ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی چرایی عدم ارائه خوابگاه به دانشجویان مقاطع تخصصی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران (23 آبان 92)

چرایی عدم ارائه خوابگاه به دانشجویان مقاطع تخصصی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران (23 آبان 92)

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه به دانشجویان بورسیه خوابگاه تعلق نمی‌گیرد، گفت: از مهر ماه سال 89 به علت محدودیت‌ها امکان ارائه خوابگاه به دانشجویان مقاطع تخصصی نیز وجود ندارد.




دکتر محقق در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی نسبت به عدم ارائه خوابگاه به آن‌ها، تصریح کرد: در سایت‌ها و دفترچه ثبت‌نام به این دانشجویان اعلام شده است که مشمول خدمات خوابگاهی شوند.



وی همچنین درباره وضعیت خوابگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: به دلیل جابه جایی‌هایی که در خوابگاه صورت می گیرد، هیچگاه ظرفیت خوابگاه به طور کامل مشخص نیست با این حال دانشگاه در صورتی می‌تواند به دانشجویان خوابگاه ارائه کند که به اندازه کل گروه یک ورودی آن مقطع، ظرفیت در خوابگاه‌ها موجود باشد.



محقق افزود: اما متاسفانه دانشجویان فقط خود و تعداد دانشجویان ورودی رشته خودشان را در نظر می‌گیرند. ممکن است دانشگاه به اندازه تعداد دانشجویان ورودی یک رشته جای کافی داشته باشند، اما برآورد دانشگاه برای ارائه خوابگاه با در نظر گرفتن تمام دانشجویان ورودی یک مقطع در یک سال انجام می‌گیرد و دانشگاه در حال حاضر در خوابگاه‌های دولتی و این میزان فضایی جهت ارائه به دانشجویان رشته‌های دکترای تخصصی را ندارد.





در حال حاضر 350 دانشجوی مقطع تخصص در خوابگاه‌های خودگردان ساکن هستند




وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 350 دانشجوی مقطع تخصص در خوابگاه‌های خودگردان ساکن هستند که دانشگاه به این افراد کمک هزینه پرداخت می‌کند، تصریح کرد: معمولا ساکنان خوابگاه‌های خودگردان تصور می‌کنند، فقط خودشان متقاضی خوابگاه دولتی هستند، در حالی که در حال حاضر حداقل بین 1800 نفر تا 2000 نفر متقاضی خوابگاه دولتی هستند، بنابراین در صورتی دانشگاه می‌تواند به این افراد خوابگاه ارائه کند که برای تمام این دانشجویان فضای کافی وجود داشته باشد.



معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین درباره امکان گزینش بین دانشجویان جهت ارائه خوابگاه، اظهار کرد: به دلیل تعداد بالای دانشجویان این امکان وجود ندارد و اولویت‌بندی در این زمینه کار دشواری است.



وی درباره امکان ارائه خوابگاه به دانشجویان استعداد درخشان، خاطرنشان کرد: اگر خوابگاه تنها به این دانشجویان در مقطع تخصص و PHD ارائه شود، ممکن است سایر دانشجویان اعتراض کنند و ترجیح می دهیم امکانی را به یک گروه از دانشجویان بدهیم که توان ارائه آن به گروه مشابه وجود داشته باشد.



وی با اشاره به اینکه طبق آیین نامه عنوان استعداد درخشان شامل رتبه‌های اول، دوم و سوم می‌شود، تصریح کرد: اکثر این دانشجویان وارد دانشگاه تهران می‌شوند، بنابراین اگر خوابگاه تنها به دانشجویان استعداد درخشان ارائه داده شود، تعداد بالایی از دانشجویان را در بر می‌گیرد.





موضوع ارائه خوابگاه به دانشجویان استعداد درخشان در حال بررسی است




محقق افزود: با این حال موضوع ارائه خوابگاه به دانشجویان استعداد درخشان در حال بررسی است و پس از استقرار کامل دانشجویان و مشخص شدن وضعیت اتاق‌های خالی خوابگاه این کار انجام می‌شود که این امر با هماهنگی دفتر استعدادهای درخشان در حال پیگیری است اما در نهایت این طرح باید در جلسات هیات امنای دانشگاه بررسی شود.



به گفته وی ارائه خوابگاه صرفا به دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکترای تخصصی ممکن است باعث اعتراض سایر دانشجویان شود.



معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین درباره وضعیت خوابگاه‌هایی که تحت عنوان خوابگاه خودگردان به دانشجویان ارائه می‌شود، اظهار کرد: خوابگاه خودگردان دارای یک مفهوم اداری و آیین‌نامه‌ای خاص است، خوابگاه‌هایی که در حال حاضر در اختیار دانشجویان قرار گرفته در واقع پانسیون‌های خصوصی است که در اصطلاح خوابگاه خودگردان نامیده می‌شود.



وی درباره میزان نظارت دانشگاه بر این خوابگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشگاه تنها روی کلیات این پانسیون‌های خصوصی نظارت می‌کند، که اتفاق نامناسب و یا کلاهبرداری صورت نگیرد. علاوه بر آن دانشگاه یارانه‌ای نیز به این دانشجویان برای تامین مخارج خوابگاه می‌پردازد.





نارضایتی از افزایش هزینه اقامت پانسیون‌ها




محقق با تایید گران شدن هزینه اقامت در این پانسیون‌های خصوصی، تصریح کرد: هزینه اقامت در این پانسیون‌ها نسبت به سال گذشته 50 تا 60 درصد افزایش پیدا کرده است که ما نیز از این جهت ناراضی هستیم.



وی با اشاره به اینکه این پانسیون‌ها در اختیار بخش خصوصی است و دانشگاه امکان پرداخت هزینه‌های مربوط به این ساختمان‌ها را ندارد، گفت: با این حال دانشگاه کمک‌هایی جهت کاهش هزینه دانشجویان جهت اقامت در این پانسیون‌ها انجام داده است. یکی از این اقدامات آن است که زمانی که دانشگاه یک ساختمان را برای سکونت حجم بالایی از افراد در نظر می‌گیرد مشتری عمده به حساب می‌آید و براساس آن تخفیف عمده‌ای از پیمان کار دریافت می‌کند.



وی افزود: بخشی از هزینه‌ اجاره این اتاق‌ها را نیز دانشگاه به عنوان یارانه به دانشجویان می‌پردازد که در نتیجه دانشجویان هزینه کمتری در مقایسه با قیمت اولیه می پردازند.


کلمات کلیدی: افزایش هزینه اقامت پانسیون‌ها، افزایش هزینه، اقامت پانسیون‌ها، ارائه خوابگاه به دانشجویان استعداد درخشان، ارائه خوابگاه دانشجویی، دانشجویان استعداد درخشان، عدم ارائه خوابگاه به دانشجویان، دانشجویان مقاطع تخصصی، دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

آمار بازدید: 365 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image