ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد میرزاده:‌ دانشگاه آزاد 3700 میلیارد تومان بدهی دارد/ دانشجویان بیمه تکمیلی می‌شوند (5 آذر 92)

میرزاده:‌ دانشگاه آزاد 3700 میلیارد تومان بدهی دارد/ دانشجویان بیمه تکمیلی می‌شوند (5 آذر 92)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از قرار گرفتن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تحت پوشش بیمه تکمیلی از ترم آینده خبر داد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر حمید میرزاده دراولین نشستی خبری خود به عنوان رییس دانشگاه آزاد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حال حاضر حدود یک میلیون و 600 هزار دانشجو دارد اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در دست انجام داریم این است که دانشجویان دانشگاه آزاد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار بگیرند که این موضوع از ترم آینده اجرایی خواهد شد.


وی با اشاره به فعالیت 462 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد، تصریح کرد: از این تعداد 135 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد زیان‌ده هستند که در سال گذشته حدود 72 میلیارد تومان بدهی داشته‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بیش از 3700 میلیارد تومان بدهی دارد، اظهار کرد: البته هنوز همه بدهی‌ها سررسید نشده، اما ما باید با تنوع بخشی به روند تامین منابع این مشکلات را مرتفع سازیم.



بیش از 99 درصد بودجه دانشگاه آزاد از محل وصول شهریه‌هاست


میرزاده با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد در مدت ریاست وی، تصریح کرد: در حال حاضر از حدود 3000 میلیارد تومان بودجه دانشگاه آزاد برای سال 92 بیش از 99 درصد آن از محل وصول شهریه‌هاست که به طور کلی فشار را بر روی دوش خانواده‌ها وارد می‌کند، بنابراین ما باید در دهه آینده از امکانات دانشگاه به نحو احسنت استفاده کرده و راه‌ها، روش‌ها و منش‌های جدیدی را برای توسعه دانشگاه پیدا کنیم.


وی با اشاره به تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد، گفت: با تشکیل این کمیته‌ها و استفاده از صاحب نظران توانستیم راه‌های خوبی پیدا کنیم که دانشگاه طی یک برنامه پنج ساله اتکای خود را به شهریه‌ها کاهش داده و درآمد را از منابع دیگر تامین کند.



به‌کارگیری زنان در سطح مدیریت و ریاست واحدهای دانشگاه آزاد


رئیس دانشگاه آزاد همچنین با اشاره به ایجاد شورای بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد، تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه بیش از 7000 استاد زن دارد و 40 درصد دانشجویان نیز دختر هستند، اما تنها از بین همه واحدها ریاست یک واحد را یک خانم بر عهده دارد، بنابراین ما می‌خواهیم از این پتانسیلی که در دانشگاه وجود دارد، برای بخش‌های مختلف استفاده کنیم که تاکنون نیز نامزدهای مختلفی اعلام آمادگی کرده‌اند که مسئولیت را در سطح مدیران و روسای دانشگاه‌ها بر عهده بگیرند.


میرزاده افزود: همچنین شورای عالی اطلاع رسانی و ارتباطات دانشگاه آزاد برای تعامل بیشتر با اصحاب رسانه تشکیل شد که جلسات با رسانه‌های مختلف کشور مرتبا صورت خواهد گرفت.



تهیه آیین‌نامه اجرایی سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها


وی همچنین با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم که بازخوردی از دانشگاه آزاد برای نحوه اجرای این سند از واحدهای مختلف بگیریم تا بتوانیم آیین‌نامه اجرایی را برای اجرا کردن این سند تهیه کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تمرکز زدایی و مشارکت بیشتر مسئولان استانی در اداره دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: بر این اساس هیات‌های امنای استانی در اغلب استان‌ها شکل گرفته و از مجموع 492 عضو کمتر از 50 عضو باقی مانده‌اند که با تشکیل این هیات‌ها اداره امور مالی،‌ تشکیلاتی، برنامه ریزی، فرهنگی، عمرانی و غیره به هیات‌های استانی محول می‌شود و سازمان مرکزی بیشتر وظیفه برنامه ریزی، نظارت، و استاندارد سازی را در جهت توسعه کیفی دنبال می‌کند.



