ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی واکاوی یک استاد دانشگاه از روش فعلی پذیرش دستیار (1 آذر 92)

واکاوی یک استاد دانشگاه از روش فعلی پذیرش دستیار (1 آذر 92)

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه آموزش‌هایی که در حال حاضر ارائه می‌شود بر اساس منابع غیرفارسی است، گفت: ‌لازم است با توجه به واقعیت‌ها توقعات جامعه از پزشکان عمومی مشخص شود.



دکتر رئیس کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه در چند سال اخیر نیازها و توقعات جامعه از پزشکان در دانشگاه تهران بررسی و تقسیم‌بندی شد، اظهار کرد:‌ در این سیستم هر پزشک بر اساس علاقه‌مندی می‌تواند در یکی از شاخه‌های در نظر گرفته شده ادامه تحصیل دهد و یا فعالیت خود را به عنوان یک پزشک آغاز کند.


وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید توانمندی‌های یک دانشجو در نظر گرفته شود و سپس بر اساس این توانمندی‌ها آموزش لازم ارائه شود،‌ تصریح کرد: آنچه به عنوان یک جمع‌بندی در کشور مشاهده می‌شود این است که بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در دانشگاه‌های مختلف با این مشکل مواجه می‌شوند که آموزش‌هایی که در دوران تحصیل خود می‌بینند با نیازهای جامعه مطابقت ندارد.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با اشاره به اینکه آموزش‌های پزشکی در حال حاضر عموما بر اساس منابع و کتاب‌های خارجی انجام می‌شود که این منابع با جامعه ایرانی و مشکلات سلامت کشور مطابقت ندارد، تصریح کرد: این امر باعث می‌شود که وضعیت آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت مناسبی نباشد و تطابقی با نیازهای جامعه نداشته باشد.


وی افزود: در حال حاضر این عدم مطابقت با نیازهای جامعه باعث شده است، فارغ التحصیلان زمانی که وارد کادر پزشکی می‌شوند، تجربه کسب کنند.


رییس کریمی در ادامه با اشاره به اینکه بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان مقطع پزشکی عمومی به ادامه تحصیل و دریافت تخصص علاقه‌مندند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دانشجویان با عبور از یک آزمون تستی وارد آموزش‌ها تخصصی می‌شوند که این آزمون تستی بیشتر به کنکور شباهت دارد و چندان ارتباطی با آموزش‌های دوره پزشکی عمومی ندارد تا آنجا که برخی دانشجویان وقت کمتری را به درس‌های پزشکی عمومی اختصاص می‌دهند و وقت خود را صرف درس‌های آزمون تخصصی و رزیدنتی می‌کنند.


وی با بیان اینکه این روش آزمون 100 در صد روش نامناسبی برای پذیرش متقاضیان دوره‌های تخصصی است، افزود: با این حال این روش به عدالت نزدیک تر اما از سوی دیگر به دلیل عدم در نظر گرفتن مطابقت توانایی‌های فرد و قابلیت‌های روحی و روانی با رشته‌های تخصصی این روش بسیار نامناسب است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با بیان اینکه روش درست پذیرش دانشجو در رشته‌های تخصصی آن است که گروه‌های آموزشی اختیار لازم برای پذیرش دانشجو در رشته مرتبط را داشته باشند، تصریح کرد: البته این انتخاب باید بر اساس ضوابط مشخص و نظارت دانشگاه و مراجع مرتبط انجام شود و به این نحو انجام نشود که گروه‌ها بدون هیچ ضابطه‌ای تنها دانشجویان دانشگاه خود را انتخاب کنند.


وی با بیان اینکه در صورت اجرای این روش بر اساس ضوابط، روش مناسبی است، تصریح کرد: در برخی کشورهای دیگر نیز کمابیش از این روش استفاده می‌کنند، با این حال شاید در شرایط فعلی استفاده از روش کنکور نزدیک ترین راه به عدالت باشد و پیشنهاد چنین روش‌هایی به نوعی ایده آل به نظر برسد.

کلمات کلیدی: واکاوی، استاد دانشگاه، روش فعلی پذیرش دستیار، پذیرش دستیار، دستیار

آمار بازدید: 246 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image