولتی‌وپیام‌نور، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، موسسات آموزشی

آمار بازدید: 399 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image