ارتباط مستقیم با 30741 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 800 پروژه نیمه تمام عمرانی در دانشگاهها/ اعتبار مورد نیاز برای پرداخت بدهی و اتمام پروژه (4 آذر 92)

800 پروژه نیمه تمام عمرانی در دانشگاهها/ اعتبار مورد نیاز برای پرداخت بدهی و اتمام پروژه (4 آذر 92)

معاون اداری و مالی وزیر علوم گفت: 118 پروژه عمرانی دانشگاه‌ها با 660 هزار مترمربع مساحت، تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که برای اتمام این پروژه‌ها اعتباری کمتر از 100 میلیارد تومان و برای پرداخت بدهی به پیمانکاران 250 میلیارد تومان اعتبار لازم است.


دکتر محمدحسین امید در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها در سه سطح تقسیم بندی شده است طرح هایی که 80 درصد انجام شده و 20درصد از احداث آن باقی مانده، طرح های بالای 50 درصد و طرح های بالای 20 درصد، که اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این طرح ها نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: 118 پروژه عمرانی دانشگاه‌های کشور با 660 هزار مترمربع مساحت، تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که برای اتمام این پروژه‌ها اعتباری کمتر از 100 میلیارد تومان و برای پرداخت بدهی به پیمانکاران 250 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

معاون اداری مالی وزیرعلوم تصریح کرد: در مجموع برای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها 350 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی یادآورشد: علاوه بر این پروژه‌ها، در حال حاضر 273 پروژه عمرانی نیز با یک میلیون و 800 هزار مترمربع زیربنا در دانشگاه‌ها در دست اجراست که 50 درصد پیشرفت داشته‌اند، برای اتمام این پروژه‌ها نیز 870 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امید خاطرنشان کرد: همچنین، تعداد 398 پروژه عمرانی نیز در دانشگاه‌ها وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آنها بالاتر از 20 درصد است و برای اتمام آنها به 1120 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی ادامه داد: گزارشی از این پروژه‌ها تهیه شده که درآن گزارش، به تفکیک، نام پروژه، متراژ آن، پیشرفتی که داشته و اعتباری که نیاز دارد همه مشخص شده و یک نسخه از این گزارش به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و یک نسخه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارایه شده است.

معاون اداری مالی وزیرعلوم خاطرنشان کرد: اگر این اعتبارت درسال جاری تخصیص دهند (که تا کنون تخصیص بسیار ناچیز بوده است )یا در سال آینده در بودجه پیش بینی کنند که بتوانیم آنها را به اتمام برسانیم، بخش زیادی از فضاهای کالبدی مورد نیاز دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کلمات کلیدی: پروژه نیمه تمام عمرانی، پروژه عمرانی، پرداخت بدهی، اتمام پروژه

آمار بازدید: 297 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image