19 هزار رشته محل مصوب در دانشگاه آزاد فاقد متقاضی هستند


وی همچنین ضمن تشکر از خدمات ارزنده دکتر جاسبی برای دانشگاه آزاد، اظهار کرد: در زمان ریاست وی کار توسعه کمی دانشگاه به خوبی پیشرفته، اما با توجه به تغییرات جمعیتی و کاهش تقاضاها بسیاری از برنامه‌هایی که داشتیم باید تغییر کند، چرا که در حال حاضر از 19 هزار رشته محل مصوب در دانشگاه آزاد فاقد متقاضی هستند.


میرزاده خاطر نشان کرد: همچنین نمایندگان تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد را برای رسیدگی به مباحث استانی تعیین کرده‌ایم که برای مثال هر نماینده می‌تواند برای برخی استان‌های همجوار به صورت مشترک فعالیت کند. این کار آغاز و احکامی نیز صادر شده است و باقی‌مانده آنها نیز به‌زودی صادر می‌شود.



تشکیلات موجود پاسخگوی روش‌های جدید مدیریت نیست


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اصلاح تشکیلات دانشگاه آزاد، گفت:‌ تشکیلات موجود پاسخگوی روش‌های جدید مدیریت نیست، بنابراین ما تشکیلات جدیدی را ایجاد کرده‌ایم که به‌زودی تقدیم هیات امنا کرده و در جلسه هیات امنا که دو هفته آینده برگزار خواهد شد، این موضوع بررسی می‌شود.



انتقال کامل معاونت‌های دانشگاه آزاد به علوم و تحقیقات تا اردیبهشت


میرزاده همچنین با تاکید بر تمرکز زدایی و کاهش بوروکراسی و تجمیع بخش‌های مختلف دانشگاه که پراکنده شده‌اند، اظهار کرد: تا کنون چهار معاونت از سازمان مرکزی واقع در پاسداران به پردیس علوم تحقیقات منتقل شده که این کار باعث می‌شود دانشجویان بتوانند از پیمودن مسیرهای پردردسر و پرترافیک برای انجام کارهای خود رهایی یابند.


وی افزود: تا کنون معاونت پزشکی، اجرایی، هماهنگی و مدیر کل حوزه ریاست در واحد علوم و تحقیقات مستقر شده‌اند، همچنین شوراهای راهبردی امور بانوان فرهیخته دانشگاه و شورای اطلاع رسانی ارتباطات به واحد علوم تحقیقات آمده‌ است و مابقی انتقالات نیز به صورت تدریجی تا اردیبهشت ماه سال آینده کامل خواهد شد.



انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری در حوزه تاسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری خبر داد و تصریح کرد: در اولین حرکت خود قصد داریم، پردیس فناوری را در منطقه شرق تهران آغاز کنیم و در طول سه سالی که این تفاهم نامه اعتبار دارد از امکانات موجود برای توسعه پژوهش‌ها استفاده کنیم.



انتشار کتابچه آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های دانشگاه آزاد


میرزاده همچنین با اشاره به بازنگری آیین نامه‌های موجود دانشگاه آزاد، گفت: بخشنامه‌های متعددی وجود داشت که موجب سردرگمی دانشجویان و اعضای هیات علمی می‌شد، بنابراین شورایی را مسئول تدوین آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها کرده‌ایم که در نهایت پس از پایان روند بازنگری آیین نامه‌ها مجموعه آنها در کتابچه‌ای به شکل چاپی و اینترنتی در اختیار واحدهای دانشگاه قرار خواهد گرفت.

کلمات کلیدی: دانشگاه آزاد، بدهی های دانشگاه آزاد، بیمه دانشجویان دانشگاه آزاد، بیمه دانشجویی، بیمه

آمار بازدید: 331 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image