ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 90 درصد رشته‌های حذفی دانشگاه علامه باز می‌گردد (26 آبان 92)

90 درصد رشته‌های حذفی دانشگاه علامه باز می‌گردد (26 آبان 92)

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: حدود 90 درصد از رشته‌هایی که تاکنون از لیست دانشگاه علامه حذف شده‌اند به این دانشگاه برمی‌گردند.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ نادر نعمت‌اللهی در نشست خبری امروز سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی ، گفت: تمامی رشته‌هایی که تاکنون از دانشگاه علامه طباطبایی حذف شدند درسال‌های آینده در دوره‌های روزانه دانشجو جذب می‌کند.



وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به علت اینکه در اکثر رشته‌ها تنها در دوره شبانه دانشجو جذب می‌شد و رتبه‌های برتر نداشته‌ایم، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده دانشگاه علامه بتواند دانشجویان برتری را به خود جذب کند.



معاون آموزشی دانشگاه علامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر دانشگاه رشدی کمی داشته است و تعداد دانشجویان چند برابر شده است، گفت: متاسفانه طبق این روال تعداد اساتید تقریبا ثابت مانده اما سیاست فعلی دانشگاه کیفی سازی است.



وی تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های دیگر دانشگاه واگذاری بخشی از اختیارات به گروه‌های آموزشی است، به گونه‌ای که آنها بتوانند در پذیرش دانشجو اظهار نظر کنند.



وی افزود: سیاستی که در حال حاضر برقرار شده است این است که با نظرخواهی از دانشکده در سه مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و دکتری جذب دانشجو صورت گیرد و به اختیار گروه‌های آموزشی رشته‌ها اضافه شود.



نعمت اللهی تصریح کرد: در کارشناسی ارشد تعداد زیادی دانشجوی آموزش محور در سال‌های گذشته جذب شده است که برنامه و هدف دانشگاه کاهش جذب دانشجویان آموزش محور است.



وی افزود: دانشگاه علامه قصد دارد جذب دانشجو را در مقطع کارشناسی ارشد به صورت پژوهش محور پیگیری کند و همچنین در دوره دکتری نیز اختیاراتی را به گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها بدهد.



معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته در مقطع دکتری گروه‌های آموزشی مجبور به جذب پنج دانشجو بوده‌اند، گفت: این تعداد دانشجو در حد توان تمام گروه‌ها نبوده ، به همین دلیل این اختیار به گروه‌ها داده شده است که در حد نیاز خود و براساس معیارهای خود در مقطع دکتری دانشجو جذب کنند.



وی با اشاره به نسبت استاد به دانشجو ، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه علامه پیش‌بینی نیاز استاد نسبت به دانشجو در چهار سال آینده است تا بتواند براساس همین نیاز دانشجو جذب کند.



معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به تمرکززدایی،گفت: برنامه‌های متفاوتی را در این زمینه انجام داده‌ایم و قصد داریم برنامه‌های مربوط به آموزش و پژوهش دانشگاه را تقسیم کنیم و کاری که تاکنون انجام داده‌ایم واگذاری بسیاری از اختیارات به دانشکده‌ها است و این مساله را در شورای دانشکده‌ها به تصویب رساندیم.


کلمات کلیدی: رشته‌های حذفی، دانشگاه علامه، رشته تحصیلی، رشته

آمار بازدید: 300 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image